2009-11-14, 19:15
Medlem
Dr.fisks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=QUEO9Mfmn4M

bästa mega man låten
Citera
2009-12-15, 16:41
Medlem
Knåpade själv ihop något Megaman-aktigt.

http://www.youtube.com/watch?v=bg7nmIGiCPw
Citera
2010-03-02, 01:48
Medlem
Combatwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggster
Måste bara börja med att dela med mig av något otroligt bra megaman-relaterat.
Användaren 'brentalfloss' på youtube har tagit flera megaman themes och slängt på lyrics, som mer eller mindre är helt geniala.

Megaman 2 Fans: http://www.youtube.com/watch?v=ykkdvYThT_Y
Megaman 3 Fans: http://www.youtube.com/watch?v=Co6OHe4KaEc

Han har gjort ett par till om ni är intresserade är det väl bara kolla in hans profil.

Nu när det var gjort måste jag säga att ni är GALNA om ni tycker Megaman 1 eller Megaman 3 är svårare än Megaman 2. Om ni kört Megaman 2 på inställningen 'Easy' och tyckt att bossarna och fienderna tål väldigt få skott så kan jag kanske förstå det, men om ni körde på den ordentliga svårighetsgraden (Japanernas version har bara den svåraste, vi europeér som är för dåliga helt enkelt) så borde ni förstå hur svåra bossarna faktiskt är, jävla crashman!

Har nu på senare tid börjat speedrunna megaman2 på min DS (NES emulator) varje gång jag gör ett längre toalettbesök (läs, skiter), och har säkert spelat ut det 150gånger det senaste halvåret, vet inte varför jag aldrig tröttnar, kanske beror det på den extraordinära bandesignen, dom underbara bitpop-låtarna eller bara hur klockren megaman är, vem vet.

Förresten så är det väl megaman9 som är det svåraste av dom just nu ingen snäll bandesign där inte, men ack så underhållande.

Bump! Mega man 2 är och förblir det absolut lättaste i serien enligt mig! Klarade spelet för första gången när jag var sex år. Spelade igenom det på min iphone med otroligt kass touchstyrning på en timma häromdan (inte på easy).

Nian är riktigt svår må jag säga. hade man inte kunnat handla massa extraliv och E:n och grejer så hade det varit riktigt marigt att klara av! Nu väntar jag på Tian!
Citera
2010-03-02, 13:22
Medlem
zarrelitos avatar
Vad tycker folket angående Megaman 2.5D ? Tror ni det kommer leva upp till hypen som är runt det eller kommer det floppa? Någon som vet något ang release datum?
Själv tycker jag att spelet verkar vara exakt det ett nytt megaman behöver för att överleva.

Folk som inte vet vad jag babblar om (Om det ens finns några) kan ju titta länken:
http://www.youtube.com/watch?v=i6KMAm_228s
Citera
2010-03-02, 16:40
Medlem
Protoman85s avatar
Jag har spelat alla Megaman-spel förutom Star Force 2 & 3 och kan säga med viss säkerhet att det finns inga dåliga MegaMan-spel! Det finns dom som är sub-par men inga som är rent dåliga.
Mina favoriter är MegaMan 2, 3, 6, Battle Network 2 & 3, X, X5 och Legends.
Dom som jag anser som halvdana är MegaMan 7, 8, X6 och Battle Chip Challenge.
Citera
2010-03-05, 13:50
Medlem
Combatwomans avatar
Mega Man 10 släpptes idag för virtual console till wii!

Sitter och lirar nu och har endast spelat en bana men det verkar jävligt kul!
Citera
2010-03-05, 13:53
Medlem
Combatwomans avatar
Jag måste säga att den absolut tråkigaste banan och är även den bana med sämsta låten är Elecman i första Mega Man spelet. Pinar verkligen mig genom den banan varje gång jag lirar spelet
Citera
2010-03-05, 13:54
Medlem
NineInchNailss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combatwoman
Mega Man 10 släpptes idag för virtual console till wii!

Sitter och lirar nu och har endast spelat en bana men det verkar jävligt kul!

Redan?

Ja, det verkar vara bra. 9:an var riktigt kul, och 8-bit-Mega Man kan man aldrig få nog utav. I alla fall inte jag.
Citera
2010-03-05, 14:24
Medlem
Combatwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NineInchNails
Redan?

Ja, det verkar vara bra. 9:an var riktigt kul, och 8-bit-Mega Man kan man aldrig få nog utav. I alla fall inte jag.

Ja eftersom jag sitter och spelar det så har det släppts
Citera
2010-03-06, 17:59
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men, bara jag som är ett fan av Mega man X-serien till snes? främst första spelet men de andra två är också helt okej
Citera
2010-03-06, 18:59
Medlem
Combatwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protoman85
Jag har spelat alla Megaman-spel förutom Star Force 2 & 3 och kan säga med viss säkerhet att det finns inga dåliga MegaMan-spel! Det finns dom som är sub-par men inga som är rent dåliga.
Mina favoriter är MegaMan 2, 3, 6, Battle Network 2 & 3, X, X5 och Legends.
Dom som jag anser som halvdana är MegaMan 7, 8, X6 och Battle Chip Challenge.

Jo Mega man legends är ett riktigt dåligt spel!!! Finns ju ingen Mega Man känsla i det över huvud taget
Citera
2010-03-06, 23:15
Medlem
Darwins avatar
Spelade igenom de lite nyare spelen på SNES och Playstation härommånaden, och blev possivit överraskad av Megamans Playstationäventyr.

Megaman 8 har många trevliga nya aspekter; tex att man kan köpa uppgraderingar med bultar som ligger gömda runt om i nivåerna, mer innovativa användningar av Rush, och i allmänhet en bra användning av PS starkare prestanda (utan att rubba på orginalkonceptet med exempelvis en massa 3D bjäffs).

Sen så klart röstskådespeleriet, som får Resident Evil att framstå som rena Shakespearepjäsen, och gör varje dialog till ett utsökt stycke absurdistisk konst. (exempelvis verkar alla röster ha gjort av tre personer, varav en är en fjortonårig flicka, och en annan tycks har pluggat engelska i typ tre veckor).

Lite synd att de inte körde vidare på konceptet i MM8 i fler playstation installationer...

X-spelen till PS är också riktigt bra, där de lyckas dra stor nytta av de utökade möjligherna med PS, utan att fucka upp grundkonceptet, även om jag tycker väldigt illa om tidspress momentet i X5.

Megaman 7 till SNES är däremot seriens svarta får, alla kategorier. Först har de munknullat hela konceptet genom att göra Megaman arg och tuff, sen är Megaman själv på tok för stor och klumpig (då Megaman spriten fyller upp typ halva skärmen), banorna känns korta, oinspirerade och väldigt linjära, detsamma gäller för fienderna, som är få till antalet och högst oinspirerade.

Robotmästarna är också en sorglig samling, och striderna mot dem känns om något väldigt ojusta; med en massa fegisattacker som antingen skrotar Megaman direkt, eller handikappar honom på ett högst irriterande sätt, och som det sällan finns någon vettig strategi emot, utan som mer bygger på TUR. Blä! Säger jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in