2010-01-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
En bok om dagen? Hur mycket tror du på allvar att du kommer ha behållning av det?
Läs hellre en bok i den takten som den kräver, för att ta till dig allt som sägs. Allt annat är bara slöseri med tid.
Med tanke på mitt levnadssätt idag så är all tid slöseri med tid.
Citera
2010-01-29, 19:30
Medlem
Don_Burres avatar
Jag tycker att den här tråden borde ges ut i bokform! Jag skulle definitivt köpa den! En fascinerande historia om ett sjuk man med stora författardrömmar!
Att den är i forum-postform blir ju bara roligare! Väldigt annorlunda! Blir som att läsa en dagbok!

Men nu ser det ju ut som att den kommer att sluta dåligt om du ska ge upp författardrömmarna och skaffa vanligt kneg! Men den blir ju såklart mer gripande då!
Citera
2010-01-29, 20:22
Medlem
de eventuella ekonomiska problemen är lösta genom att ha strödda arbeten (tjugo timmar i veckan) före debut för att ha mera tid till att skriva
Citera
2010-01-29, 21:21
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
de eventuella ekonomiska problemen är lösta genom att ha strödda arbeten (tjugo timmar i veckan) före debut för att ha mera tid till att skriva

Inte så lätt att hitta ströjobb nu vet du..
Citera
2010-02-10, 10:30
Medlem
Jag kommer bli föremål för mytbildningar...
Citera
2010-02-21, 11:46
Medlem
Mitt författarschema är skräpat, istället ska jag låta kreativiteten födas ur kaoset. Min nya taktik är att skriva intensivt och läsa då jag känner mig "utbränd av skrivandet". Vad tror ni?
Citera
2010-02-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Mitt författarschema är skräpat, istället ska jag låta kreativiteten födas ur kaoset. Min nya taktik är att skriva intensivt och läsa då jag känner mig "utbränd av skrivandet". Vad tror ni?

Det låter bra. Du kommer bli den störste genom tiderna. Ingen tvekan om det!
Citera
2010-02-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Det låter bra. Du kommer bli den störste genom tiderna. Ingen tvekan om det!
Jag misstänker en viss sarkasm.
Citera
2010-02-22, 03:11
Medlem
Zwerchstands avatar
Nejdå, valet till dialektik utfaller säkert som stärkande infusion (utbrändheten ditt elddop & katharsis), med paradoxfri lejd till organisk syntes. Skulle det havande berget leverera så smått gör det inget om väntan blott infrias gott: 1 lejon, du vet, går med krona till legenderna – och Verket skrivs så vidare, av häpen hop, om dig ihop. Och skulle ynka människan redan därmed ge upp befinns likväl de 3 sedvanliga perioderna klara för bokslut. Mistluta & kör i vind!
Citera
2010-02-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Nejdå, valet till dialektik utfaller säkert som stärkande infusion (utbrändheten ditt elddop & katharsis), med paradoxfri lejd till organisk syntes. Skulle det havande berget leverera så smått gör det inget om väntan blott infrias gott: 1 lejon, du vet, går med krona till legenderna – och Verket skrivs så vidare, av häpen hop, om dig ihop. Och skulle ynka människan redan därmed ge upp befinns likväl de 3 sedvanliga perioderna klara för bokslut. Mistluta & kör i vind!
???
Citera
2010-02-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Kan du översätta (förenkla) till enkel svenska?
Citera
2010-02-22, 16:36
Medlem
Zwerchstands avatar
Det där var enkelt, skall icke göras simpelt, men kan översättas: »Zwerg! Du! Oder ich!«
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in