2008-05-19, 13:03
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
När det gäller hammarslagen mot E, M & S är det bara klon som har använts och inte slagsidan?

Skulle klon i så fall inte kunna häröra sig från en mindre kofot? D.v.s. har man letat efter fel sorts redskap som mordvapen?

Enligt media, vet ej om polis bekräftat det, har båda sidor av en hammare använts.
2008-05-19, 13:09
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Eftersom T anlände hem strax före 19.20 och det finns skäl anta att morden begicks i nära anslutning till hans hemkomst, är det då realistiskt att på c:a tio minuter ta sig till tågstationen efter ett sådant dåd? - Ja, kanske - i vart fall om man är så illa tvungen. Men i så fall bör CS ha trott att T skulle komma hem vid 20-tiden (som var tänkt från början). - Hur kunde hon veta det?

Om CS ringde på E:s dörr och frågade efter T och E berättade att han skulle komma hem tidigare för att hämta glömda nycklar, som E hade fått ett SMS om från T.
När E talade om det för CS så visste ju inte E vem hon (CS) var, hon kanske sa att det var nåt viktigt hon ville prata med T om.
Och då blev det bråttom på CS när T snart skulle komma hem, så då slog hon hejvilt med hammaren och sen stack hon fortare än fortast och på det viset så överlevde E eftersom hon inte hann med mera för hon visste ju då att T snart skulle komma hem.
2008-05-19, 13:11
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Enligt media, vet ej om polis bekräftat det, har båda sidor av en hammare använts.
Jag har fått berättat för mig att båda sidorna av hammaren har använts från en vanligtvis mycket trovärdig person.
2008-05-19, 13:34
Bannlyst
liknande

Citat:
Poängen är att polisen är säker på att man har mordredskapet och vet då att DNA måste finnas där. Vi vet nu hur långsamma SKL är och under tiden SKL gör sina undersökningar och grundligare undersökningar av DNA på hammaren söker de inte det verkliga mordvapnet. Polisen har hakat upp sig på ett villospår och den som skulle vara det riktigt heta spåret har blivit kallt, rostigt och är nedläggningshotat.

Kanske jag skulle ta hammaren för att banka till en biff. Tänk så extatisk polisen skulle vara över att ha en hammare med blodspår på.

1. Den kände knarkbrottslingen AB visste att han hade span på sig och att åtal förmodligen väntade mot honom. Han blev gripen när han sålde ett hekto vitt pulver för 50 000 spänn.
Eftersom det inte finns någon lag mot att sälja konstgödning väldigt dyrt släpptes han ur häkte och övriga åtalspunkter föll också.
2. Clark olofsson-rättegången i Frederikssund spelades en telefonavlyssning upp, där Clark hela tiden pratade om varorna och pengar.
Han friades, eftersom han hävdade att det handlade om vapen och flyktingar istället för knark. Det troliga är att han viste att han var avlyssnad då, eftersom han två gånger berättade saker som ledde polisen på villospår.

Villospår funkar riktigt bra. Särskilt om man vet att man har vittnen som sett mordvapnet. Sen tror jag inte CS är tillräckligt smart, men det är en annan sak.
2008-05-19, 13:47
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men gm har ju likväl träffat alla i huvudet, inte ett slag hamnade fel (förutom E:s armskada). Hur troligt är det i en kampsituation? Folk står väl inte stilla, som gjutna i betong, heller? Det är ju ganska naturligt att slag träffar andra områden. Varför hade inte barnen några värnskador? Nog är det väl en instinkt att skydda ansiktet? Eller att kura ihop?

Precision eller inte, så tror jag att gm har utfört våld tidigare.

15 slag träffade E i huvudet, däremot har vi inte en aning om hur många slag som utdelats, således vet vi inget om precisionen.
2008-05-19, 13:49
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
När det gäller hammarslagen mot E, M & S är det bara klon som har använts och inte slagsidan?

Skulle klon i så fall inte kunna häröra sig från en mindre kofot? D.v.s. har man letat efter fel sorts redskap som mordvapen?
Är det inte skillnad på hammarklo och kofotklo? Eller ser de likadana ut?
2008-05-19, 13:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad

Om de anser att båda sidor på en hammare använts är det inte troligt att en kofot fanns med i bilden, den får du inte samma märken av som av den icke kloförsedda delen av en hammare. Dessutom tror jag de utestutit andra vapen innan de bestämde sig för hammare.
2008-05-19, 14:05
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Om de anser att båda sidor på en hammare använts är det inte troligt att en kofot fanns med i bilden, den får du inte samma märken av som av den icke kloförsedda delen av en hammare. Dessutom tror jag de utestutit andra vapen innan de bestämde sig för hammare.
Nä, det vet jag, att båda sidorna använts, men det var en undran till vad SS skrev nyss, som hade en "kofotsteori". Därför undrade jag om hammarklo och kofotsklo ser likadana ut.
2008-05-19, 14:10
Bannlyst
Hmmm

Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Jag är tydligen SingleStars försvarare idag. En liten kofot och en stor hammare har mycket likartade klor. Och det trubbiga våldet på "baksidan" av kofoten är inte alls olikt en hammares slagdel.
Efter vad jag hört är det dock på grund av längden och spetsigheten på klodelen absolut mest troligt att det faktiskt är en hammare.
Vittnesmässigt är det också smartare med hammare. När jag jobbade med uteliggarna sa de att de alltid brukade föredra hammare. Om någon ser en okänd person med hammare tänker de: "Jaha, h*n ska spika". Om de ser en okänd person med en kofot tänker de: "Jaha, han ska göra inbrott."
2008-05-19, 14:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag är tydligen SingleStars försvarare idag. En liten kofot och en stor hammare har mycket likartade klor. Och det trubbiga våldet på "baksidan" av kofoten är inte alls olikt en hammares slagdel.
Efter vad jag hört är det dock på grund av längden och spetsigheten på klodelen absolut mest troligt att det faktiskt är en hammare.
Vittnesmässigt är det också smartare med hammare. När jag jobbade med uteliggarna sa de att de alltid brukade föredra hammare. Om någon ser en okänd person med hammare tänker de: "Jaha, h*n ska spika". Om de ser en okänd person med en kofot tänker de: "Jaha, han ska göra inbrott."

Tror i alla fall att något fått polisen att utesluta kofot o inrikta sig på hammare. Det gjorde de redan INNAN Skavstahammare var aktuell...
Men vad kan man förvänta sig av en som inte tror på Henke..
2008-05-19, 14:50
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Tror i alla fall att något fått polisen att utesluta kofot o inrikta sig på hammare. Det gjorde de redan INNAN Skavstahammare var aktuell...

Henke,kan man äta det?

Någon som hittat artikeln från gårdagens AB på nätet än?
2008-05-19, 14:56
Bannlyst
Dum i huvudet

Citat:

Jag bar 18 flyttlådor med böcker. Därför har jag en mycket liten hjärna idag. Jag glömde skriva exakt du skrev: att något har säkert fått polisen att utesluta kofot.
Vem fan behöver Henke förresten. Vi har ju Zlatan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in