Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Jag känner mig som en fruktansvärt genuin motgångsupporter.
Rocky, det
DÄR har du stulit från mig. Motgångssupporter var jag redan på 1980-talet, någonstans efter en katastrofal andra SM-final mot Malmoe. Så, vänligen, ställ dig i kön!
Medgångare
- oftast när går när det går bra för laget men kan även finnas med
- när laget får mycket positiv respons i media oavsett om det går bra eller inte.
Motgångare
Som Djurgårdare - för att nu relatera till mig själv - så är de senaste 6-7 årens relativa (läs nu detta inte som Hin Håle läser Bibeln) framgångar nästan osannolika.
Normaltillståndet för en Djurgårdare är att man biter på naglarna för att vi inte skall ramla ur i år igen, eller för att den ende bra spelaren som laget har blir såld, eller för att det på pappret ganska bra laget underpresterar likt en P-skådis i sängen, eller när det går allmänt uselt och man nöjer sig med att ha klarat kvalet eller klarat sig undan detsamma (en vanlig Djurgårdare brukar få en glimt i ögat när kontraktet är klarat) et cetera et cetera. Det är fanimig motgångssupporterns vardag.
När det börjar gå bra - som under de senaste åren - då blir man konfys och oförstående och nästan

längtar åter till någon regnig match mot IK Brage i Norrettan.