2008-06-10, 23:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Ursäkta, MT? Vad betyder den förkortningen nu då?
MissTänkt
2008-06-11, 00:16
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vem går mitt i vintern med tygskor? Dom blir väl snabbt kalla och fuktiga i vår klimat den årstiden. (personligen använder jag inte dylika skor i mars)

Kanske är gärningsmannen någon som bor i närheten och valde skorna pga att de är lätta och tysta.

Sen kan gm ha varit bilburen också. Då behöver man ju inte särskilt varma skor.
2008-06-11, 00:28
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Eller så bytte GM skor relativt snabbt efter dådet.

Något jag är väldigt nyfiken på är hur många spår det är från brottsplatsen som inte har identifierats och kopplats till någon person.
2008-06-11, 00:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Arboga kontrar turister

Finns det någon turistinformation i närheten av tågstation?
2008-06-11, 00:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Såg att det fanns en turistinformation på station.
http://www.arboga.se/arbogatemplates/Page.aspx?id=41219
Detta kan betyda att hon kanske inhämtade folder på sevärdigheter och fångades på eventuell bild men att hon körde bil till plats.
Bara spekulation från min sida!
2008-06-11, 00:57
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
MT har motiv, har under morddagen bevisligen befunnit sig i samma stad som där dådet ägde rum, saknar förmodligen ett par skor som kan antas ha efterlämnat ett avtryck identiskt med det skospår polisen kunnat säkra, har fastnat på övervakningsbild fem dagar innan dådet (och ev. också morddagen), flera vittnen har sett en person som inte kan uteslutas vara MT, MT har lämnat ett synnerligen tvivelaktigt alibi som ingen såvitt känt kunnat verifiera annat än MT själv och MT:s mobil, osv + omständigheter polisen inte har redovisat + omständigheter som fortfarande är under utredning. - En månad till och jag skulle tippa att åklagaren kan prestera en fullständigt vattentät indiciekedja och måhända också en direkt koppling till mordplatsen. - Under tiden ska vi naturligtvis söka efter FRIANDE omständigheter eftersom man aldrig ska ta något för givet.

F.n. belöper sig utredningsmaterialet till 3 000 sidor.

3 april så skulle bevisen vara klara til 10:e april, 2 månader har gått efter det datum då bevisen skulle ha säkrats och nada bevis finns. Sluta tro på sagor utan kom ner till verkligheten och inse läget istället.

Guillou kan skriva 7000 sidor men han säger ändå inget vettigt.
2008-06-11, 00:58
Medlem
SingleStars avatar
Sedan får vi inte glömma mannen med många kvinnliga vänner som har sett något lite överallt. Vem är han?
2008-06-11, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ganska vanligt att folk säger "Jag vet att det är så här, men jag kan inte berätta varför" på Flashback. Det vanligaste skälet till detta är att kunskapen är så exklusiv så att man outar sig om man gör det. I det här fallet handlar det uppenbarligen snarast om att man är solidarisk med polisen, och kniper om det som polisen kniper om, för att inte sabba utredningen.

Hurpass mycket intryck sånt gör, beror på postarens tidigare "track record". Om xallo skriver nåt sånt i skvallerforumet, så tar åtminstone jag det på allvar. JackassTre hade ett antal korrekta förutsägelser tidigare, innan han visade att hans källor faktiskt också kunde vara grumliga - just här i arbogatråden.

Skulle däremot till exempel Beccasin skriva något liknande skulle jag inte tro på det ett smack.

I det här fallet så rör det sig om folk som dels har anledning att veta saker, eftersom de har lokal kännedom, och där dessutom ett antal har givit ett gott och trovärdigt intryck här i tråden. Jag litar på ett de har något. Jag behöver inte veta vad det är, om det är så att utredningen därigenom försvåras. Jag utgår från att vi får reda på det, så snart utredningen inte längre kan försvåras - förmodligen direkt från polisen.

Det är väl just det som är mitt problem, "HELA Arboga visste minsann att N var skyldig med tanke på vad han tidigare gjort"....Jag har svårt att bortse från den "sanningen" som spreds här på FB.
Det gäller ju att uppgiften eller ryktet om bevis även kommer från en pålitlig källa då även trovärdiga personer kan sprida något vidare som inte är sant.
Och man vet hur saker kan förvanskas och få större proportioner när det sprids från mun till mun.
Skulle det vara så att det finns hemliga bevis som läckt ut och som nu Arbogainnevånarna för ta del av får vi hoppas att det den här gången är sant.
2008-06-11, 05:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Nu utgår jag då från att CS är gärningsmannen och bygger mina antaganden på vad tidningarna skrivit.

Dels hennes "sjukdomshistoria"- som jag tolkar det har tjejen mått dåligt i perioder. Problembarn? Schizofreni t.ex brukar "slå till" i tidiga tonåren och sen då runt 30. Hon är väl 31?

Ångest, depressioner, "spelat upp scenarion" för T, historien om barnet, förföljelsen av T, flackandet runt världen, korta jobb, hattat en hel del, studerat (förmodligen intelligent tjej). Det totala förnekandet av att hon skulle vara gärningsmannen, vissa medgivanden hon gjort, bl.a att hon varit i Arboga morddagen, skumma förklaringar till varför, hammaren som hon lämnade-som togs på Skavsta, att hon anmälde sig självmant (mammans påtryckning) till polisen i Tyskland, att hon sen frivilligt la in sig på psyket, att hon sitter och ler på häktningsförhandlingarna.

