Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Minnesbilden som Emma har ang tyskan är ju när hon ligger ner på golvet efter dådet. Har man blivit hamrad i skallen och är liggande så är det nog inte så lätt att avgöra längden på en människa.
Den första minnesbilden ang.kvinnan är när E och kvinnan står mitt emot varandra. Under förhörens gång (efter att E fått vetskap om vem den misstänkte är) har även längden på kvinnan blivit lite längre.
E säger i de senaste förhören att hon inte vet hur tyskan ser ut eftersom tidningarnas bilder är pixlade men att hon lätt kan utpeka henne vid en eventuell konfrontation. (i tidigare förhör säger hon att hon tittat på bilder på tyskan på T:S bilddagbok samt frågat vem kvinnan är) Hon påstår att hon inte tittat så noga på bilderna på CS utan har koncentrerat sig mer att titta på T som funnits i samma bilder med CS.
Sen en annan grej som jag tycker är mycket märklig...
Det var ganska mycket blod i hallen och blodet hade stänkt in ca 4 meter in i vardagsrummet. Det fanns blod också på väggarna.
Gärningsmannen måste ju ha fått en massa blod på sig men det kanske hon har döljt med att lämna sina ytterkläder ute. (E säger ju att hon inte såg några ytterkläder på kvinnan i de minnesbilder hon har)
Det som förbryllar mig är att de tydliga avtrycken från VANS skorna finns i hallen, precis innanför ytterdörren.
Varför finns det inga avtryck utåt från huset? Tex på trappan....
Jag har nu läst snart i tio timmar och är inte klokare än då jag började.
Det enda jag funnit hittills som talar emot CS är att hon hade bilder på T:s och E:s hus på sin dator.