Citat:
Vi tänker olika om fotboll. Jag ser nästan aldrig på icke-allsvensk fotboll och har rätt kass koll på de europeiska ligorna. Brukar kolla VM-slutspel och Champions League-finaler, men längre än så sträcker sig inte mitt intresse. Om du ser på fotboll för underhållningen är det helt okej - men jag undrar varför du i sådana fall väljer att intressera dig för ett allsvenskt lag överhvudtaget?
Ursprungligen postat av master_b
Att hålla på ett lag för min del är att "heja" på det laget man älskar. Jag blir ledsen/besviken när de förlorar och lycklig när de vinner. Jag bor inte så nära Ullevi samt att jag oftast jobbar kvällar. Så även om jag ville hade jag inte kunnat gå på alla matcher. Jag älskar fotboll. Fotboll är min stora passion här i livet. Har de flesta kanaler på TV:n och följer engelska, spanska, italienska och franska ligan aktivt. Får stånd av vacker fotboll. Så jag kan erkänna att jag föredrar ett själlöst el clasico (som någon uttryckte det) än IFK Göteborg - Trelleborg. Därför väljer du att kalla mig idiot?
Citat:
Vadå medger? Jag skulle aldrig påstå något annat. Trevligast har jag med ett par polare, lite hasch, lite musik och en vårkväll i Allén, men det är en helt annan sak. IFK ser jag eftersom jag älskar föreningen passionerat. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag vet bara att sedan tio års ålder har jag missat fem hemmamatcher på åtta år och kuskat runt i Sverige för att se laget på olika ställen. Det finns säkert ett logiskt skäl, men jag känner inte till det.
Ursprungligen postat av master_b
Så du medger alltså att du inte får den underhållningen du vill ha när du ser på en allsvensk match? Varför kollar du då? Varför håller du på IFK?
Känns mer som att du är där för känslan, omgivningen, sällskap än själva blåvitt.