Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Där borde polisen i samarbete med mobiltelefonoperatörerna ha satsat på att sätta upp en eller flera mobila master så att man kynde ha krysspejlat in och lokaliserat vart signalen på mobiltelefonen kommer ifrån, på så sätt så kunde man ha hittat flickans mobiltelefon. Stort tjänstefel av polisen som inte vidtog den åtgärden direkt.
det håller jag med om....jag blir lite förfärad över att höra vad den där mannen svarade....han suckade och sa ...ja med är det så enkelt så borde ju Tele2 ändra sina rutiner. Han trodde sig redan ha fått experthjälp från tele2? Var brister det nånstans??? för någonstans har det absolut brustit?? jag tycker det är förfärligt av Tele2 att inte erbjuda det OCH jag tycker det är förfärligt att inte redan polisen VET om att sådant går att göra?? NÅGON inom polisen borde väl vara informerad om såna här saker...det är väl ytterst vanligt att personer har mobiler på sig, KAN man då krysspejla genom en mobil mast är det väl det första man gör när man vet att offret äger en mobil? shit jag blir helt paff

jag hoppas alla svenska polisstationer går kurs efter detta, pratar ihop sig med teleoperatörerna,....det ska finnas en krisplan tycker jag. Så fort någon försvinner så ska det finnas mobila mastar att använda omgående. Alla vet ju att mobilen oftast dör efter några dygn.....suck?!?!