2008-04-07, 17:41
Medlem
dtoags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Jadu, vad ska man svara på det? En supporter för dig är alltså någon som går på varje match, varje år osv? Jag var på matchen igår. Visst dom vann med 4-1, men det var ingen skönfotboll. Kallt som fan var det också. Håller mig nog undan tills det blir lite varmare.
Jo, det var en skitmatch. Men 99% av alla matcher i den här serien är urusla, så om det är klassen på spelet som är intressant kan du kolla Premier League.
Citera
2008-04-07, 17:49
Medlem
master_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dtoag
Jo, det var en skitmatch. Men 99% av alla matcher i den här serien är urusla, så om det är klassen på spelet som är intressant kan du kolla Premier League.

Okej, jag får alltså inte hålla på ett svenskt lag för att jag tycker att kvaliteten på serien är sämre än övriga europeiska ligor? "Ni" vill inte ha mig som supporter för att jag inte går på alla matcher, då jag gärna vill ha valuta för mina pengar? Ska jag hålla på GAIS istället kanske?

En riktig supporter är den som har laget i hjärtat och det har jag. Sen att jag inte vill stå i regn och kyla i 90 minuter varje hemmamatch, är väl min ensak.

En fråga till dig då. Vad föredrar du?

1. IFK Göteborg - GAIS
2. Barcelona - Real Madrid
Citera
2008-04-07, 17:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
1. IFK Göteborg - GAIS

Jag är visserligen inte dtoag men hade jag tvingats välja mellan att gå på göteborgsderbyt eller El Clasico hade jag valt det förra alla dagar i veckan. El Clasico är en match som man vill se men där man ständigt har nya chanser att gå, varje göteborgsderby är en unik upplevelse där man inte vill missa just den matchen.

/feldgrau
Citera
2008-04-07, 18:08
Medlem
En som i medgång är väldigt öppen med sina sympatier, men i motgång håller käft.
Citera
2008-04-07, 18:09
Medlem
dtoags avatar
Citat:
En fråga till dig då. Vad föredrar du?

1. IFK Göteborg - GAIS
1.

Varför skulle jag vilja se två lag jag inte bryr mig om?
Citera
2008-04-07, 18:57
Medlem
master_bs avatar
Citat:
1.

Varför skulle jag vilja se två lag jag inte bryr mig om?

Alltså jag fattar inte. Visst, du älskar ditt lag, det fattar jag. Men man måste väl föredra en match som El Clasico framför ett göteborgsderby i oktober?

Annars är man ingen fotbollsälskare, då mer besatt utav IFK göteborg som förening alternativt huligan.
Citera
2008-04-07, 19:17
Medlem
Citat:
alternativt huligan.

Eh, va?

Jag tycker det är PATETISKT att se på matcher i andra ligor istället för sitt eget lags matcher. Om det var Sverige-Brasilien i VM-final och Djurgården-Trelleborg samma dag så blir det ändå DIF. Förstår inte hur vissa resonerar.
Citera
2008-04-07, 20:08
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monoj
Eh, va?

Jag tycker det är PATETISKT att se på matcher i andra ligor istället för sitt eget lags matcher. Om det var Sverige-Brasilien i VM-final och Djurgården-Trelleborg samma dag så blir det ändå DIF. Förstår inte hur vissa resonerar.

Då är vi två.
Citera
2008-04-07, 21:28
Medlem
feldgraus avatar
Snälla, som jag skrev i min trådstart vill jag inte ha någon diskussion kring vilka lag som är mer medgångare än andra. Två sådana inlägg raderade. Nästa användare som drar upp det kommer åka på en tillsägelse. /MOD

/feldgrau
Citera
2008-04-07, 21:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Alltså jag fattar inte. Visst, du älskar ditt lag, det fattar jag. Men man måste väl föredra en match som El Clasico framför ett göteborgsderby i oktober?

Varför måste man det? Jag går inte på fotboll för att bevittna ett evenemang och ha roligt. Jag går på fotboll för att jag älskar IFK Göteborg. Att det sen i vissa stunder innebär att ha roligt är bara en slump. Den stora frågan är varför du överhuvudtaget håller på Blåvitt om det nu är så undermålig underhållning? Varför inte roa sig på bio eller något istället?

Citat:
Annars är man ingen fotbollsälskare, då mer besatt utav IFK göteborg som förening alternativt huligan.

Eh, ok? Var har du tappat din hjärna någonstans?

/feldgrau
Citera
2008-04-08, 00:08
Medlem
dtoags avatar
Citat:

Men vadå? Vad är "att hålla på ett lag" för din del? Jag fattar inte hur du resonerar. Om jag håller på IFK Göteborg är det la klart att jag hellre ser på dem än på Barcelona? Om jag vill ha underhållning tittar jag på sitcoms eller röker hasch.

Nej, jag är inte huligan. Men jag har följt mitt lag sedan jag var tio år och det du snackar om, det är inte att stödja ett fotbollslag.
Citera
2008-04-08, 00:22
Medlem
master_bs avatar
Citat:
Men vadå? Vad är "att hålla på ett lag" för din del? Jag fattar inte hur du resonerar. Om jag håller på IFK Göteborg är det la klart att jag hellre ser på dem än på Barcelona? Om jag vill ha underhållning tittar jag på sitcoms eller röker hasch.

Nej, jag är inte huligan. Men jag har följt mitt lag sedan jag var tio år och det du snackar om, det är inte att stödja ett fotbollslag.

Att hålla på ett lag för min del är att "heja" på det laget man älskar. Jag blir ledsen/besviken när de förlorar och lycklig när de vinner. Jag bor inte så nära Ullevi samt att jag oftast jobbar kvällar. Så även om jag ville hade jag inte kunnat gå på alla matcher. Jag älskar fotboll. Fotboll är min stora passion här i livet. Har de flesta kanaler på TV:n och följer engelska, spanska, italienska och franska ligan aktivt. Får stånd av vacker fotboll. Så jag kan erkänna att jag föredrar ett själlöst el clasico (som någon uttryckte det) än IFK Göteborg - Trelleborg. Därför väljer du att kalla mig idiot?

Så du medger alltså att du inte får den underhållningen du vill ha när du ser på en allsvensk match? Varför kollar du då? Varför håller du på IFK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in