2008-07-23, 21:27
Medlem
Amyystars avatar
Hårtussen

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Står det i FUn att den är kollad mot alla fyra?

Har ej hunnit läsa alla 2700 sidor än men det står klart att det ej var någon matchning med tyskan iaf. Vilket iofs inte förutsätter att tussen har kollats mot alla fyra. Men det viktigaste borde ändå vara att utesluta eller matcha den mot tyskans hår vilket inte har kunnat göras. I övrigt var det en ljus hårtuss och tyskan hade väl vid tillfället -mörkt hår...

UPDATE: Det har inte med säkerhet kunnat fasställas att håret kommer fr tyskan.
Senast redigerad av Amyystar 2008-07-23 kl. 21:30. Anledning: sakfel
2008-07-23, 21:30
Medlem
miapetters avatar
Vill bara tala om att jag åtekommer med inlägg när hela FUn är läst o bearbetad...
Jag kommer INTE att ladda upp den på någon torrentsite, det är bilder på döda barn i den o filerna är för stora för att maila så ni som vill ha den får vända er till Västeråspolisen.
2008-07-23, 21:31
Bannlyst
Hårtuss

är ej Tyskans , so what...
Troligen Emmas , vad kan hända när hammaren dunkar i ens huvud???
Troligtvis försvarar man sig med händerna, och att det fastnar hår på fingrarna är väl mer sannolikt än tvärtom.?
Eller ????????????
Sunt förnuft.
Nu hoppas väl alla på ett avslut , och att den skyldige ej slipper undan , eller??????
2008-07-23, 21:31
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Hårtussen är jämförd, men det har inte kunnat säkerställas vem den tillhör.

Jag vet att jag inte har skrivit något i denna tråd förut och egentligen inte har en aning... Inte heller om någon redan föreslagit det?

Men kan det inte vara hår från en peruk? Eller helt enkelt planterat av tyskan?
(Jo jag veeet, men så hänger jag mest i skvaller och konspirationsforat oxå )
2008-07-23, 21:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Har ej hunnit läsa alla 2700 sidor än men det står klart att det ej var någon matchning med tyskan iaf. Vilket iofs inte förutsätter att tussen har kollats mot alla fyra. Men det viktigaste borde ändå vara att utesluta eller matcha den mot tyskans hår vilket inte har kunnat göras. I övrigt var det en ljus hårtuss och tyskan hade väl vid tillfället -mörkt hår...

UPDATE: Det har inte med säkerhet kunnat fasställas att håret kommer fr tyskan.

Har man inte kollat upp tussen mot offren i dådet så börjar jag bli mörkrädd av det svenska rättssamhällets inkompetens.
2008-07-23, 21:36
Bannlyst
Citat:
Har man inte kollat upp tussen mot offren i dådet så börjar jag bli mörkrädd av det svenska rättssamhällets inkompetens.

Vet inte vart du varit, men eftersom inga hårrötter fanns i hårtussen har den inte kunnat matchas mot någon med all säkerhet.

Det säger dock inget om vilken procent den kunnat matcha vare sig offer eller misstänkt. Punkt. Sen vet jag inte vad som står i FU. Det får andra rapportera om (när de klarat sig igenom bilderna på döda små barn )
2008-07-23, 21:41
Medlem
Amyystars avatar
Citat:

Som jag skrev tidigare, det är en hel del sidor att läsa igenom....
Och jag anser fortfarande att det intressanta med hårtussen är om den kunde matchas med tyskan -vilket det nu är konstaterat att den inte med säkerhet kunde göras.
Om sedan det har gjorts genom att bara kolla mot tyskans hår, eller om det har gjorts genom att alla "fyras hår" har kollats tycker jag är ganska ointressant i sammanhanget.
Senast redigerad av Amyystar 2008-07-23 kl. 21:43.
2008-07-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Minnesbilden som Emma har ang tyskan är ju när hon ligger ner på golvet efter dådet. Har man blivit hamrad i skallen och är liggande så är det nog inte så lätt att avgöra längden på en människa.

Den första minnesbilden ang.kvinnan är när E och kvinnan står mitt emot varandra. Under förhörens gång (efter att E fått vetskap om vem den misstänkte är) har även längden på kvinnan blivit lite längre.

E säger i de senaste förhören att hon inte vet hur tyskan ser ut eftersom tidningarnas bilder är pixlade men att hon lätt kan utpeka henne vid en eventuell konfrontation. (i tidigare förhör säger hon att hon tittat på bilder på tyskan på T:S bilddagbok samt frågat vem kvinnan är) Hon påstår att hon inte tittat så noga på bilderna på CS utan har koncentrerat sig mer att titta på T som funnits i samma bilder med CS.

Sen en annan grej som jag tycker är mycket märklig...
Det var ganska mycket blod i hallen och blodet hade stänkt in ca 4 meter in i vardagsrummet. Det fanns blod också på väggarna.

Gärningsmannen måste ju ha fått en massa blod på sig men det kanske hon har döljt med att lämna sina ytterkläder ute. (E säger ju att hon inte såg några ytterkläder på kvinnan i de minnesbilder hon har)
Det som förbryllar mig är att de tydliga avtrycken från VANS skorna finns i hallen, precis innanför ytterdörren. Varför finns det inga avtryck utåt från huset? Tex på trappan....

Jag har nu läst snart i tio timmar och är inte klokare än då jag började.

Det enda jag funnit hittills som talar emot CS är att hon hade bilder på T:s och E:s hus på sin dator.
2008-07-23, 21:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Sluta tjata om hårtussarna!
Du får svar om dessa då jag läst klart, jag lovar!
2008-07-23, 21:55
Medlem
Arabesques avatar
Citat:

Jag är rätt säker på att hårtussen är Emmas.

Tänk dej detta (ursäkta, det blir grafiskt här):
Du får en hammare i skallen - varvid både hud och hårstrån lossnar.
Det första du gör är förmodligen att lägga händerna över såret - för att det gör ont och för att skydda dej mot flera slag. Resultat: Hårtuss i handen.

Låter det rimligt?
2008-07-23, 22:02
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

text

Jag har nu läst snart i tio timmar och är inte klokare än då jag började.

Det enda jag funnit hittills som talar emot CS är att hon hade bilder på T:s och E:s hus på sin dator.

OJ! Så hon var där på Verktygsgatan ojoj
Då är vittnena som såg henne mkt starka vittnen!

En tanke, Emma släppte in CS de hälsade. CS hängde av sig kappan? tog av sig skorna? plockade ur hammaren ur ryggan och skred till verket?
2008-07-23, 22:08
Medlem
Amyystars avatar
Jag har ej tillgång till FUP-nu. Men enligt stämningsansökan kommer det hållas vittnesförhör med T om att han och E diskuterat vad de skulle göra om tyskan dök upp hemma hos dem, och att E då skulle ha sagt att hon skulle släppa in tyskan i hemmet. Och att målsägandeförhöret är menat att bevisa att tyskan utan problem kunde komma in i villan.

UPDATE: Tyskan hade inte bara bilder i datorn på huset, hon hade adress samt tider när T var i Köping och arbetade, samt telefonnummer mm.
Senast redigerad av Amyystar 2008-07-23 kl. 22:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in