Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-02, 19:41
Bannlyst
Går in i dator forumet hittar "Islam hatar datorer", går in i I&I forumet där hittar jag " så skiter en muslim", går in på PU och jag hittar "Islam och demokrati", eller "hamas tv program". Kan vi inte göra ett forum om Islam där alla som är intresserade av att diskutera Islam kan göra det? För alla dessa trådar är tröttsamt att se, och de sänker nivån på fb ganska mycket, för det är samma pack som alltid som diskuterar i dem. Så mitt förslag är att vi gör ett Islam forum .
Citera
2008-04-02, 19:51
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Går in i dator forumet hittar "Islam hatar datorer", går in i I&I forumet där hittar jag " så skiter en muslim", går in på PU och jag hittar "Islam och demokrati", eller "hamas tv program". Kan vi inte göra ett forum om Islam där alla som är intresserade av att diskutera Islam kan göra det? För alla dessa trådar är tröttsamt att se, och de sänker nivån på fb ganska mycket, för det är samma pack som alltid som diskuterar i dem. Så mitt förslag är att vi gör ett Islam forum .

Kan ju isåfall koppla samman det med Socialdemokraterna och "Mååååna Muslim" eftersom de som postar hysteriska "muslimerna kommer!"-trådar i regel också brukar baka in socialdemokraterna på något vis.
Citera
2008-04-02, 20:04
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
God idé.

Ska man skapa ett underforum till Religion eller Det Sekulära Samhället? Tror inte att det förtjänar ett helt eget forum.
Citera
2008-04-02, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Sjökvist
God idé.

Ska man skapa ett underforum till Religion eller Det Sekulära Samhället? Tror inte att det förtjänar ett helt eget forum.

Låter bra! För jag är onekligen trött på alla dessa trådar. Som alla har samma röda tråd, hata blattar, hatar Islam, Muhamed var pedofil, dessa muslimska barbarer o.s.v.

Nå vad sägs admin/moderatorer?
Citera
2008-04-02, 20:45
Bannlyst
Problemet är att syftet med trådstarten sällan är ett intresse för en debatt utan att muslimhatarna vill stå i en ring och grupprunka till sitt hat, man borde vara mycket hårdare med att slänga skittrådarna när det är uppenbart att ämnet i trådstarten bara är en förevändning för att gagga om samma saker igen.
Sedan måste man se till att trådarna hamnar på rätt ställe, SDarna verkar tro att I&I är deras forum och postar allt där.

Handlar det om Islam som religion skall det postas i Religion
Handlar det om förhållanden i muslimska länder är det PU
Politik inom Sverige är det PI oavsett om det handlar om muslimer, bara om det handlar om I&I skall det dit
SD:s politik hör till PI
SD och övriga nationalisters ideologi hör hemma i nationalistforumet
Citera
2008-04-02, 20:47
Bannlyst
Ett annat alternativ är att byta namn på "Muhammed-bilderna" forumet, och anpassa det till att bli ett generellt forum för diskussioner rörande Islam, muslimer och allt som hör därtill.
Citera
2008-04-02, 22:16
Medlem
Squalos avatar
Islam är det största hotet mot Sverige och västvärlden idag. Det är klart att det är ett ämne som fångar FBarnas intresse.

Till skillnad från detta jävla Jugoslavien som bara består av samma 10 jävla juggar som postar samma skit i 200 trådar...
Citera
2008-04-02, 22:54
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Islam är det största hotet mot Sverige och västvärlden idag. Det är klart att det är ett ämne som fångar FBarnas intresse.

Till skillnad från detta jävla Jugoslavien som bara består av samma 10 jävla juggar som postar samma skit i 200 trådar...
Må så vara, men att långsamt begrava hela flashback i "Allt är kamelryttarnas fel" lär knappast hjälpa någonting. Jag har helt börjat ignorera inlägg eller trådstarter som är relaterade till islam då de alltid slutar i samma meningslösa skitinlägg.
Citera
2008-04-02, 23:06
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Må så vara, men att långsamt begrava hela flashback i "Allt är kamelryttarnas fel" lär knappast hjälpa någonting. Jag har helt börjat ignorera inlägg eller trådstarter som är relaterade till islam då de alltid slutar i samma meningslösa skitinlägg.
Och jag ignorerar alla trådar som rör Hockey. Det intresserar inte mig. Och islam intresserar inte dig. Samma sak.

