2008-04-11, 18:17
Medlem
Mad monks avatar
Men tycker du verkligen att det är konstigt att islam har så stort utrymme här? Dels beror det på att man knappt får diskutera islam på andra forum dels på att islam har på mycket kort tid gjort intrång i våra liv och naturligtivis känner man misstänksamhet mot en religon som dagligen inspirerar till nya våldsdåd runt om i världen.

Varför tycker du det är konstigt? Sen är det helt frivilligt att läsa dessa trådar. Jag går t.ex. inte in på peddoforumet eftersom jag inte vill läsa om sånt likadant kan du undvika islamsidor.
Senast redigerad av Mad monk 2008-04-11 kl. 18:20.
Citera
2008-04-11, 21:26
Medlem
Lantbruks avatar
Ärligt talat, först och främst är det givetvis synd att det finns så mycket meningslös rasism på forumdelar där den inte borde finnas.
Exempelvis så tillförde ju inte "fulfittan" särskilt mycket till den här tråden, men däremot så tillförde ju "Squalo" och "Mad monk" ganska så mycket relevans.
GIVETVIS tycker jag att diskussion om islam är oerhört relevant i detta ickePK-paradis, av nämnda anledningar.

Det finns idioti och nonsens bland alla delar av forumet, likadant är det att det finns en mängd sinnesjuka idioter som diskuterar sinnesjuka saker (till exempel tråden i prostitutions-forumet "Hur slår du dina horor").

Ni som inte gillar detta behöver inte heller besöka I&I-forumet och liknande. Men som sagt, irrelevans ska inte behöva existera i stor utsträckning (i detta fallet rasistiska och islam-kritiska sådana).

Klaga gärna på att det finns rasism på oväsentliga ställen, men det finns ingen mening med att klaga på att det existerar islam-kritik på ett underground-forum.

Jag tycker denna tråden är skräp och borde stängas.

Mvh
Citera
2008-04-11, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Går in i dator forumet hittar "Islam hatar datorer", går in i I&I forumet där hittar jag " så skiter en muslim", går in på PU och jag hittar "Islam och demokrati", eller "hamas tv program". Kan vi inte göra ett forum om Islam där alla som är intresserade av att diskutera Islam kan göra det? För alla dessa trådar är tröttsamt att se, och de sänker nivån på fb ganska mycket, för det är samma pack som alltid som diskuterar i dem. Så mitt förslag är att vi gör ett Islam forum .
Just de intellektuella argument som sätter dessa fundamentalister på plats, är vad som tyvärr fattas.

Att klaga på trådar där man ligger i underläge visar endast att man är en fitta.

Oavsätt diskutionens innehåll.
Citera
2008-04-11, 21:46
Medlem
oppers avatar
bra ide
Citera
2008-04-12, 14:09
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Islam är det största hotet mot Sverige och västvärlden idag. Det är klart att det är ett ämne som fångar FBarnas intresse.

Till skillnad från detta jävla Jugoslavien som bara består av samma 10 jävla juggar som postar samma skit i 200 trådar...

Word * 2
Citera
2008-04-12, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Men tycker du verkligen att det är konstigt att islam har så stort utrymme här? Dels beror det på att man knappt får diskutera islam på andra forum dels på att islam har på mycket kort tid gjort intrång i våra liv och naturligtivis känner man misstänksamhet mot en religon som dagligen inspirerar till nya våldsdåd runt om i världen.

Diskutera Islam hur mycket du vill, diskutera tills ditt tangentbord börjar brinna. Det enda jag efterfrågar är högre nivå på debatten och att inte alla dessa trådar ska ploppa upp som svampar överallt. Utan de kan vara samlade på en och samma ställe. Politik inrikes, utrikes är fulla av Islam trådar, Integration och invandring är ett Isla fmorum, det sekulära samhället är full med Islam trådar osv. Jag vill det här för flashbacks bästa.

Citat:
Varför tycker du det är konstigt? Sen är det helt frivilligt att läsa dessa trådar. Jag går t.ex. inte in på peddoforumet eftersom jag inte vill läsa om sånt likadant kan du undvika islamsidor.

Men pedofil trådarna genomsyrar inte alla andra trådar, utan de är samlade på EN OCH SAMMA PLATS.
Citera
2008-04-12, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Ärligt talat, först och främst är det givetvis synd att det finns så mycket meningslös rasism på forumdelar där den inte borde finnas.
Exempelvis så tillförde ju inte "fulfittan" särskilt mycket till den här tråden, men däremot så tillförde ju "Squalo" och "Mad monk" ganska så mycket relevans.
GIVETVIS tycker jag att diskussion om islam är oerhört relevant i detta ickePK-paradis, av nämnda anledningar.

