2008-04-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det var ett bra tag sedan det gick att läsa i media att både Norge och Danmark har fall som de skall kolla honom mot.

En bekant till mig har träffat AE och denne bekant har även vänner i samma håla. Dom har sagt att han har varit i Norge ett par vändor och kommit tillbaka som en ny person för att sedan gå in i sig själv.
Citera
2008-04-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
En bekant till mig har träffat AE och denne bekant har även vänner i samma håla. Dom har sagt att han har varit i Norge ett par vändor och kommit tillbaka som en ny person för att sedan gå in i sig själv.

Är det något de har noterat såhär i efterhand, eller reagerade de på hans nyfunna glädje redan då?

Har du några tidpunkter för detta?
Citera
2008-04-15, 00:39
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broken_down
Varför saliv, borde det inte vara mer naturligt med urin?
Om man är riktigt vriden och stryper någon för att känna maktkänsla vad vore mer naturligt än att pissa på liket?
En sista "diss" av någon som inte pallar att se tex blod och därför inte stympar offret men ändå vill skända?
Han kan ju lika väl ha spottat på henne.
Citera
2008-04-15, 00:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukissnutte6
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukissnutte6
Borde inte både Helenmördaren och 42-åringen som bl.a mördat Engla få dödsstraff?

Eftersom Skåne numera ingår i Sverige så är det inte möjligt.

Vad har det med skåne att göra?

Ulf Olsson mördade Heléne i Skåne. Skåne ligger i Sverige. Sverige har inget dödsstraff=Omöjligt att få dödsstraff, även i Skåne.
Citera
2008-04-15, 00:40
Medlem
lennons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Alltså kan det lika gärna vara en vandringssägen. Kommer ihåg alla "bekantas bekanta" som "visste" en massa om Hagamannen som visade sig vara fel....

Jo jag minns att det vart med i kvällsposten vid tillfället. Kanske ingen tung källa...

Grymmare död får man leta efter. Utnyttjad sexuellt och hon levde flera dagar efter att hon försvann

Sorry lite OT.
Citera
2008-04-15, 00:41
Medlem
Citat:
Det du nämner vore ju som hämtat ur "manualen" för hur man gör en människa till ett monster, men visst nog kan det ligga någonting i det även om det ju som du säger bara är rykten.

Visst är det så.
Tror faktiskt att skolan "på den tiden" missade mycket, bland annat mig...

Sen tror/vet jag att folk i Hofors gärna sitter med pekpinnen och pekar på vad/vem som är "fel" men sällan/aldrig "gör något åt det". Bruksmentalitet!
Citera
2008-04-15, 00:42
Medlem
Citat:
Precis det jag menar. Har en bekant till mig som har träffat AE och denne bekant har även vänner i hålan som har sagt att han har varit i Norge ett par vändor och sedan varit som en ny person efteråt för att sedan gå tillbaka till den "ensamvarg" han varit tidigare.

Bra att norsk polis är alerta,
Citera
2008-04-15, 00:43
Medlem
Citat:
Är det något de har noterat såhär i efterhand, eller reagerade de på hans nyfunna glädje redan då?

Har du några tidpunkter för detta?

En person hade noterat att han verkade lite lyckligare han va ännu mer social, denne person lade märke till detta då det togs upp att han skojade och hade sig med personalen i butiken och har reagerat på detta i efterhand.

Detta ska ha varit för ca 10 år sen, + eller - något.

*EDIT: Min bekanta berättade att det ska det röra sig om 10 - 15 år
Senast redigerad av Socialbidraget 2008-04-15 kl. 00:48.
Citera
2008-04-15, 00:44
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Bra att norsk polis är alerta,
Skulle vara mycket märkligt om han inte har gjort något mellan 2000 och dags datum. Från sina första stapplande försök åkte han ju in direkt och hann väl inte mer än ut innan han hittade på något nytt som gjorde att han åkte tillbaka in. Frågan är väl vad som har hänt under 2000-2008.
Citera
2008-04-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Skulle vara mycket märkligt om han inte har gjort något mellan 2000 och dags datum. Från sina första stapplande försök åkte han ju in direkt och hann väl inte mer än ut innan han hittade på något nytt som gjorde att han åkte tillbaka in. Frågan är väl vad som har hänt under 2000-2008.

Får vi säkert veta inom en relativt snar framtid.
Torsåsmonstrets DNA far runt nu överallt och kollas.
Var så säker.
Citera
2008-04-15, 00:48
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Glömde detta:

Citat:
Eftersom 42-åringen under måndagens förhör erkände ytterligare ett brott, ett våldtäktsförsök i Sandviken 2006,

Ännu mera troligt att han har mer på sitt samvete.
Citera
2008-04-15, 00:49
Medlem
Citat:
En person hade noterat att han verkade lite lyckligare han va ännu mer social, denne person lade märke till detta då det togs upp att han skojade och hade sig med personalen i butiken och har reagerat på detta i efterhand.

Detta ska ha varit för ca 10 år sen, + eller - något.

-99 mördades 12-åriga Kristin Juel Johannesen i Norge.

Läskigt likt...

Citat:
12 år gamle Kristin Juel Johannesen på en avsidesliggende skogsvei
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in