2008-06-24, 10:40
  #9793
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om någon dödade mina barn är det en av de snällaste meningarna som jag skulle yttra om den personen, så här anser jag att du överanalyserar hans text.

Jovisst, jag kan förstå hans ord, men nu såg jag till helheten. Han misshandlade sina barns mor flera gånger..han såg T ta över hans roll. N har problem med missbruk. Det ihop gör att jag ser honom som en potentiell gm. Mer än CS.
Jag förstår att man skulle vilja ha ihjäl den som dödat ens barn, men varför inte vänta med att uttala dessa ord tills någon är dömd för dådet? Han om någon borde veta att hon kan sitta häktad oskyldig.
2008-06-24, 10:44
  #9794
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jovisst, jag kan förstå hans ord, men nu såg jag till helheten. Han misshandlade sina barns mor flera gånger..han såg T ta över hans roll. N har problem med missbruk. Det ihop gör att jag ser honom som en potentiell gm. Mer än CS.
Jag förstår att man skulle vilja ha ihjäl den som dödat ens barn, men varför inte vänta med att uttala dessa ord tills någon är dömd för dådet? Han om någon borde veta att hon kan sitta häktad oskyldig.
Jag håller med dig om att han uppfyller fler kriterier för att vara GM, och han blev också den förste som polisen misstänkte för morden.
Han är dock avförd (vad jag vet) från utredningen och jag tror inte att han på något sätt är inblandad.
2008-06-24, 10:44
  #9795
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
De flesta med dessa (mf l) diagnoser begår inte mord, det är sant.
Men av de mord som begås, begås faktiskt många av personer med diagnoser...
Den förra, kvinnliga mördaren i Arboga är f ö diagnostiserad Borderline...

Visst, det händer att såna personer begår brott. Men rent statisktiskt så hör det till ovanligheterna. Det var det jag menade. men nu vet vi ju inte ens om CS har någon diagnos alls. Hon kan vara fullt frisk och har planerat detta dådet.
2008-06-24, 10:53
  #9796
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men av de mord som begås, begås faktiskt många av personer med diagnoser...
Den förra, kvinnliga mördaren i Arboga är f ö diagnostiserad Borderline...

Hur vet du det?
2008-06-24, 10:54
  #9797
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jovisst, jag kan förstå hans ord, men nu såg jag till helheten. Han misshandlade sina barns mor flera gånger..han såg T ta över hans roll. N har problem med missbruk. Det ihop gör att jag ser honom som en potentiell gm. Mer än CS.
Jag förstår att man skulle vilja ha ihjäl den som dödat ens barn, men varför inte vänta med att uttala dessa ord tills någon är dömd för dådet? Han om någon borde veta att hon kan sitta häktad oskyldig.


N´s uttalande kanske baseras på en annan vetskap än vad som framkommit här?
Nej, vi vet absolut inte vad Cs kan ha för diagnos, eller om hon överhuvudtaget har någon.

Guardian Angel: Jag har haft "nöjet" att träffa damen ifråga o har sett hennes papper... (Obs!!! Jag bryter INTE mot någon tystnadsplikt här!)
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-06-24 kl. 10:56.
2008-06-24, 11:06
  #9798
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
N´s uttalande kanske baseras på en annan vetskap än vad som framkommit här?
Nej, vi vet absolut inte vad Cs kan ha för diagnos, eller om hon överhuvudtaget har någon.

Guardian Angel: Jag har haft "nöjet" att träffa damen ifråga o har sett hennes papper... (Obs!!! Jag bryter INTE mot någon tystnadsplikt här!)

Nu är det ju så att de flesta av oss bara kan referera till det som står i media. När och om man sitter med facit i hand är en annan sak. Jag vet mycket väl att det pratas om hemliga bevis, men så länge de är hemliga går jag på det som hitills kommit fram till oss andra via media. När någon säger att man måste tro att CS är skyldig för det finns saker som inte kommit ut....det är ju totalt hopplöst att lyssna på sånt, det kan bara tiden visa.
2008-06-24, 11:10
  #9799
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu är det ju så att de flesta av oss bara kan referera till det som står i media. När och om man sitter med facit i hand är en annan sak. Jag vet mycket väl att det pratas om hemliga bevis, men så länge de är hemliga går jag på det som hitills kommit fram till oss andra via media. När någon säger att man måste tro att CS är skyldig för det finns saker som inte kommit ut....det är ju totalt hopplöst att lyssna på sånt, det kan bara tiden visa.


