2008-04-07, 22:04
Bannlyst
Jag va med en massa igår innan jag va tvungen att arbeta.

Igonerar ni totalt det faktum att cykeln är hittat vid VÄGKANTEN??
Citera
2008-04-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Att jag skulle ha sagt att det skulle vara vanligt att föräldrar eller anhöriga skulle vara inblandad när ett barn försvinner har jag inte sagt något om, och vad som har hänt flickan kan man spekulera om, så var vänlig att kolla upp mina inlägg som jag har skrivit från sidan 55 och fram här så ser du att jag INTE har skrivit nåt sånt som du påstår, även om jag råkade avfärda olycksteorin i nåt inlägg

Nej, du har inte sagt det, men du måste rimligen veta om att det förhåller sig så, eftersom du har läst tråden, där detta obestridliga faktum nämnts flera gånger.
Citera
2008-04-07, 22:05
Medlem
Tuesdays avatar
Flickans mamma och styvpappa har enligt TV4-nyheterna vädjat till polisen att ett medium ska inkallas. Flum bekräftat?
Citera
2008-04-07, 22:07
Bannlyst
Över

då va sökandet över...

http://www.expressen.se/nyheter/1.1114371/sokandet-over-inga-spar-efter-engla
Citera
2008-04-07, 22:10
Medlem
neguins avatar
Inget nytt om datorn? Har de hittat ngt intressant?

Mojligt senario:

Flickan far kontakt med ngn pedofil over internet pa ett eller annat satt. Han far reda pa var hon bor och valjer sitt offer pga odsligheten och darfor chanserna for att bli upptackt minskar. Genom samtal med flickan far han reda pa att hon snart ska fa ta ut sin cykel igen (notera att det inte va forsta gangen flickan cyklade ensam, utan forsta gangen for sasongen efter snon hade smalt). GM har sedan tidigare gjort sig bekant med omradet och kommit fram till att vagen in mot huset ar bast, da vagen leder endast mot just huset och annan trafik och nast intill obefintlig. Har svart att tro att alla bilar som kort igenom byn den dagen har alibi och kanske akte han forbi och sag flickan antingen spela fotboll eller sitta pa cykeln hem.

Han avvaktar och val inne pa 'familjens' vag, sa stannar han flickan, berattar vem han ar och eftersom hon 'kanner' honom haller hon sig lugn. Han drar ihop ngn historia om att foraldrarna bett honom hamta upp henne och att de sa lange gommer cykeln en bit in i skogen. Val i bilen bjuder han henne pa ngt att dricka och hon somnar varpa han drar en filt eller liknande over henne.

For mig verkar inte detta helt osannoligt... Dock beror de sa klart pa om de hittat ngt i flickans/familjens dator.
Citera
2008-04-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite

Olika uppgifter ang. "polis" hittat cykeln vs "anhöriga" hittat cykeln har jag läst, men aldrig att cykeln skulle ha hittats vid ngn "vägkant"!? Kan du länka till den artikeln?
Här artikel, igen då, om cykel hittad inslängd i skogen:" På väg hem, ett par hundra meter från huset, fann mamman sin dotters cykel. Den var inslängd i skogen och det syntes att någon ville bli av med den fort, säger Carina."
Citera
2008-04-07, 22:11
Medlem
egots avatar
Citat:

nej inte alls. eftersom brottsplats = avspärrad.

cykeln verkar parkerad, på hennes stöd, ej slängd.

ej huvudvägen. avtagsväg nära hemmet.
Citera
2008-04-07, 22:11
Medlem
TV4nyheterna bekräftar det flum jag tidigare påpekat och att dom inte är helt normala. Vilket är känt om man känner till trakten. Det här kan bli en väldigt, väldigt konstig mediacirkus.

Dom här människorna tror på detta. Så det är inte helt underligt att dom vill rådfråga eventuella medium anknytna till fridhem
Citera
2008-04-07, 22:12
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jo, men det har väl ingen större betydelse? Om man är "speciell" eller inte så tillvida man inte drogar, är kriminell eller dylikt eller har jag fel?

Absolut INTE.

Var och en blir salig på sin tro osv. Den tidslinje som publicerades i tråden tidigare ter sig mer och mer orealistisk anser jag. Eller snarare att gåtans lösning eller riktningen man ska söka i återfinns där.

Jag tror mamman ljuger ganska ordentligt. Det kan vara så att det var en vanlig vardag med barnen för henne och att hon därför inte kan spotta ur sig klockrena iakktagelser utan i ett tillstånd av chock efter sin dotters försvinnande bara pratar på i ett förvirrat tillstånd.

Svårt läge detta.
Citera
2008-04-07, 22:13
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Jag kan bekräfta flum och att misstanke mot dem nu uppgår till 99% sannolikhet.

En sak som fick mig att börja fundera är att styvpappan flyttade in i huset nu i februari. Mamman beskriver Engla som envis. Iofs inte ovanligt i den åldern kanske. Styvpappan har mer eller mindre vuxna barn. Träffar kvinna med mindre barn. Kan det ha blivit påfrestande och inte som han tänkt sig att leva med hennes barn på heltid? (spekulationer)
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Får inte webb-teven att funka/orkar inte... stämmer inte uppgifterna att cykeln var övertäckt/gömt bakom ett träd, längre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, hon cyklade in en bra bit på grusvägen. Har fattat det som hon påträffades där grusvägen delar sig i två.

Ja, du har nog rätt! Det var intressant! Jag trodde att det var vid landsvägen. Högst osannolikt att någon som inte känner till trakten väl skulle ge sig in på en så liten väg. Dessutom fanns det en vägbom. Inte så lyckat att kidnappa någon där och sedan möta någon som just låst bommen. Det är mycket troligt att GM känner Engla, eller har stark anknytning till familjen eller trakten.

Då är det ännu mer troligt med senariot att hon möter någon hon känner som säger att mamma åkte precis till xx, hon bad mig att skjutsa dig dit. Vi ställer undan cykeln här så att ingen tar den...

Fast om det är någon i familjen vore det inte så smart att slänga cykeln där, eftersom det väcker misstankar. Det vore mycket smartare att i så fall slänga den vid landsvägen. Fast man vet ju aldrig. Väldigt mystiskt att cykeln var där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in