2008-04-01, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cantstandya
Vi vet ingenting om vad sorts förälder E var, T är rätt ny i "papparollen", barnen hade inte funnits i hans liv i ett år ens. Jag ser det som högst troligt att en hammare kunde ligga framme, exempelvis på en hatthylla eller dylikt. Däremot ser jag det inte som värst troligt att GM tar med sig en hammare... isf varför inte ett annat, "bättre", vapen?

Det är helt klart för mig vad denna tråd går ut på, alla beter sig som att de känner både offren och den misstänkta tyskan, ni har för Guds skull ställt diagnoser på henne!? Hur ni gör det är för mig helt obegripligt. Jag anser, precis som en del andra här, att CS är oskyldig tills annat bevisats och tills dess är alla misstänkta, inklusive T. Att polisen avfärdat någon som en potentiell gärningsman betyder just i detta fall ingenting för mig, med tanke på hur amatörsmässigt de bettet sig hittills. OBS! Inga påhopp, min högst personliga åsikt. Jag menar inte att just T är skyldig, eller just CS för den delen.

klart det är troligt att gm var ute efter att skada dom. varför inte ta med sig? en hammare är lätthanterlig, precis som polisen sa "det behövs inte en avsevärd styrka för att tillföra stor skada med en hammare". återigen måste jag påpeka att det var en och en halv månad sen dom flyttade in, tavlor och annat är vid det laget med största sannolikt redan på plats. och polisen har redan kollat om och isåna fall om det är mordvapnet i den villa brottet begicks (vore högst osannolikt om de inte redan tänkt på det redan från första början och kollat upp det).

jag har inte ställt någon form av diagnos på henne så att du säger NI förstår jag inte. att tjejen inte verkar må bra kan vi nog alla komma överens om. sen om hon har någon form av diagnos vill jag inte påstå.
2008-04-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
DNA analysen kommer inte polisen kunna hemliggöra.
Finns inga spår av C då finns heller inga direkta bevis.
Vad har det med artikeln att göra? Vi vet inte vad polisen vet, men jag litar på att polisen släpper CS samma stund de får uppgifer som avskriver CS, precis som man gjorde med NJ.
Eftersom det handlar om en utländsk medborgare så måste polisen snarare vara ännu mer säker på sin sak för att inte skapa diplomatiska förvecklingar.
Tysk polis verkar dessutom hålla på med en egen utredning ifall CS inte blir utlämnad.
2008-04-01, 21:25
Medlem
Citat:
Vi vet ingenting om vad sorts förälder E var, T är rätt ny i "papparollen", barnen hade inte funnits i hans liv i ett år ens. Jag ser det som högst troligt att en hammare kunde ligga framme, exempelvis på en hatthylla eller dylikt. Däremot ser jag det inte som värst troligt att GM tar med sig en hammare... isf varför inte ett annat, "bättre", vapen?
En hammare är ett alldeles utmärkt vapen. Dessutom ett som inte är helt "okänt" som mordvapen just för kvinnor. Ligger väl på topplistan när det gäller just vapen.
2008-04-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja då kan vi diskutera vad vi har, mobilsignalen är naturligtvis det mest graverande mot CS, om det stämmer. Att därifrån dra slutsatsen att hon skulle ha mördat dem är att gå för långt. Finns flera möjliga förklaringar.

1. Hon ville tala ut med T eller E innan hon for hem till Tyskland. När hon lämnade hemmet kanske hon inte alls hade skadat dem.

2. Hon kan ha haft ett hemligt möte med T. Togges och CS relation kan ha fortgått bakom ryggen på E. Det vet vi inget om.
Vi som har varit med från början har ju hört det ett aaantal gånger och de som inte gjort det bör läsa tråden från början.

mina svar har de som varit med från början tyvärr fått se ett par gånger också så nu gör jag en paus i skrivandet återkommer när något nytt finns att läsa eller skriva om.
Senast redigerad av Budda2006 2008-04-01 kl. 21:30.
2008-04-01, 21:27
Medlem
Droger / medicin

Har inte läst något om kvinnas eventuella medicinering.
Kan hon vart drogad av psykofarmaca eller möjligtvis annat?
Hon verkat ju vara stor o träna men man kan väl inte tro att detta skulle vara en dopadkvinna?

