2008-05-29, 20:23
  #8449
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Singelstar - ponera att om några månader så blir CS anklagad för brottet och det kommer ske en rättegång...
Om då bevis presenteras som knyter CS till brottet, vad säger du då???

Då får vi se vilka bevis och vittnen som finns och även veta exakta tider då vittnen så det ditt eller såg datt och om de då är så säkra på exakta tidpunkter. minnesbilder bleknar med tiden.
2008-05-29, 20:36
  #8450
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Konkret eller abstrakt?
Ja, du, det enda jag vet är att KNARKSPÅRET inte är sant!
Det var riktigt ett riktigt lågvattenmärke att hitta på något sådant!

Där har jag eftersökt mycket info vilket har varit svårt att finna. Jag har även tagit upp möjliga scenarier till motivet till dådet om det finns någon substans i det. Jag fick en lista med namn som dock inte fick vara kvar när jag postade ut den.

De två saker jag har fått reda på genom knarkspåret som varit mer påtagliga är att det florerar en hel del lågklassificerad narkotika i KAK-området. Dessutom har jag fått reda på varför det kan utvecklas en ganska utbredd knarkkultur i vissa mindre orter.

Det jag är mest förundrad över är den munkavle som lades på angående knarkspåret. Det gör ju bara spåret mer intressant.
2008-05-29, 20:39
  #8451
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
När man läser i den artikeln så står det följande som polisen sa till NJ: "åklagaren vill anhålla dig för morden på barnen" Om man anför det till vissa som anser att polis och åklagare vet vad de gör, d.v.s. har gott på fötterna, så skulle alltså det vara tillräckliga bevis för skuld att NJ hade utfört det.

Hade jag fått min vilja genom som lag hade åklagaren sedan länge vart dömd för olaga frihetsberövande och suttit på kåken vid det här laget och dömts till att betala ett fett skadestånd till NJ.

Oj, självutnämd Überdomare SingleStar!
Kan du berätta lite mer hur ditt rättssystem skulle se ut?
Vilket land har det du eftersträvar?


Du kommer inte hålla länge. Faller på första tror jag. Det är väl klart att man plockar in pappan direkt, det var ju frågan om en hotbild. Sen kan man önska att de var snabbare med att kolla hans alibi. Och när man kan vara efterklok så kanske de kunde vara mer deltagande.
2008-05-29, 20:40
  #8452
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly

Emma har en sund inställning enligt intervjun. Hämnd och hat leder ingenstans.
2008-05-29, 20:45
  #8453
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Där har jag eftersökt mycket info vilket har varit svårt att finna. Jag har även tagit upp möjliga scenarier till motivet till dådet om det finns någon substans i det. Jag fick en lista med namn som dock inte fick vara kvar när jag postade ut den.

De två saker jag har fått reda på genom knarkspåret som varit mer påtagliga är att det florerar en hel del lågklassificerad narkotika i KAK-området. Dessutom har jag fått reda på varför det kan utvecklas en ganska utbredd knarkkultur i vissa mindre orter.
Det jag är mest förundrad över är den munkavle som lades på angående knarkspåret. Det gör ju bara spåret mer intressant.

Listan med namn var påhittad o , var så säker, jag vet av VEM...
Att det finns knark i Arboga har inget emotsagt, det finns det nog i alla städer o det är inget ovanligt!
MEN, att ta denna lista jag är övertygad om att även du vet var påhittad o utifrån "de 2 saker du fått fram" få det till att dessa mord berodde av knarkaffärer, det är så jävla ynkligt så det finns inte! Fy fan!
2008-05-29, 20:46
  #8454
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag tycker polisen gjorde rätt som anhöll NJ, även om jag har full förståelse för hur fruktansvärt det måste varit för honom, jag kan oxå tycka att hans alibi borde ha kunnat kollas snabbare men varför det tog tid vet jag inte.
Vad gäller utgångspunkten för NJ som gm så handlade det om de 98%, i CS fall fanns det andra saker som gjorde henne misstänkt. Så det är en viss skillnad!

Att vara desperat gör inte en till mördare. Bara för att hon med 99% sannolikhet ljuger, som om hennes påstådda bortadopterade barn, gör henne inte heller till mördare. För i så fall skulle svenska politikerkåren sitta bakom lås och bom. Polis och åklagare har så lite kött på benen att det inte ens finns senor.
2008-05-29, 20:50
  #8455
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Att vara desperat gör inte en till mördare. Bara för att hon med 99% sannolikhet ljuger, som om hennes påstådda bortadopterade barn, gör henne inte heller till mördare. För i så fall skulle svenska politikerkåren sitta bakom lås och bom. Polis och åklagare har så lite kött på benen att det inte ens finns senor.


Det här är ju för fan bara löjligt!
DU VET INGENTING OM VAD POLISEN HAR!
DU HAR LÄST TIDNINGAR!
2008-05-29, 20:53
  #8456
Medlem
Soppas avatar
Kan vi inte alla då strunta i att bråka mer och vänta på en eventuell rättegång där eventuell bevisning kommer att ske?
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Då får vi se vilka bevis och vittnen som finns och även veta exakta tider då vittnen så det ditt eller såg datt och om de då är så säkra på exakta tidpunkter. minnesbilder bleknar med tiden.
2008-05-29, 20:55
  #8457
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det här är ju för fan bara löjligt!
DU VET INGENTING OM VAD POLISEN HAR!
DU HAR LÄST TIDNINGAR!

Om polisen hade något skulle inte advokaten gå ut och säga att det finns inga bevis och polisen skulle heller inte säga att de just nu har ett rent indiciemål.

Så vart vill du komma? Att du vet att polisen har bevis de inte ens vill erkänna då de inte har något?
2008-05-29, 20:57
  #8458
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Kan vi inte alla då strunta i att bråka mer och vänta på en eventuell rättegång där eventuell bevisning kommer att ske?

Det är inte jag som bråkar. Om folk kunde vara mer sakliga och gå på det som finns istället för alla hemliga konspirationer så skulle debatten kunna gå framåt.
2008-05-29, 21:04
  #8459
Medlem
Soppas avatar
Du inkluderades i alla!!
Kan du SS och de som argumenterar med dig och alla emot dig sluta bråka - och så låter vi bli att bråka mer på formuet tills vi har fått besked om rättegång!
Förstod alla nu??
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det är inte jag som bråkar. Om folk kunde vara mer sakliga och gå på det som finns istället för alla hemliga konspirationer så skulle debatten kunna gå framåt.
2008-05-29, 21:06
  #8460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om polisen hade något skulle inte advokaten gå ut och säga att det finns inga bevis....
Ge gärna exempel på fall där en advokat under tiden hans/hennes klient sitter häktad har gått ut i media och sagt att polisen har bevis mot hans/hennes klient och att bevisen är följande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in