2009-10-31, 17:38
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
[Text]
För bövelen, människa. Det stavas med ett och endast ett "l".

Wily.

Verstehen Sie?
Citera
2009-11-01, 00:06
Medlem
Darwins avatar
Tycker att Elecman och Iceman är väldigt ojusta fighter eftersom man blir skrot efter bara två träffar från dem, SAMTIDIGT som bägge två diarespammar ut skott...

Känns ju heller inte juste mot de andra robbotarna att just elmanen och ismanen ska vara några övermänniskor som är mycket farligare än alla de andra...
Citera
2009-11-02, 14:30
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Känns ju heller inte juste mot de andra robbotarna att just elmanen och ismanen ska vara några övermänniskor som är mycket farligare än alla de andra...

Här har vi en som spelade mega man I som ung o verkligen satte sig in i spelens "värld" från den tiden. har jag rätt?

Känner igen mig själv i detta.
Citera
2009-11-04, 16:47
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
För bövelen, människa. Det stavas med ett och endast ett "l".

Wily.

Verstehen Sie?

akta så jag inte skickar Protoman på dig
Citera
2009-11-04, 19:53
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Här har vi en som spelade mega man I som ung o verkligen satte sig in i spelens "värld" från den tiden. har jag rätt?

Känner igen mig själv i detta.

Du har rätt!

Ett annat stort filosofiskt problem i Megaman (1) världen var att man mötte robbotmästare man redan gjort skrot av igen om man spelade om en bana man redan klarat...
Citera
2009-11-05, 23:29
Medlem
Darwins avatar
Och på tal om filosofiska Megaman-frågor:

Någon som vet hur det är med den oficiell kanon? Är den att Megaman lyckas pricka in så att han möter alla robbotmästarna i rätt ordning, så att det blir en egentligen ganska lätt resa för honom?

Jamenar, om det nu bara är ren TUR att han RÅKAR jiddra med robbotmästarna i rätt ordning så stjälper det ju hans hjältegloria ganska ordentligt...
Citera
2009-11-07, 17:58
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Och på tal om filosofiska Megaman-frågor:

Någon som vet hur det är med den oficiell kanon? Är den att Megaman lyckas pricka in så att han möter alla robbotmästarna i rätt ordning, så att det blir en egentligen ganska lätt resa för honom?

Jamenar, om det nu bara är ren TUR att han RÅKAR jiddra med robbotmästarna i rätt ordning så stjälper det ju hans hjältegloria ganska ordentligt...

Fattar inte riktigt vad du menar...
Citera
2009-11-08, 00:49
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Fattar inte riktigt vad du menar...

Hur det officiellt är tänkt att handlingen hittills har utspelat sig i Megaman serien; vad som har hänt och inte hänt.

I introt till Megaman 2 får man exempelvis veta att Megaman stoppade Wily, och inte tex föll ner från en grön vippbräda och blev skrot i början av Gutmans bana.

Alltså: hur har det gått till när Megaman skrotat hittillsvarande 62 robotar? Har han letat upp dem i rätt ordning och använt rätt vapen mot dem, eller i "fel" ordning och därmed fått tuffare råkurr?
Citera
2009-11-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Mega Man II, bästa spelet.

Bästa låten, Mega Man II - Dr Wiley stage 1

http://www.youtube.com/watch?v=HFKtY...eature=related

Suveränt!

Men, alla låtar i Mega Man är sjukt bra.

Håller med helt! Men det är väl ändå wily stage 2..?
Citera
2009-11-09, 19:32
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Hur det officiellt är tänkt att handlingen hittills har utspelat sig i Megaman serien; vad som har hänt och inte hänt.

I introt till Megaman 2 får man exempelvis veta att Megaman stoppade Wily, och inte tex föll ner från en grön vippbräda och blev skrot i början av Gutmans bana.

Alltså: hur har det gått till när Megaman skrotat hittillsvarande 62 robotar? Har han letat upp dem i rätt ordning och använt rätt vapen mot dem, eller i "fel" ordning och därmed fått tuffare råkurr?

Nä det har jag inte funderat på
Citera
2009-11-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellstrom87
Håller med helt! Men det är väl ändå wily stage 2..?

Nope det är stage 1 med den där draken.
Citera
2009-11-14, 13:13
Medlem
Protoman85s avatar
Wily stage 2 i Megaman 2 har också den låten så ni har båda rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in