Det finns idioti och nonsens bland alla delar av forumet, likadant är det att det finns en mängd sinnesjuka idioter som diskuterar sinnesjuka saker (till exempel tråden i prostitutions-forumet "Hur slår du dina horor").

Ni som inte gillar detta behöver inte heller besöka I&I-forumet och liknande. Men som sagt, irrelevans ska inte behöva existera i stor utsträckning (i detta fallet rasistiska och islam-kritiska sådana).

Klaga gärna på att det finns rasism på oväsentliga ställen, men det finns ingen mening med att klaga på att det existerar islam-kritik på ett underground-forum.

Jag tycker denna tråden är skräp och borde stängas.

Mvh

Men problemet är att dessa Islam trådar finns överallt och det är ganska tröttsamt och se dem överallt. Diskutera Islam hur mycket du vill, men höj gärna nivån på inläggen och debatten. Jag skiter i rasism men tycker att de förstör flashback en aning när man hittar alla dessa Islam trådar överallt. Jag själv är varken muslim eller den största förvararen av Islam, men det gäller att inte förstöra alla forum med inlägg som "Islam=folkmord etc."
Citera
2008-04-12, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Just de intellektuella argument som sätter dessa fundamentalister på plats, är vad som tyvärr fattas.

Att klaga på trådar där man ligger i underläge visar endast att man är en fitta.

Oavsätt diskutionens innehåll.

Jag läser gärna inlägg av Ilium, Nutid, och GayMAn. För de kan iaf sin sak. Det är det enda jag efterfrågar, en höjd nivå på inläggen och debatterna.
Citera
2008-04-12, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Jag vill det här för flashbacks bästa.
Så är det förstås inte alls. Antingen är du muslim själv, eller så är du en mångkulturälskande islamofil som vill tysta all kritik mot den våldsamma religionen islam, hur mycket du än förnekar det. I ingetdera fallet kommer du att lyckas. Anledningen till att islam genomsyrar många forumdelar och trådar är att det är så i samhället också. FB är en avspegling av samhället av idag.
Citera
2008-04-12, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Så är det förstås inte alls. Antingen är du muslim själv, eller så är du en mångkulturälskande islamofil som vill tysta all kritik mot den våldsamma religionen islam, hur mycket du än förnekar det. I ingetdera fallet kommer du att lyckas. Anledningen till att islam genomsyrar många forumdelar och trådar är att det är så i samhället också. FB är en avspegling av samhället av idag.

1. Ingen muslim
2. Gillar inte Islam särskillt mycket, skulle en muslim säga en sån sak?
3. Tycker att nivån på alla Islam trådar håller en väldigt låg nivå, vilket du är en av dem som bidrar till det. Jag läser gärna Iliums trådar om Islam och han om nån är Islam kritisk. Tycker bara det är synd att Ilsam trådarna tar upp all plats, istället för att samla alla dessa PÅ EN OCH SAMMA PLATS.
Citera
2008-04-12, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop

Är du utvecklingsstörd, idiot eller vad är felet med dig?

Anledningen att vi reagerar är pga att detta är SPAM som FÖRSTÖR FORUMET eftersom man tar mångkultur-islam-gnället i ALLA TRÅDAR

Man har lyckats göra vissa delar av kriminologiforumen oläsbara, man skitar ner med sin SPAM överallt i forumet. Kunde man inte ge dessa SD-SPAMMARE ett eget delforum och säga åt dem att hålla sig där? Jag är för att man startar ett anti-islam-forum där dessa spammare kan få hållas. Och inte sprida sin skit i resten av forumet.
Citera
2008-04-12, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
Är du utvecklingsstörd, idiot eller vad är felet med dig?

Anledningen att vi reagerar är pga att detta är SPAM som FÖRSTÖR FORUMET eftersom man tar mångkultur-islam-gnället i ALLA TRÅDAR

Man har lyckats göra vissa delar av kriminologiforumen oläsbara, man skitar ner med sin SPAM överallt i forumet. Kunde man inte ge dessa SD-SPAMMARE ett eget delforum och säga åt dem att hålla sig där? Jag är för att man startar ett anti-islam-forum där dessa spammare kan få hållas. Och inte sprida sin skit i resten av forumet.

Exakt vad jag också vill. Dessa personer kan ju söka sig dit, precis som pedofilerna söker sig till deras forum. SD-SPAMMARE stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in