Hur som, vore intressant om någon har idér om psykmedicin som vid feldosering gör en gm aggresiv?? Finns det sådant, ihop med alkohol vet jag ju att det kan slinta.
2008-04-01, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ja då kan vi diskutera vad vi har, mobilsignalen är naturligtvis det mest graverande mot CS, om det stämmer. Att därifrån dra slutsatsen att hon skulle ha mördat dem är att gå för långt. Finns flera möjliga förklaringar.

1. Hon ville tala ut med T eller E innan hon for hem till Tyskland. När hon lämnade hemmet kanske hon inte alls hade skadat dem.

2. Hon kan ha haft ett hemligt möte med T. Togges och CS relation kan ha fortgått bakom ryggen på E. Det vet vi inget om.
Enligt intervjun med T som var i lördags:
-T och E sågs under 10min. runt 16.30 tiden.
-T kommer hem efter mötet strax efter 19.
-T kom hem för att hämta nycklar.
-T skulle denna aktuella kväll kommit hem runt 20.

Vad gjorde T mellan 16.30-18 då mötet starta?
Kunde T och C träffats denna kväll?
2008-04-01, 21:32
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men då bodde väl T i Köping, så när var hon i Arboga?

Det sista kända besöket av CS hos T, det "ofrivilliga" i mars 2007 (inte 2008 som någon skrev), beskrevs väl av T på familjeliv i sagan om den lille resenären.

Men även tidigare besök av CS hos t var i Arboga. Han är folkbokförd i Arboga redan november 2005, efter att tidigare varit det i Köping.
Så vist har CS varit i Arboga.

Hur var det med kopplingen till någon i Guldsmedshyttan?

Om man har CS mobil i Arboga, så vet man man ju t o m vilken station den varit uppkopplad i. Det är inte så exakt att man kan se att det är just mordområdet?
2008-04-01, 21:32
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpa Berra
Har inte läst något om kvinnas eventuella medicinering.
Kan hon vart drogad av psykofarmaca eller möjligtvis annat?
Hon verkat ju vara stor o träna men man kan väl inte tro att detta skulle vara en dopadkvinna?

Hur som, vore intressant om någon har idér om psykmedicin som vid feldosering gör en gm aggresiv?? Finns det sådant, ihop med alkohol vet jag ju att det kan slinta.

Vissa Bensodiazepiner, ångestdämpande, kan ge upphov till agression. Mest kända är väl rohypnol. därefter Xanor. Nu är svensk psykvård mycket restriktiv med att skriva ut den typen av Benso, mest för att de är starkt vanebildande.
2008-04-01, 21:33
Medlem
Citat:
Där är vi av olika åsikter. Men skitsamma, tråden går ut på att försvara T och skuldbelägga CS. my bad.

Och Smaras, förtydligande, mitt NI var menat till folk i allmänhet, inte till dig specifikt.
Olika åsikter om vad? Att en hammare är ett bra vapen? Prova att slå på en vattenmelon och se vad det ger för skador (en vattenmelon motsvarar ganska bra en skalle).
Eller menar du olika åsikter om statistiken angående kvinnliga mördares vapen?
2008-04-01, 21:36
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Enligt intervjun med T som var i lördags:
-T och E sågs under 10min. runt 16.30 tiden.
-T kommer hem efter mötet strax efter 19.
-T kom hem för att hämta nycklar.
-T skulle denna aktuella kväll kommit hem runt 20.

Vad gjorde T mellan 16.30-18 då mötet starta?
Kunde T och C träffats denna kväll?

Jag har inte hittat någon redogörelse för vad han gör de 1,5 timmarna mellan 16.30-18.00

Det är sådana frågetecken som får en att undra. Man hoppas verkligen att polisen granskar Ts hela dag. Att CS tiger kan också vara för att skydda sin hemliga älskare.
2008-04-01, 21:37
Bannlyst
Citat:
Jag har inte hittat någon redogörelse för vad han gör de 1,5 timmarna mellan 16.30-18.00

Det är sådana frågetecken som får en att undra. Man hoppas verkligen att polisen granskar Ts hela dag. Att CS tiger kan också vara för att skydda sin hemliga älskare.

men gud, sluta upp med fantasierna nu. han var förmodligen på smedjan innan mötet i köping.
2008-04-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
men gud, sluta upp med fantasierna nu. han var förmodligen på smedjan innan mötet i köping.
Precis. Vilket givetvis de som behöver veta det har kontrollerat. Och nej, det är inte grisöra & co.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in