Jag har nog skrivit det tidigare att jag inte tror hon medvetet sitter och ljuger, utan det är hennes sanning, alltså hon har inte mördat barnen el. skadat mamman. Verklighetsuppfattningen verkar vara litet svajjig!
Hennes totala tystnad i Tyskland.

Om hon skulle vara borderline och att det är hon som är gm, då måste jag villigt erkänna att alla mina år inom psykiatrin varit bortkastade!

Brukar inte schizofreni utbryta i 20-årsåldern och senare istället för i "tidiga tonåren" som du säger? Och då främst hos män?
Jag tror inte du kommer få rätt i din diagnostisering, varför tänker jag behålla för mig själv.
Om man nu bortser från brottet, som hon faktiskt kan vara oskyldig till än så länge så är hennes livsstil väldigt vanlig och det skulle betyda att en väldigt stor del av vår befolkning är schizofrena?
Nu har det sagts här att väldigt mycket av det som skrivs i media är osanningar, det finns bevis enligt en del trots att polisen går ut och säger att de inte har några bevis mot den misstänkta tyskan. NÄR ska man lita på media? När det står negativa uppgifter om CS?
Vi har inte någon som helst aning om hur CS är som person.
Att ställa diagnos genom tidningsartiklar är väldigt vanskligt. Men det vet du redan att jag tycker
2008-06-11, 06:11
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Brukar inte schizofreni utbryta i 20-årsåldern och senare istället för i "tidiga tonåren" som du säger? Och då främst hos män?
Jag tror inte du kommer få rätt i din diagnostisering, varför tänker jag behålla för mig själv.
Om man nu bortser från brottet, som hon faktiskt kan vara oskyldig till än så länge så är hennes livsstil väldigt vanlig och det skulle betyda att en väldigt stor del av vår befolkning är schizofrena?
Nu har det sagts här att väldigt mycket av det som skrivs i media är osanningar, det finns bevis enligt en del trots att polisen går ut och säger att de inte har några bevis mot den misstänkta tyskan. NÄR ska man lita på media? När det står negativa uppgifter om CS?
Vi har inte någon som helst aning om hur CS är som person.
Att ställa diagnos genom tidningsartiklar är väldigt vanskligt. Men det vet du redan att jag tycker

Nä, vid tidiga tonåren, sedan nästa "skov" vid 18-20 års åldern och oftast den sista vid 30 års åldern. Man bör ha minst 2 skov per år (när sjukdomen debuterar) för att få diagnosen schizofreni.

Med tanke på hur hon "mått genom livet", "problembarn", och med psykiska problem så gynnar ju inte hennes livstil hennes mående. Mår man dåligt så försöker man väl hitta en lunk i tillvaron för att "eliminera" problemen. För en "frisk" människa är livstilen inte konstig.

Att ställa diagnos via artiklar mm är vanskligt, men det dras ju upp hela tiden här i tråden och man "klassar" henne som borderline, så då kan ju jag också tycka till om det. Du var väl själv en av dem som åter började diagnostisera henne, eller?
2008-06-11, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Nä, vid tidiga tonåren, sedan nästa "skov" vid 18-20 års åldern och oftast den sista vid 30 års åldern. Man bör ha minst 2 skov per år (när sjukdomen debuterar) för att få diagnosen schizofreni.

Med tanke på hur hon "mått genom livet", "problembarn", och med psykiska problem så gynnar ju inte hennes livstil hennes mående. Mår man dåligt så försöker man väl hitta en lunk i tillvaron för att "eliminera" problemen. För en "frisk" människa är livstilen inte konstig.

Att ställa diagnos via artiklar mm är vanskligt, men det dras ju upp hela tiden här i tråden och man "klassar" henne som borderline, så då kan ju jag också tycka till om det. Du var väl själv en av dem som åter började diagnostisera henne, eller?

Jag har aldrig satt diagnos på någon och skulle aldrig göra det heller. Jag har skrivit OM hon nu är så sjuk osv...
Hon kan vara väldigt sjuk men det vet vi ännu inte.
Skulle hon vara skyldig till detta så är det ju klart att man misstänker starkt att hon lider av någon allvarlig störning men tänk om hon är oskyldig?
Om hon skulle äta mediciner för att hålla psykosen i schack, måste väl även de här i Sverige veta om det? Varför då låta henne genomgå en liten sinnesundersökning?
2008-06-11, 06:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Såg att det fanns en turistinformation på station.
http://www.arboga.se/arbogatemplates/Page.aspx?id=41219
Detta kan betyda att hon kanske inhämtade folder på sevärdigheter och fångades på eventuell bild men att hon körde bil till plats.
Bara spekulation från min sida!

Om CS var inne på den turistinformationen (vilken jag f ö haft svårt att pricka in vilka öppetider de har...trots ihärdiga försök..) så har hon m största sannolikhet observerats av dess personal. Runstenar finns inte med i broshyren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in