Citat:
Ursprungligen postat av cantstandya
Vi vet ingenting om vad sorts förälder E var, T är rätt ny i "papparollen", barnen hade inte funnits i hans liv i ett år ens. Jag ser det som högst troligt att en hammare kunde ligga framme, exempelvis på en hatthylla eller dylikt. Däremot ser jag det inte som värst troligt att GM tar med sig en hammare... isf varför inte ett annat, "bättre", vapen?
Det är helt klart för mig vad denna tråd går ut på, alla beter sig som att de känner både offren och den misstänkta tyskan, ni har för Guds skull ställt diagnoser på henne!? Hur ni gör det är för mig helt obegripligt. Jag anser, precis som en del andra här, att CS är oskyldig tills annat bevisats och tills dess är alla misstänkta, inklusive T. Att polisen avfärdat någon som en potentiell gärningsman betyder just i detta fall ingenting för mig, med tanke på hur amatörsmässigt de bettet sig hittills. OBS! Inga påhopp, min högst personliga åsikt. Jag menar inte att just T är skyldig, eller just CS för den delen.
Det är helt klart för mig vad denna tråd går ut på, alla beter sig som att de känner både offren och den misstänkta tyskan, ni har för Guds skull ställt diagnoser på henne!? Hur ni gör det är för mig helt obegripligt. Jag anser, precis som en del andra här, att CS är oskyldig tills annat bevisats och tills dess är alla misstänkta, inklusive T. Att polisen avfärdat någon som en potentiell gärningsman betyder just i detta fall ingenting för mig, med tanke på hur amatörsmässigt de bettet sig hittills. OBS! Inga påhopp, min högst personliga åsikt. Jag menar inte att just T är skyldig, eller just CS för den delen.
klart det är troligt att gm var ute efter att skada dom. varför inte ta med sig? en hammare är lätthanterlig, precis som polisen sa "det behövs inte en avsevärd styrka för att tillföra stor skada med en hammare". återigen måste jag påpeka att det var en och en halv månad sen dom flyttade in, tavlor och annat är vid det laget med största sannolikt redan på plats. och polisen har redan kollat om och isåna fall om det är mordvapnet i den villa brottet begicks (vore högst osannolikt om de inte redan tänkt på det redan från första början och kollat upp det).
jag har inte ställt någon form av diagnos på henne så att du säger NI förstår jag inte. att tjejen inte verkar må bra kan vi nog alla komma överens om. sen om hon har någon form av diagnos vill jag inte påstå.