2008-07-23, 22:32
Medlem
letsdoits avatar
56 vittnen

Rättegången kan komma att bli långvarig:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1201289&lid=puff_1201249&l pos=lasmer
2008-07-23, 22:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Efter många timmar ute i sjöss så har jag äntligen ögnat/läst ikapp dagens inlägg!

Det jag reagerade på är denna beiga jacka som hittades i soprummet i skarpnäck men som sedan visades bäras av tyskan i Skavsta.
Jag tycker inte heller bilden från Arboga station ser ut att vara en jacka av ljusare kulör.
Sen har det väl framkommit av vittnen i grannskapet som sett en med mörk jacka med luva.
Kan tyskan haft en vändbar jacka??
2008-07-23, 22:39
Medlem
Conwens avatar
Om INTE hårtussen tillhör familjen, måste CS släppas omedelbart. Vi har bara fått besked om att den inte tillör CS. Men INTE att den tilhör någon i familjen. Jag tror i och med detta att detta är åklagarens absolut svagaste kort som inte vill presenteras. Frågan kvarstå VEMS är hårtussen?
2008-07-23, 22:42
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Rättegången kan komma att bli långvarig:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1201289&lid=puff_1201249&l pos=lasmer

Det verkar som om FG inte har hört talas om KFK. Hon hade nog inte blivit långvarig på FB.

För de som inte kan få nog av henne bjuder jag på nästan 30 min idoluppträdande.
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=647679&treeId=902001&renderingdepartment=2 .757
2008-07-23, 22:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
"Tankarna på att gärningsmannen kan ha pratat ett utländskt språk ska Emma, enligt uppgift, ha utvecklat på egen hand under den tid då hon hållits isolerad. Det var i samband med att hon skulle göra ett minnestest som hon utvecklade sina funderingar.

Förstod inte vad hon ville
Vid testet får hon lyssna på ett band där någon talar baklänges. När hon inte förstod vad som sas beskriver hon att hon blev "livrädd".
- Det slog henne då att det kan vara så att hon kanske inte förstod språket på den som kom, att hon inte förstod vad kvinnan ville, säger en källa."

http://www.expressen.se/nyheter/1.1240883/jag-kan-peka-ut-henne

Om dessa uppgifter är riktiga, så kan det vara bra att spara dem i minnet.
Skulle vi glömma det så kan vi alltid be SÅC plocka fram minnena hos oss igen.
E låg nersövd i många veckor och genomgick stora operationer i huvudet och då kan verklighet och dröm blandas ihop.
Om tyskan nu pratade utländsk språk så bör det nog vara engelska med tysk knorr och obegriplig baklängesspråk kan väl få många att blocka hjärnan. Detta obegripliga kan ha fått E livrädd så nära inpå dådet då hon legat nedsövd en lång tid och saknar full kontroll över vad som skett.
2008-07-23, 22:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Klart de har kollat det, ingen dna säkerhet men fullt tillräcklig för att kunna utesluta barnen och mamman.
Påstå att det är mammans baserat på åklagarens teori är snällt sagt korkat.
Källa?
2008-07-23, 23:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
[b]
Det som förbryllar mig är att de tydliga avtrycken från VANS skorna finns i hallen, precis innanför ytterdörren. Varför finns det inga avtryck utåt från huset? Tex på trappan....
Detta låter mysko om nu gm tagit av sig skorna innan h*n gått in i huset.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-07-23 kl. 23:55.
2008-07-23, 23:15
Medlem
Tantaloras avatar
CS hade karta över bostadsområdet

http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,644071

Enl Den HAZ hade CS en karta över bostadsområdet där E och T bodde.

Förresten i Tyskland är straffsatsen för stalking från böter till 5års fängelse.
Såg det i en annan artikel, i HAZ, om en man som blev stalkad av sitt ex
2008-07-23, 23:24
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vill bara tala om att jag åtekommer med inlägg när hela FUn är läst o bearbetad...
Jag kommer INTE att ladda upp den på någon torrentsite, det är bilder på döda barn i den o filerna är för stora för att maila så ni som vill ha den får vända er till Västeråspolisen.

Är det verkligen med bilder på barnen?
Då vet jag inte om jag orkar läsa när jag får CD:n på posten.
Någon här i tråden skrev ju att man valt att inte ta med bilder på offren.
Usch vad hemskt. Hoppas verkligen att E förskonas från att se dessa bilder.
2008-07-23, 23:28
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Minnesbilden som Emma har ang tyskan är ju när hon ligger ner på golvet efter dådet. Har man blivit hamrad i skallen och är liggande så är det nog inte så lätt att avgöra längden på en människa.

Jag är väldigt benägen att hålla med ovanstående talare!
Halvt ihjälslagen så tror jag också att man kan få vissa svårigheter med synen. Vad jag förstått så blev ju E -förutom alla skador i huvud och på ena örat - även tilltygad något slag som träffade hennes ögonlob........
2008-07-23, 23:32
Medlem
Hamilkar & DNA

Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Hårtussen är jämförd, men det har inte kunnat säkerställas vem den tillhör.

Vi har ju vår egen DNAexpert i tråden och den som ids kan ju läsa vad Hamilkar skrev om denna procedur tidigare idag.
Några tror att E kan i någon form av förtvivlan ryckt loss sitt eget hår men så är det förmodligen inte. Har man ett antal djupa jack i huvudet följer delar av håret med i det rinnande blodet. Tar man sig mot sina skador i huvudet med handen får man fingrarna fulla med blod och hår.

Det mest intressanta för denna utredning är om det var CS hår och svaret på det blev: Nej. Därmed är hårtussen ur världen inför detta åtal.

Hårtussen finns säkert kvar och skulle det mot all förmodan dyka upp en alternativ gärningsman i ett senare skede, kan man jämföra DNA mot denne då om det skulle behövas.

Amystar; man bestämmer inte vem DNAprofilen tillhör, man utesluter vilka det inte tillhör!

Slutligen: Glöm inte bort att DNAbevis är en ung företeelse. Mördare åkte fast även förr.
Senast redigerad av catami 2008-07-23 kl. 23:42.
2008-07-23, 23:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Slutligen: Glöm inte bort att DNAbevis är en ung företeelse. Mördare åkte fast även förr.
Förr i tiden brändes även örtkokande kvinnor med katt som häxor.
Tekniken har kommit så långt idag så att det går med mikroskopiska avflagor spåra DNA Låt oss då hellre ta till den moderna metoden före medeltida pladder.

Jag satt på en skärgårdsbåt idag och kan verkligen bekräfta att hår for runt från mina medresenärer. Så nog lämnar man "fotavtryck" efter sig.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-07-23 kl. 23:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in