2008-04-15, 00:27
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Hur vet vi det då??
Bekantas bekanta.
Citera
2008-04-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraes
Som ni där uppe snackar börjar man ju undra om ni inte mobbat fram det här psykot.

Kan visst ligga ngt i det...
Men jag minns honom inte som mobbad. Utan en enstöring som kom och gick i olika gäng. Förmodligen för att "slippa" antingen mobbing eller helt enkelt rädd för nära personliga relationer.
Citera
2008-04-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
PS ser postat nästan samma nyss men bara bra.
Detta måste uppmärksammas med all kraft.

Postade om detta tidigare idag också, bland annat här:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10812036&postcount=6881

Fast det är klart, en korrumperad eller inkompetent torsåker-snut vore väl den perfekta undanflykten för dala-gänget. Att ha bollat över ärendet men inte jagat med blåslampa är inte fullt så klandervärt som att inte ha gjort något alls.

(Eller finns det ens poliser i torsåker? Allt jag hittade vid en snabb sökning på nätet var en odaterad programförklaring från folkpartiet i hofors där dom tycker att polistationen i torsåker ska vara öppen hela veckan...)
Citera
2008-04-15, 00:28
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Bekantas bekanta.
Alltså kan det lika gärna vara en vandringssägen. Kommer ihåg alla "bekantas bekanta" som "visste" en massa om Hagamannen som visade sig vara fel....
Citera
2008-04-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Okej, men jag för en diskussion om vad som är etiskt korrekt. Avrättningen skulle inte behöva äga rum föränn om ett par år, under den tiden skulle man säkert hinna diskuter hans övriga brott.

Problemet i Sverige är att straffet inte alla gånger ses som ett straff, istället läggs tonvikten på någon form av rehablitering. På fängelset kommer han kunna äta god mat, se på tv, ta emot besök, han kommer ha en acceptabel tillvaro.

Jag menar att dödsstraff skall vara ett alternativ för att samhället skall kunna visa på vilka värden man sätter på värnlösa människors liv.

Mördar man och våldtar speciellt barn ligger man lågt ner på rankingen även i Svenska fängelser. Därför överler denna man max ett år i fängelse. Antingen tar han själmord el blir mördad.

Om han inte får isolering för resten av livet!!
Citera
2008-04-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Gör en lastbilsförare det? Beror inte det på om det ingår i hans "rutt"?

Vet du att AE har kört på Norge? är det intressant.

Hans bror lär ha sagt det, i alla fall (enligt artikeln i SvD). Och norrmännen verkar vara inne på att titta närmare på AE:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2367726.ece

Citat:
Vi har fulgt saken helt fra starten, og det er en del ytre likhetstrekk mellom denne saken og drapet på Kristin, sier førstebetjent Jørn Lier Horst til Aftenposten.no.
– I begge sakene er offeret en ung jente, og begge var ute på sykkeltur alene i et øde område. Derfor har vi rettet forespørsel mot Kripos, som vil be svensk politi om å gjøre undersøkelser opp mot Kristin-saken. Først og fremst for å kartlegge om den siktede i Engla-saken kan ha vært i Norge på det tidspunktet Kristin Juel Johannessen ble drept, sier Horst.
Citera
2008-04-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chosen
Vet inte, men jag som är fd Hoforsbo och ett par år äldre kan bekräfta!

Gick om klass i skolan, problem att få körkort,utseende,beteenden m,m

Förekomm även rykten om inavel i släkten, vilket för åtminstone mig förklarar hans utseende och beteenden.

Rykten om att hans far också var översexuell och satte på morsan framför ögonen på honom "hela tiden".

Det du nämner vore ju som hämtat ur "manualen" för hur man gör en människa till ett monster, men visst nog kan det ligga någonting i det även om det ju som du säger bara är rykten.
Citera
2008-04-15, 00:33
Medlem
Mr. Pissfaces avatar
Hur är det med vägarna kring Kratte masugn? Skulle det kunna vara i närheten där, eller ligger det för långt bort?

Spekulationerna om Theorin-mordet i Avesta är osannolika då det ryktas på byn att polisen så gott som vet vem det är, de kan bara inte bevisa det.
Citera
2008-04-15, 00:33
Medlem
broken_downs avatar
ang... kroppsvätskan

Citat:
Ursprungligen postat av Parvix
"Kroppsvätska", inte nödvändigtvis sperma. Leif GW Person har dementerat att det skulle röra sig om blod eller sperma. Tråden tippade på saliv förra gången detta var uppe (för några timmar sedan).

Varför saliv, borde det inte vara mer naturligt med urin?
Om man är riktigt vriden och stryper någon för att känna maktkänsla vad vore mer naturligt än att pissa på liket?
En sista "diss" av någon som inte pallar att se tex blod och därför inte stympar offret men ändå vill skända?
Citera
2008-04-15, 00:34
Medlem
Citat:
Postade om detta tidigare idag också, bland annat här:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10812036&postcount=6881

Fast det är klart, en korrumperad eller inkompetent torsåker-snut vore väl den perfekta undanflykten för dala-gänget.

(Eller finns det ens poliser i torsåker? Allt jag hittade vid en snabb sökning på nätet var en odaterad programförklaring från folkpartiet i hofors där dom tycker att polistationen i torsåker ska vara öppen hela veckan...)

Polisstation finns ingen...
Men det bor säkert en hel del Poliser i Torsåker (Gjorde förr iaf) och dom är knappast korrupta, utan tvärtom intresserade av att få bort honom från byn.. (egna barn i skolan han bodde granne med)
Citera
2008-04-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Ja, en lastbilsförare kör ofta till Norge och skulle inte förvåna mig om det finns något i Danmark för den delen också.

Det var ett bra tag sedan det gick att läsa i media att både Norge och Danmark har fall som de skall kolla honom mot.
Citera
2008-04-15, 00:35
Medlem
Citat:
Hans bror lär ha sagt det, i alla fall (enligt artikeln i SvD). Och norrmännen verkar vara inne på att titta närmare på AE:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2367726.ece

Precis det jag menar. Har en bekant till mig som har träffat AE och denne bekant har även vänner i hålan som har sagt att han har varit i Norge ett par vändor och sedan varit som en ny person efteråt för att sedan gå tillbaka till den "ensamvarg" han varit tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in