Så sant...men det betyder inte att man inte kan tänka sig att N vet mer...

Guardian Angel: Pm!
2008-06-24, 11:16
  #9800
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så sant...men det betyder inte att man inte kan tänka sig att N vet mer...

Guardian Angel: Pm!

Eller så vet han lika lite som vi andra. Det var inte längsen E sa i media att hon var orolig att den rätte gm fortfarande gick fri. L skrev också om sin oro att det kunde gå en galning lös i Arboga...vidare skrev den här fondtanten vad hon nu heter att hon var orolig att CS var oskyldig och att det i så fall gick en tickande bomb på gatorna i Arboga, så hela Arboga är inte säkra på att CS är rätt.
2008-06-24, 11:19
  #9801
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Eller så vet han lika lite som vi andra. Det var inte längsen E sa i media att hon var orolig att den rätte gm fortfarande gick fri. L skrev också om sin oro att det kunde gå en galning lös i Arboga...vidare skrev den här fondtanten vad hon nu heter att hon var orolig att CS var oskyldig och att det i så fall gick en tickande bomb på gatorna i Arboga, så hela Arboga är inte säkra på att CS är rätt.


Emmas uttalande till, var det VLT eller Expressen (?) har ooooo talat om för oss var en felcitering o det är jag säker på att hon har rätt i. När skrev L det?
Likaså SL?

Ur L´s blogg 10/6:
"På fredag är det dags att väcka åtal (igen). Det känns helt sjukt att idag är det 12 veckor sedan det hände. 12 veckor!! Det är tre månader. Tre månader av sorg, smärta och förskräckelse för många oskyldiga människor.
Tre månader av lögner, kyla och förnekelse för en, EN skyldig individ.
Jag får inte ur mig något annat än, fy fan!"

Hittade inget sådant alls i SL´s blogg, inte under april, maj, juni i alla fall?
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-06-24 kl. 11:29.
2008-06-24, 11:22
  #9802
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Visst, det händer att såna personer begår brott. Men rent statisktiskt så hör det till ovanligheterna. Det var det jag menade. men nu vet vi ju inte ens om CS har någon diagnos alls. Hon kan vara fullt frisk och har planerat detta dådet.

Det enda man med säkerhet kan säga att om CS utfört dådet är hon definitivt inte "fullt frisk". En frisk person har spärrar som hindrar från att hugga ihjäl människor, och speciellt barn. Däremot kanske hon inte är tillräckligt sjuk för rättspsykiatrisk vård. Tror däremot att det är rätt ovanligt att en inåtagerande borderline plötsligt skulle utagera på det sättet.
2008-06-24, 11:34
  #9803
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Emmas uttalande till, var det VLT eller Expressen (?) har ooooo talat om för oss var en felcitering o det är jag säker på att hon har rätt i. När skrev L det?
Likaså SL?

Ur L´s blogg 10/6:
"På fredag är det dags att väcka åtal (igen). Det känns helt sjukt att idag är det 12 veckor sedan det hände. 12 veckor!! Det är tre månader. Tre månader av sorg, smärta och förskräckelse för många oskyldiga människor.
Tre månader av lögner, kyla och förnekelse för en, EN skyldig individ.
Jag får inte ur mig något annat än, fy fan!"

Hittade inget sådant alls i SL´s blogg, inte under april, maj, juni i alla fall?

Nej, jag hittar det inte heller längre. Men de har ju all rätt att ändra sina bloggar. L ändrade ju stycket om hashrökningen...
SL skrev absolut om sin oro för den "tickande bomben" Jag minns det så väl, men nu är de omöjligt att bevisa.
2008-06-24, 11:35
  #9804
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, jag hittar det inte heller längre. Men de har ju all rätt att ändra sina bloggar. L ändrade ju stycket om hashrökningen...
SL skrev absolut om sin oro för den "tickande bomben" Jag minns det så väl, men nu är de omöjligt att bevisa.


Tror dej! SL skriver hela tiden...
Av någon anledning har hon i så fall valt att ändra det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in