Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Nu utgår jag då från att CS är gärningsmannen och bygger mina antaganden på vad tidningarna skrivit.
Dels hennes "sjukdomshistoria"- som jag tolkar det har tjejen mått dåligt i perioder. Problembarn? Schizofreni t.ex brukar "slå till" i tidiga tonåren och sen då runt 30. Hon är väl 31?
Ångest, depressioner, "spelat upp scenarion" för T, historien om barnet, förföljelsen av T, flackandet runt världen, korta jobb, hattat en hel del, studerat (förmodligen intelligent tjej). Det totala förnekandet av att hon skulle vara gärningsmannen, vissa medgivanden hon gjort, bl.a att hon varit i Arboga morddagen, skumma förklaringar till varför, hammaren som hon lämnade-som togs på Skavsta, att hon anmälde sig självmant (mammans påtryckning) till polisen i Tyskland, att hon sen frivilligt la in sig på psyket, att hon sitter och ler på häktningsförhandlingarna.
Jag har nog skrivit det tidigare att jag inte tror hon medvetet sitter och ljuger, utan det är hennes sanning, alltså hon har inte mördat barnen el. skadat mamman. Verklighetsuppfattningen verkar vara litet svajjig!
Hennes totala tystnad i Tyskland.
Om hon skulle vara borderline och att det är hon som är gm, då måste jag villigt erkänna att alla mina år inom psykiatrin varit bortkastade!
Brukar inte schizofreni utbryta i 20-årsåldern och senare istället för i "tidiga tonåren" som du säger? Och då främst hos män?
Jag tror inte du kommer få rätt i din diagnostisering, varför tänker jag behålla för mig själv.
Om man nu bortser från brottet, som hon faktiskt kan vara oskyldig till än så länge så är hennes livsstil väldigt vanlig och det skulle betyda att en väldigt stor del av vår befolkning är schizofrena?
Nu har det sagts här att väldigt mycket av det som skrivs i media är osanningar, det finns bevis enligt en del trots att polisen går ut och säger att de inte har några bevis mot den misstänkta tyskan. NÄR ska man lita på media? När det står negativa uppgifter om CS?
Vi har inte någon som helst aning om hur CS är som person.
Att ställa diagnos genom tidningsartiklar är väldigt vanskligt. Men det vet du redan att jag tycker