Visst är det tråkigt om det blir allt för mycket, men Islam är viktigt och man bör låta det ta upp plats på forumet. Det är också ett ämne som media vägrar ta upp, annat än hårt vinklat. Politiker och media vill att svensken ska veta så lite om Islam som möjligt, och det vill även vissa här på FB. Trådskaparen är väl till att börja med muslim. Så det är helt förståeligt att han vill hindra dess diskussion.
Citera
2008-04-02, 23:39
Medlem
jokers avatar
Det är klart man måste få diskutera muslimer och Islam. Men man borde moderera både trådstarterna och inläggen lite hårdare. I PU så har moderatorena infört en väldigt låg toleransnivå mot balkan-tjafs. Samma låga toleransnivå borde finnas mot kamelryttar-inlägg och generiska "Ahh men Mååååna, det är sossarnas fel "-inlägg.

Trådstarter som enbart består av en citerad artikel ur ekstra-bladet, åtföljd av frågorna: Ska det vara så här? vad kommer det här betyda för Jihad i Sverige? Ska vi låta dem ta över vårt land? Vad säger Måna nu? Borde inte tolereras. Lite mer krav på diskussionsnivå borde krävas.
Citera
2008-04-02, 23:55
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Det är klart man måste få diskutera muslimer och Islam. Men man borde moderera både trådstarterna och inläggen lite hårdare. I PU så har moderatorena infört en väldigt låg toleransnivå mot balkan-tjafs. Samma låga toleransnivå borde finnas mot kamelryttar-inlägg och generiska "Ahh men Mååååna, det är sossarnas fel "-inlägg.

Trådstarter som enbart består av en citerad artikel ur ekstra-bladet, åtföljd av frågorna: Ska det vara så här? vad kommer det här betyda för Jihad i Sverige? Ska vi låta dem ta över vårt land? Vad säger Måna nu? Borde inte tolereras. Lite mer krav på diskussionsnivå borde krävas.
Visst kan man önska en något högre nivå och lite mer diskussionsunderlag. Det är dock viktigt att man på FB får ta upp, informera om och diskutera muslimers, invandrares, och andras brott då det är sådant som ofta censureras av media och vinklas för att passa någon agenda.

Det är en ventil för yttrandefriheten att kunna diskutera nyheter som snappas upp från Danmark, men som effektivt censureras bort av dagstidningar och TV-nyheter i Sverige.
Citera
2008-04-03, 08:14
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Och jag ignorerar alla trådar som rör Hockey. Det intresserar inte mig. Och islam intresserar inte dig. Samma sak.
Skillnaden är att forumet inte svämmar över utav hockeyfantaster som envist upprepar sina favoritlag i varannan tråd.

Citat:
Visst är det tråkigt om det blir allt för mycket, men Islam är viktigt och man bör låta det ta upp plats på forumet. Det är också ett ämne som media vägrar ta upp, annat än hårt vinklat. Politiker och media vill att svensken ska veta så lite om Islam som möjligt, och det vill även vissa här på FB. Trådskaparen är väl till att börja med muslim. Så det är helt förståeligt att han vill hindra dess diskussion.
Även jag har tunga politiska ståndpunkter som jag gladeligen skulle vilja rabbla upp i varenda forum så att så många som möjligt kan höra vad jag har att säga, men nu fungerar det inte så. Vi har designerade forum för att man ska diskutera rätt ämne på rätt plats, och klarar man inte av det har man gjort fel.

Förstå mig rätt, jag tycker givetvis att man ska få diskutera islam, men då ska man göra det på rätt sätt och i rätt tråd. Att enstaka bönder vrålar ut sin ilska mot kamelryttare i var och varannan tråd som knappt ens nuddar i ämnet är inte okej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in