2008-04-13, 19:52
Medlem
C M Burnss avatar
Jag undrar hur Sveriges befolkning kan rösta fram en liberal regering som är uttalat emot dödsstraff men i nästa sekund kan samma befolkning kräva att en odömd, kanske psykiskt sjuk medborgare omedelbart ska avrättas eventuellt plågas och torteras resten av livet.

Världen är allt bra märklig. För övrigt hörde jag idag att 2000 unga barn försvinner och mördas i Rio de Janeiro varje år. Ikväll tänder jag 2001 ljus.
Citera
Medlem
hälsingekusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saferider0.02
Det är dagar som denna man är för dödsstraff.

För att?

Idiotiskt uttalande, en av anledningarna till att vi har relativt mild våldsnivå i landet är just beroende av att vi inte har dödsstraff.
Tänk om Anders Eklund knipt käft, men dömts och avrättats för Engla-mordet, hade vi då någonsin fått veta vem som mördade Pernilla?

Kanske vi får tillfällig tillfredsställelse av statliga avrättningar, samt att media hade garanterat älskat att skriva om det, och sånna som du att läsa om det.

Jävligt sorgligt att du inte fattar bättre.

Det är dagar som denna som vi verkligen har chansen att visa hur vi skiljer oss från forna tiders lågpanne-resonemang!
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klar
Vem är hans advokat?

Jan Kyrö och Leif Silbersky, båda Stockholm.
Citera
2008-04-13, 19:53
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nu vet jag inte hur mycket som polisen har gjort bakom stängda dörrar... men man undrar hur långt de hade kommit utan kamera-sällskapet Pernilla-mordet var länge olöst, så AE trodde väl att han skulle klara sig undan igen. Jävla avskum!

Killen som tog bilderna borde få en belöning eller medalj. Utan honom hade det inte gått så fort som det gick.
Citera
Medlem
klars avatar
Frågan är ifall A.E är inblandad i något mer mord.
Citera
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aodam
För det första, hur fan kan man mörda en 10-åring. Det är ännu sjukare nu när han uppenbarligen tidigare har mördat(Pernillamordet). Detta fall har berört mig väldigt mycket. I all denna sorg skall också polisen ha beröm för att de troligtvis lyckats få ihop så mycket bevis att han inte kunde stå emot längre.

Vad tror ni han kan få för straff?

Alla tankar går till flickans familj och vänner.

Han kommer sannorlikt att få en skyddad plats tillsammans med Ulf Olsson, Helen mördare 1989.
Så lyckligt är det inte att dessa svin placeras på vanlig KVA.
Låt oss tända ett ljus för tjejerna han har skändat.
Citera
2008-04-13, 19:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klar
Frågan är ifall A.E är inblandad i något mer mord.
Jag tippar på ja i denna frågan, det är bara toppen av ett isberg troligen.
Citera
2008-04-13, 19:55
Medlem
Fanskapet erkände under förhör med rikskrim. Undrar vilka frågor/argument som knäckte honom!?
Citera
2008-04-13, 19:57
Medlem
Sonny_Surpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterviken
Fanskapet erkände under förhör med rikskrim. Undrar vilka frågor/argument som knäckte honom!?

Matchande DNA från Pernillamordet.
Citera
Medlem
Troians avatar
Vilka fler mord kan han tänkas ligga bakom? Förutom Malin i Göteborg. Någon skrev om mordet på en annan vid namn Pernilla, inte Falun-Pernilla alltså, men i något samhälle i närheten. Någon som vet mer om det?
Citera
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undran
Henne gömde han aldrig.
Och jag är fortfarande arg på tjejen som gick förbi medans han höll på att döda henne och bara fortsatte hem och satte sig vid datorn och chattade om hur hon skulle göra...om hon skulle anmäla det eller inte.

Ta dig samman.

Flickan som var vittnet i Falun var väl knappt en tonårstjej. Vad skulle hon ha gjort ?. Rusat på en fullvuxen man ?. Plus att hon fick väl panik. Hon reagerade på det sättet som de flesta i den åldern vid det tillfället skulle ha gjort hävdar jag.
Citera
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoDoDo
Ja...det borde ju vara en kandidat till årets bild/bilder...

Vad tog han för bilder?

Bara på Engla cyklandes väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in