• 1
  • 2
2008-04-05, 18:11
Medlem
dtoags avatar
Skte lite och sg att det inte fanns en enda trd om San Marinos fotbollslandlag hr s jag tycker det r dags att ppna en .

Jag kan brja med ngra frge stllningar s att ni sanmarinohatare och nationalistiska italianos inte kan g fr mcyket OT.

Hur bra r San Marinos landslag? Hur bra r det om 3-4 r?

Vad krvs fr att frbttra laget och sist me inte minst, kommer tjeckien lyckas f med sig pong frn matcherna mot San Marino.

Varsgod
Senast redigerad av dtoag 2008-04-05 kl. 18:31.
2008-04-05, 18:17
Medlem
zzwampens avatar
vet ni om Alberto Paloschi och Giovani dos Santos har bestmt sig om de ska spela fr San Marinos landslag?

Om de gr det br San Marino ha ett landslag i europatoppen inom 4-5 r.
2008-04-05, 18:21
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
vet ni om Alberto Paloschi och Giovani dos Santos har bestmt sig om de ska spela fr San Marinos landslag?
Nej. Men finns det ngon anledning till att de skulle vlja att gra det?
2008-04-05, 18:23
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Ja, det r ett landslag i klass med storheter som Luxembourg, Andorra och Frarna. En seger har San Marino mktat med under hela sin historia och dett vittnar om att man r en stndig slagpse i varje kval.
Jag skulle strcka mig s lngt och hvda att man r det smsta laget i europa d man aldrig lyckats ta en vinst eller en oavgjord i Em-kvalen, och endast tv oavgjorda i VM-kvalen.

Det som krvs fr att frbttra laget r dremot svrare fr svitt jag vet s har San Marino ingen inhemsk liga och har drfr svrare att f fram unga talanger. Det lr vl dock knappast vara en av prioriteringarna fr detta land heller.
2008-04-05, 18:25
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:

Om de gr det br San Marino ha ett landslag i europatoppen inom 4-5 r.
Europatoppen? Skulle tv spelare med pstdda rtter i San Marino lyfta detta brgng till hjderna i Europa? Absolut inte. D krvs det att samtliga av europas trettio hetaste talanger pltsligt upptcker att dem har en dd mormor frn San Marino.

Giovani dos Santos har dessutom redan representerat Mexico s dr vet jag inte ens vad du talar om.
2008-04-05, 18:27
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou

Giovanis namn stavas egentligen Giovani dos Santonini och hans pappa kommer ju frn Brasilien enligt alla, men enligt ett fotbollsforum frn San Marino kommer hans pappa frn Faetano i San Marino. Anledningen till att San Marino inte funnits med i diskussionen tidigare r att San Marinos fotbollsfrbund r korrupta.

Och Alberto Paloschis pappa har enligt samma fotbollsforum en gng skakat hand med Giuseppe Del Fiore som ju r en av de mest erknda bagarna i Montegiardino och ven i detta fallet r det San Marinos fotbollsfrbunds fel att de inte har debuterat for San Marinos landslag.
2008-04-05, 18:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
dos Santos pappa hette von Saarland (Saarland r ett luxemburgiskt omrde som ockuperas av de tyska frtryckarna) och utvandrade till Mexiko. Dos Sanos har spelat fr Mexikos landslag men jag tvivlar inte p att han bara gjorde det fr att
testa p landslagsspel s att han inte skulle skmma ut Luxemburg med ngra nybrjarmisstag. Luxemburgare har stort hjrta.
2008-04-05, 18:34
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Giovanis namn stavas egentligen Giovani dos Santonini och hans pappa kommer ju frn Brasilien enligt alla, men enligt ett fotbollsforum frn San Marino kommer hans pappa frn Faetano i San Marino. Anledningen till att San Marino inte funnits med i diskussionen tidigare r att San Marinos fotbollsfrbund r korrupta.

Och Alberto Paloschis pappa har enligt samma fotbollsforum en gng skakat hand med Giuseppe Del Fiore som ju r en av de mest erknda bagarna i Montegiardino och ven i detta fallet r det San Marinos fotbollsfrbunds fel att de inte har debuterat for San Marinos landslag.
Detta fotbollsforum lter som en hgst plitlig klla.

I en obscen och bisarr alternativ verklighet dr din klla skulle ha rtt s kan jag ppeka terigen att dos Santos redan representerat mexico, och r drmed inte tillgnglig fr det phittade moderlandet.
Dessutom tvivlar jag starkt p att ngon utav dessa unga herrar skulle ha s lga ambitioner i sina liv att dem skulle vlja ett s pass obskyrt landslag. Dom r vl inte Zlatan Muslimovic heller?
2008-04-05, 18:35
Medlem
dtoags avatar
Bojan Kricic r ocks nra San Marinos landslag har jag hrt. Detta d han ryktas ha sett landets namn i ett uppslagsverk.
2008-04-05, 18:38
Medlem
zzwampens avatar
Ja, det var ju drfr han inte debuterade fr Spanien...Han ville hlla drren ppen fr San Marino.

Hans namn stavas ju inte Krkic egentligen. Den korrekta stavningen r Krkiccola och d hr man ju p namnet att han kommer frn Chiesanuova.
2008-04-05, 18:39
Medlem
_Shakermakers avatar
Vilken klass hller SM spelare?

Om vi ser det till svensk klass, Div. 1, Div. 2?
2008-04-05, 18:42
Medlem
zzwampens avatar
Tja de har ju en spelare som lirar i Serie C och det r ju inte s pjkigt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in