2008-06-23, 10:51
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Fast det måste ju inte vara så att någon berättat för polisen att CS stalkat T... De kanske har hittat material i CS lägenhet som visar att hon stalkat honom. Som kort på honom, kanske tillomed på E och barnen. Hon kanske har fört dagbok över vad han har gjort och så... Så det måste
ju inte vara en tredje person som berättat nåt.

Och är det en tredje person borde det ju inte vara någon av E's eller T's vänner, eftersom de då lämpligen borde ha berättat detta för E och T, vilket de ju bevisligen inte gjort eftersom de inte visste något. Alltså borde den ev. tredje personen vara någon i CS närhet, utan vänskapsband till E och T.

Men hur hittar polisen till en tyskas lägenhet i Skarpnäck av alla ställen, utan ett tips? Är de synska?
2008-06-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men hur hittar polisen till en tyskas lägenhet i Skarpnäck av alla ställen, utan ett tips? Är de synska?

Det är ju inte jätteavancerat polisarbete att kolla upp offrens och deras övriga familjs tidigare pojk och flickvänner.
2008-06-23, 10:59
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vilka lättlurade poliser va?

Ja, de kanske har kollat på "Farlig förbindelse" lite för mycket, kanske. Inte kan det vara särskilt svårt att lura poliser, de är väl människor de också? Hur mycket erfarenhet har svensk polis av tyska stalkers och hammarmördare? Ingen skulle jag tro. Hela fallet är ju bisarrt. Sen om man ska kolla ex, varför inte västerås-exet i första hand? Nej, istället väljer de att kolla tyskan först? Självklart att de fick ett litet tips av någon. Jag tycker bara det kan vara värt att kolla upp den där källan. Sen kan de ju alltid försöka få tag på den där gamle tipsaren också. Kanske rentutav är samma person?
2008-06-23, 11:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Polisen fick ett tips om ett knepigt ex till T.
Tipset kom från en bekant. Redan första natten.
Efter det har polisen fått fram resten själva, utan medium
mej veterligen..
2008-06-23, 11:01
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är ju inte jätteavancerat polisarbete att kolla upp offrens och deras övriga familjs tidigare pojk och flickvänner.

De verkar ju ha missat västeråsexet, där T bloggade om någon som blev misshandlad?
2008-06-23, 11:02
Medlem
Citat:
De verkar ju ha missat västeråsexet, där T bloggade om någon som blev misshandlad?

Du vet alltså att den personen inte har kollats upp?
2008-06-23, 11:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Hur vet du det?
Vad jag vet har polisen vänt ut o in på hela deras liv..
2008-06-23, 11:05
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja, de kanske har kollat på "Farlig förbindelse" lite för mycket, kanske. Inte kan det vara särskilt svårt att lura poliser, de är väl människor de också? Hur mycket erfarenhet har svensk polis av tyska stalkers och hammarmördare? Ingen skulle jag tro. Hela fallet är ju bisarrt. Sen om man ska kolla ex, varför inte västerås-exet i första hand? Nej, istället väljer de att kolla tyskan först? Självklart att de fick ett litet tips av någon. Jag tycker bara det kan vara värt att kolla upp den där källan. Sen kan de ju alltid försöka få tag på den där gamle tipsaren också. Kanske rentutav är samma person?

Nej, det är inte samma person.
Polisen har som sagt kollat allt o alla i E o T´s liv!

Hur mycket erfarenhet har du av stalkande hammarmördare kontra polisen?
Du kanske ska ställa din erfarenhet till deras förfogande?
2008-06-23, 11:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Polisen fick ett tips om ett knepigt ex till T.
Tipset kom från en bekant. Redan första natten.
Efter det har polisen fått fram resten själva, utan medium
mej veterligen..

Första natten redan? Det är snabba ryck bland de bekanta. Var inte N misstänkt då, och vittnen hade sett en skum man i området? N om någon borde väl ha beskrivits som ett knepigt ex av bekanta till paret. Och eftersom det var E och barnen som drabbades fysiskt, varför överhuvudtaget nämna en olyckligt kär tyska? Det var ju inte T som attackerades.
2008-06-23, 11:10
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Första natten redan? Det är snabba ryck bland de bekanta. Var inte N misstänkt då, och vittnen hade sett en skum man i området? N om någon borde väl ha beskrivits som ett knepigt ex av bekanta till paret. Och eftersom det var E och barnen som drabbades fysiskt, varför överhuvudtaget nämna en olyckligt kär tyska? Det var ju inte T som attackerades.

Tror inte den som lämnade tipset hade en aning om till vad det skulle leda...
Tipset gällde bara ett knepigt ex vad jag förstod.
Tipsaren ville bara nämna det pga en magkänsla tror jag.
Tur att en del kontaktar polisen fast det verkar långsökt!
O ja, många, inkl. jag, trodde bergfast att N var gm...
Han släpptes då hans alibi verifierats.
2008-06-23, 11:14
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Nej, det är inte samma person.
Polisen har som sagt kollat allt o alla i E o T´s liv!

Hur mycket erfarenhet har du av stalkande hammarmördare kontra polisen?
Du kanske ska ställa din erfarenhet till deras förfogande?

Ja, jag kanske ska göra det. Jag har säkert läst hyllmeter mer om mördare än vad t ex många Arbogapoliser har gjort. Det första jag skulle försöka göra är att få tag på den gamle tipsaren med väninnan.
2008-06-23, 11:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja, jag kanske ska göra det. Jag har säkert läst hyllmeter mer om mördare än vad t ex många Arbogapoliser har gjort. Det första jag skulle försöka göra är att få tag på den gamle tipsaren med väninnan.

Har det framkommit att de inte fått tag på honom?
Vad har Arbogapolisens läskunnande med Västerås-Rikskrim att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in