2008-04-07, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jag svarade på frågan "vad är det för fel på tjejer som gör sånt här?"
"Felet" är att de utgår ifrån att män är intelligenta varelser med normal mänsklig fattningsförmåga. Jag tycker att det är helt riktigt att utgå ifrån det. Jag tycker inte att det är rätt att utgå ifrån motsatsen.

Att du skriver "män" innebär att du påstår att vi svenskar har lika stor benägenhet att dra hem tjejer till hotellrum för att våldta dem som asylsökande somalier.

Du verkar ju ha en sund och realistisk världsbild...
Citera
2008-04-07, 20:57
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Fast då borde killar hålla sig inne och inte gå ut på krogen alls eftersom risken är överhängande att de åker på stryk då.

Jag ogillar när man försöker ge något slags frikort till brottslingar genom att förflytta skulden/ansvaret till den de begår brott emot. Men det är kanske kriminologen i mig som talar.

Du missförstår mig. Får väl dra ett till exempel: På en högt traffikerad väg finns det ett övergångställe, som fotgängare har du företräde. Med detta sagt kan du enligt lag gå över och bilister ska lämna företräde. Man att gå ut rakt i vägen utan att se sig om är direkt farligt.

Sen hurvida killar bör hålla sig inne eller ej hör inte hit. Jag förespråkar ansvarsfullt handlande när man inte har möjlighet att säkert ta sig hem. Nu har väl jag glömt mina principer flera gånger, men då har jag åtminstonde haft flera vänner med mig.
Citera
2008-04-07, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liithium
Vad fan är det för fel på i stort sett alla utom Molson Canadian här? Tycker ni på fullaste allvar att våldtagna tjejer får skylla sig själva, bara för att de var godtrogna och naiva? Är ni helt jävla dumma i huvudet!? Ska alla som är ute efter mörkrets inbrott skylla sig själva om de blir misshandlade? Ska naiva barn som följer med hem till en pedofil skylla sig själva?

Fattar verkligen inte hur fan ni kan rättfärdiga en våldtäkt såhär, för det är precis det ni gör.. skyddar förövarna, sparkar på offren...

Nånstans får man väl dra en gräns mellan godtrogenhet/naivitet och att be om problem

Ingen förståndig tjej med någorlunda världsuppfattning följer med FYRA somalier till en flyktingförläggning mitt i natten
Citera
2008-04-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Va? Används Arlöv Park Hotel till nåt annat än flyktingförläggning? Vafan?

Visst fan är det så att APH är flyktingförläggning? Jag minns stället från något år sedan då någon flyktingflicka blev påkörd av ett tåg och föräldrarna bodde där.

Då kan man verkligen ställa sig frågan vad de här smarta tjejerna tänkte på när de följer med fyra ... "svenskar" till flyktingförläggningen.

Lite kortspel och ev en film innan de alla somnar i soffan?
Citera
2008-04-07, 21:01
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Vad fan är det för fel på i stort sett alla utom Molson Canadian här? Tycker ni på fullaste allvar att våldtagna tjejer får skylla sig själva, bara för att de var godtrogna och naiva? Är ni helt jävla dumma i huvudet!? Ska alla som är ute efter mörkrets inbrott skylla sig själva om de blir misshandlade? Ska naiva barn som följer med hem till en pedofil skylla sig själva?

Fattar verkligen inte hur fan ni kan rättfärdiga en våldtäkt såhär, för det är precis det ni gör.. skyddar förövarna, sparkar på offren...

Jag tycker fortfarande det är tragiskt och skulle gärna se på när pungkulorna skärs av från varje gärningsman. Man har ju fått en hjärna(eller?) att tänka med så varför använder man inte den i dessa situationer?
Citera
2008-04-07, 21:05
Medlem
asså.. dom hade ju all tid i världen att larma hotellpersonal. vad skulle dom upp på rummen och göra? Nä dom ville knulla sen ångrade dom sig och var rädda för vad kompisarna skulle säga så dom drog en rövare
Citera
2008-04-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quajj
Nånstans får man väl dra en gräns mellan godtrogenhet/naivitet och att be om problem

Ingen förståndig tjej med någorlunda världsuppfattning följer med FYRA somalier till en flyktingförläggning mitt i natten

Jag utgår från att du förstår att inte heller jag tycker det var så jävla smart gjort...

Men - och ett viktigt jävla men - när någon nu gör såhär, är det verkligen rätt att lägga skulden på den personen och säga att denne får skylla sig själv? Svaret är nej, det är fan inte rätt! Det är att rättfärdiga brottet, ingenting annat! För övrigt är det ingen här som känner till omständigheterna i fallet i fråga, så jag tycker ni kan hålla käften och fortsätta diskutera analsex i erotikforumet eller vad ni nu brukar roa er med...
Citera
2008-04-07, 21:09
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Jag utgår från att du förstår att inte heller jag tycker det var så jävla smart gjort...

Men - och ett viktigt jävla men - när någon nu gör såhär, är det verkligen rätt att lägga skulden på den personen och säga att denne får skylla sig själv? Svaret är nej, det är fan inte rätt! Det är att rättfärdiga brottet, ingenting annat! För övrigt är det ingen här som känner till omständigheterna i fallet i fråga, så jag tycker ni kan hålla käften och fortsätta diskutera analsex i erotikforumet eller vad ni nu brukar roa er med...

Tycker vi kan föra en vettig debatt på underlaget som finns, och vad du tycker rör mig inte ryggen.
Citera
2008-04-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jag tycker fortfarande det är tragiskt och skulle gärna se på när pungkulorna skärs av från varje gärningsman. Man har ju fått en hjärna(eller?) att tänka med så varför använder man inte den i dessa situationer?

Det kanske berodde på något vi inte känner till, som storkonsumtion av droger eller alkohol, eller så var personen bara utomordentligt godtrogen och naiv. Men spelar det någon roll? Förtjänar någon att bli våldtagen för att han/hon är korkad? Kan man verkligen säga att personen får "skylla sig själv" bara därför? Jag tycker inte det, verkligen inte.
Citera
2008-04-07, 21:10
Medlem
Seus avatar
Varför säger alla att tjejerna får skylla sig själva för att de följde med de där killarna, eftersom att de (tjejerna alltså) borde ha förstått att om man följer med på efterfest så betyder det att man vill knulla.
Är det ingen som har tänkt på att tjejer kanske oxå förstår att efterfest betyder knulla och att det var av precis den anledningen de följde med. För att de ville knulla. Inte för att bli våldtagna. Som ni pratar i den här tråden börjar jag allvarligt undra om ni killar vet vad skillnaden är.
Citera
2008-04-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Tycker vi kan föra en vettig debatt på underlaget som finns, och vad du tycker rör mig inte ryggen.
Kan du inte upplysa mig om vad den här vettiga debatten handlar om då? Jag har nog missat den...
Citera
2008-04-07, 21:13
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Det kanske berodde på något vi inte känner till, som storkonsumtion av droger eller alkohol, eller så var personen bara utomordentligt godtrogen och naiv. Men spelar det någon roll? Förtjänar någon att bli våldtagen för att han/hon är korkad? Kan man verkligen säga att personen får "skylla sig själv" bara därför? Jag tycker inte det, verkligen inte.

Jag skrev i ett av mina tidigare inlägg att godtrohet osv inte rättfärdigar en våldtäkt. Lika lite som ett personrån på en full person, jag debatterar utifrån ett ansvarsperspektiv, inte ett rättsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in