2008-05-30, 15:27
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Eftersom CS är psykiskt labil skulle hon ha erkänt brottet vid det här laget.

Jasså, det finns sådana regler också? "Alla som är psykiskt labila måste erkänna inom tre månader"

2008-05-30, 15:35
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Polis och åklagare bör ha bra på fötterna när de frihetsberövar någon. .

Har ingen här ifrågasatt! O du har talat om det en miljon gånger.

Citat:
Jag vill veta mer om knarkspåret men det tänker jag dock inte ta upp på Flashback då det tydligen är förbjudet att försöka få fram mer info om det med tanke på censuren här..

Jag kan HITTA PÅ en egen lista o skicka dej via pm om du vill?

Citat:
Det polis, åklagare och advokat uttalar sig om och som finns med i media och det som står på polisens sajt är det man har att gå på om vad polisen vet. Och Polisen har inga bevis vilket de har poängterat genom att gå ut med att det här är ett rent indiciemål.

Har de sagt det de senaste veckorna?

Citat:
Du tror att CS är rätt GM. För mig är CS bara MT än så länge. Jag vill se något som kan binda henne till brottet innan jag vill tro att hon är GM. Eftersom CS är psykiskt labil skulle hon ha erkänt brottet vid det här laget. För starkare än så är hon inte psykiskt. Det är info jag fått från psykiatriker och från ex-fångar.

Den info stämmer kanske men det är väldigt beroende på vad slags ev. diagnos hon har. Det finns psykiska labila som setat häktade i 9 månader i isoleringscell utan att erkänna något, det vet jag.

Citat:
I övrigt lades en konspirationsteoriker in på min igg-lista nyss.

Man kan inte lägga dit sig själv va?

Ps. Fan, jag kunde klippa o klistra! Ser ni?
2008-05-30, 15:50
Medlem
Irriterads avatar
//Jag kan förstå att anhöriga och bekanta till T inte för ett ögonblick tror att T skulle vara inblandad. Det vill inte jag heller tro. Dock finns det, vad jag förstår, inte ett vattentätt alibi. Så länge det inte finns kan han knappast uteslutas.// Citerat från Guardian Angel.

Hur kan det då komma sig att T är fullständigt avförd från utredningen?
2008-05-30, 15:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
//Jag kan förstå att anhöriga och bekanta till T inte för ett ögonblick tror att T skulle vara inblandad. Det vill inte jag heller tro. Dock finns det, vad jag förstår, inte ett vattentätt alibi. Så länge det inte finns kan han knappast uteslutas.// Citerat från Guardian Angel.

Hur kan det då komma sig att T är fullständigt avförd från utredningen?

Ja, det är faktiskt så att det inte är T´s vänner o bekanta som avfört honom från utredningen, det är polisen som gjort det. Eftersom både han, E o NJ tillhör de 98% så är jag övertygad om att de vänt ut o in på dessa tro.
Vattentätt alibi? Har hade, mej veterligen 6 minuter på sig...

:Guardian Angel: Du har så rätt i sak, utan tvivel o att tro o misstänka utan att för den skull hitta på o anklaga är en otrolig skillnad!
2008-05-30, 16:08
Medlem
Guardian Angels avatar
ja, om T är helt avförd från utredningen har polisen givetvis information som inte kommit fram i media. Vad det är får vi veta när förundersökningen blir offentlig.
2008-05-30, 16:15
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vattentätt alibi? Har hade, mej veterligen 6 minuter på sig...

Rent teoretiskt, så kunde det räcka...
2008-05-30, 17:07
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Rent teoretiskt, så kunde det räcka...

Ja, det tror jag oxå, rent teoretiskt.
Faktum är att T är avförd av polisen så det är TROLIGEN (min fasta övertygelse) så att de vet MER än vad vi vet om saken.
Men dessa 6 minuter har stötts o blötts här i all oändligehet så jag tyar inte mer!
Läs alla inlägg av nu avstängda Agathe Christie, hon har stenkoll på dessa minuter...INTE!
2008-05-30, 17:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Det är kvällstidningarnas cynism jag vill åt. Jag hoppas familjen inte ensidigt utnyttjas för att sälja lösnummer utan själva får något igen av tidningarna.

Är det pga kvällstidningarnas cynism du ska starta siten www.arbogamorden.com oxå?
Där du enligt egen utsago ska skriva "alla smaskiga detaljer om familjen som inte kommit till pressens kännedom" ?
2008-05-30, 17:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jösses vad morgonpigga de är!
"Det finns inga bevis alls mot min klient" säjer CS advokat.
Ja, vad ska han säja?
Betyder det att han tänker överklaga häktningen igen? Han börjar göra sig lite löjlig med sina överklaganden nu. Att överklaga ett häktningsbeslut som tog tre minuter att fatta när man har fått stryk på fyra överklaganden i rad tidigare är att riskera sitt professionella anseende en smula - hur mycket man än är övertygad om klientens oskuld. Det finns nåt som heter rättsekonomi också.

Det är ju vidare så att "Det finns inga som helst bevis mot min klient" snarast i advokatens mun betyder "Det finns inget enskilt bindande bevis" eller "Åklagaren kan inte åtala henne i dagsläget". Nänä. Det är ju just därför som åklagaren ansöker om förlängd häktning.

Men nån form av bevisning finns det naturligtvis om uppemot tio olika häktningsdomare har funnit att det föreligger sannolika skäl till häktning.
2008-05-30, 17:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Betyder det att han tänker överklaga häktningen igen? Han börjar göra sig lite löjlig med sina överklaganden nu. Att överklaga ett häktningsbeslut som tog tre minuter att fatta när man har fått stryk på fyra överklaganden i rad tidigare är att riskera sitt professionella anseende en smula - hur mycket man än är övertygad om klientens oskuld. Det finns nåt som heter rättsekonomi också.

Det är ju vidare så att "Det finns inga som helst bevis mot min klient" snarast i advokatens mun betyder "Det finns inget enskilt bindande bevis" eller "Åklagaren kan inte åtala henne i dagsläget". Nänä. Det är ju just därför som åklagaren ansöker om förlängd häktning.

Men nån form av bevisning finns det naturligtvis om uppemot tio olika häktningsdomare har funnit att det föreligger sannolika skäl till häktning.

Är det så pass många olika häktningsdomare? Eller har det varit samma varenda gång? Utom vid överklagandena då.
2008-05-30, 17:38
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Är det så pass många olika häktningsdomare? Eller har det varit samma varenda gång? Utom vid överklagandena då.

Ja det har säkert varit jättemånga olika, 10 stycken allra minst.
2008-05-30, 17:41
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Varför tycker du att det är löjligt att advokaten överklagar gång på gång? Det finns väl ändå anledning att tro att advokaten kan sitt jobb? Är du DNA-expert eller jurist?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in