2008-05-29, 21:18
  #8461
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om polisen hade något skulle inte advokaten gå ut och säga att det finns inga bevis och polisen skulle heller inte säga att de just nu har ett rent indiciemål.

Så vart vill du komma? Att du vet att polisen har bevis de inte ens vill erkänna då de inte har något?

Jag vill komma till att vi andra skriver TROR, du skriver att du VET o det gör du ta mej *** inte! Dit vill jag komma!

Sorry soppa men värmen gör att jag måste lätta på trycket...
2008-05-29, 23:21
  #8462
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om polisen hade något skulle inte advokaten gå ut och säga att det finns inga bevis och polisen skulle heller inte säga att de just nu har ett rent indiciemål.
Indicier är inte "ingenting". En bra indiciekedja leder till fällande dom lika bra som något enstaka "avgörande bevis".
2008-05-29, 23:56
  #8463
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Indicier är inte "ingenting". En bra indiciekedja leder till fällande dom lika bra som något enstaka "avgörande bevis".

Är det din bedömning att det i detta fallet finns förutsättningar att bygga en indiciekedja som är tillräckligt bra för att räcka till en fällande dom?
__________________
Senast redigerad av eloge 2008-05-30 kl. 00:00.
2008-05-30, 00:13
  #8464
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Lillrunkens advokat sa att han var oskyldig! Ska vi stoppa in advokaten i cell då också?

På vilken grund?

Alla som sitter inne är oskyldiga enligt egen utsago.

Det är bara när det är bevisat att man har utfört brottet som man skall kunna dömas till frihetsberövande. Har man manipulerat bevisen som i Rahman-fallet så har ju polis och åklagare med felaktig bevisning fört alla bekom ljuset genom lögner.
2008-05-30, 02:02
  #8465
Medlem
Veckans klubbas avatar
När E låg på sjukhus hade hon väl polisskydd, men i den där tidningsartikeln står det att E inte vill visa ansiktet, dels pga skador, men också utifall cs inte är den riktiga gm. Men i samma artikel står det ju var hon bor!
2008-05-30, 06:00
  #8466
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
När E låg på sjukhus hade hon väl polisskydd, men i den där tidningsartikeln står det att E inte vill visa ansiktet, dels pga skador, men också utifall cs inte är den riktiga gm. Men i samma artikel står det ju var hon bor!

Slutsats: Tidningarna blandar till en soppa de själva tror på?
2008-05-30, 07:17
  #8467
Medlem
miapetters avatar
Jaha.. o vad händer idag?
1. Åtal väcks?
2. Frieda begär förlängning?

(jag vet att det finns ett tredje alternativ men det tar jag inte med därför att jag inte tror på det!)
2008-05-30, 07:43
  #8468
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jaha.. o vad händer idag?
1. Åtal väcks?
2. Frieda begär förlängning?

(jag vet att det finns ett tredje alternativ men det tar jag inte med därför att jag inte tror på det!)
Tror inte heller på "tredje alternativet". Finns nog bevis så det räcker för att CS ska sitta kvar.
2008-05-30, 07:51
  #8469
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
På A svarar jag 2
På B svarar jag http://www.flashback.org/showthread.php?p=11438407#post11438407


Personligen tror jag oxå på 2an o väntar med spänning på att det ska stå något i pressen om det, länka gärna så fort ni ser något ni andra!

På B svarar jag: JIIIPIEEEE!!!!!!!!!
Den infon förgyller denna för övrigt soliga dag!
(fast det hade kännts tryggare om det stått att de spärrat in fanskapet på Säter, men det ena utesluter ju inte det andra..)
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-30 kl. 07:57.
2008-05-30, 07:56
  #8470
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Personligen tror jag oxå på 2an o väntar med spänning på att det ska stå något i pressen om det, länka gärna så fort ni ser något ni andra!

På B svarar jag: JIIIPIEEEE!!!!!!!!!
Den infon förgyller denna för övrigt soliga dag!
Frieda skulle väl begära omhäktning? Och det i sin tur skulle betyda att åtalet dröjde minst 2 veckor.

På B blir det
2008-05-30, 07:58
  #8471
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Frieda skulle väl begära omhäktning? Och det i sin tur skulle betyda att åtalet dröjde minst 2 veckor.

På B blir det


Ja...det stod det i alla fall i AB eller EXP häromdagen men jag har inte särskilt stort förtroende för dem alla gånger, de svamlar en del...
2008-05-30, 08:05
  #8472
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ja...det stod det i alla fall i AB eller EXP häromdagen men jag har inte särskilt stort förtroende för dem alla gånger, de svamlar en del...

Detta stod i svammelpressen 27/5
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1176776/tyskan-kan-bli-kvar-i-haktet-atal-drojer

Har väl varit här redan, men en repris tål ni väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in