Citat:
Ursprungligen postat av Combatwoman
Jag måste säga att den absolut tråkigaste banan och är även den bana med sämsta låten är Elecman i första Mega Man spelet. Pinar verkligen mig genom den banan varje gång jag lirar spelet
Haha. Elec Mans bana var väldigt, väldigt
ångestgivande när det begav sig
Ny fråga
Inget Mega Man är det andra likt. Alla har sina små detaljer som gör dem unika. En del saker är bra andra dåliga.
Bra:
- Det uppladdningsbara Mega Man-vapnet (X-Buster?) var som bäst i Mega Man 5 (i original-serien)
- Rush (som flygande) var bäst i Mega Man 3. När man kontrollerade varenda rörelse.
- Bossarnas musik tycker jag var bäst i Mega Man 2 och Mega Man X.
Dåligt:
- Alla falska doktorer eller medhjälpare: man vet alltid vet att Dr. Willy eller Sigma är sista bossen. Att gör så en gång, fine. Att göra så i ungefär vartannat spel blev bara tråkigt.
- Att i X-serien (och kanske senare) göra att man måste fram och tillbaka på alla banor i en oändlighet för att hitta de olika "hjälpmedlena". Istället för att placera de på lite roliga ställen blir det ett ***** att hitta dem.
- Vissa sjukligt desperata bossar t.ex. Dustman (.. skräp-mannen, ingen man vill vara på skolgården om man leker Mega Man precis

).
Vilka detaljer har gjort er sömnlösa genom alla år?