2008-04-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Naturligtvis måste vi få diskutera alternativa gärningsmän till CS. Allt annat är pöbelvälde. I en rättstat är man oskyldig tills Hovrättens dom vunnit laga kraft, detta gäller även för utsocknes tyskor.
Vi kommer ju ingen vart eftersom det inte kommer nya uppgifter som talar för en alternativ gärningsman och dom gamla har vi tjatat i snart två veckor. Det är då intressantare att diskutera de nya bevisen eller "bevisen" som kommit upp de senaste dagarna.
2008-04-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
En hammare saknas i Skarpnäck, enligt vem då?, det kan lika gärna vara så att det även saknas en hammare i huset i Arboga. Hammare förekommer lite varstans och iom att familjen var nyinflyttad och säkerligen höll på att fixa och dona, sätta upp tavlor etc, så förefaller det troligt att en hammare även skulle kunna ligga framme där. Jag tvivlar faktiskt på att CS tog med sig tillhygget från Skarpnäck.
Enligt tidningsuppgifter är det i Skarpnäck som hammaren saknas
2008-04-01, 21:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det var morfar Jangestig själv som sade i Radion att han skulle öppna en fond. På frågan vad fonden skulle ha för syfte svarade han att han inte visste det än. Det du läste ovan är mitt förslag till fondens syfte.
Hörde du ens inslaget i radio? Jag hänvisar till ett inlägg jag skrev i går

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10610870&postcount=8884

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det var väl storartat att göra mål på första skottet.

T satte också den i krysset, av den här adoptionshistorien att döma.

Hörde ni på radion att Jangestig skall starta en fond? Han visste inte vad han ska ha pengarna till men stålar vill han ha.
McCanns, minns ni dem? De fick ihop en jävla massa miljoner.

Du sitter för fan och blåljuger! Men nåt annat är kanske inte att vänta?

Han skulle inte ha några stålar. Fonden ska startas till minne av barnen och E ska välja ut dom organisationer som ska få pengar ur fonden. Bl.a. nämnde han Barncancerfonden, Rädda Barnen och brottsofferjouren som kunde vara möjliga mottagare. Pengarna ska oavkortat gå till detta.

Jävla sätt att sitta och ljuga medvetet för att få folk "på din sida".

Du kan inte förstå att det finns goda människor som gör saker av helt osjälviska skäl? Du förstår dig inte på medmänsklighet?

Tvi fan för dig...
2008-04-01, 21:14
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
C avråds att prata av sin advokat. Varför ska hon snacka med svensk polis då hon får tiga. Låt dom hosta upp bevisen först.

Jo, det är nog ett gott råd som hennes advokat ger henne i nuläget. Syna alla korten först och sen anpassa sig efter det. (Det var ju tur att t ex Troilius inte var lika beräknande )

Jag tänkte mer på om hon också kommer att tiga sig igenom rättegången eller ej.
2008-04-01, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Då förblir kanske fallet olöst till följd av att man inte kan bevisa CS:s skuld.

Utan DNA lär man heller inte kunna bevisa någon annans skuld mer framgångsrikt än man kan bevisa CS:s skuld.
Polisen kan ta DNA från andra och jämföra.
Har det gjorts?
2008-04-01, 21:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Enligt tidningsuppgifter är det i Skarpnäck som hammaren saknas

Tidningen uppgav att polisen gjort bedömningen att det saknades en hammare i Skarpnäck, jag gjorde tolkningen att tyskans rumskompis sagt det men det stod inte.
2008-04-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
i ett hem med två små barn, mer än en månad efter att dom flyttat in? nej det är inte troligt i mina ögon.

Vi vet ingenting om vad sorts förälder E var, T är rätt ny i "papparollen", barnen hade inte funnits i hans liv i ett år ens. Jag ser det som högst troligt att en hammare kunde ligga framme, exempelvis på en hatthylla eller dylikt. Däremot ser jag det inte som värst troligt att GM tar med sig en hammare... isf varför inte ett annat, "bättre", vapen?

Det är helt klart för mig vad denna tråd går ut på, alla beter sig som att de känner både offren och den misstänkta tyskan, ni har för Guds skull ställt diagnoser på henne!? Hur ni gör det är för mig helt obegripligt. Jag anser, precis som en del andra här, att CS är oskyldig tills annat bevisats och tills dess är alla misstänkta, inklusive T. Att polisen avfärdat någon som en potentiell gärningsman betyder just i detta fall ingenting för mig, med tanke på hur amatörsmässigt de bettet sig hittills. OBS! Inga påhopp, min högst personliga åsikt. Jag menar inte att just T är skyldig, eller just CS för den delen.
2008-04-01, 21:17
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Om du själv fick lust med att se en småstadshåla som Arboga en eftermiddag och tog med dej mobilen, som svensson plägar, skulle du då vilja riskera att bli fälld för mord med livstids fängelse för att din mobil varit påslagen?

Man blir aldrig sugen på att se Arboga en Måndag i Mars. Okey om hon var ute och körde bil lite planlöst och hamnade här men ta tåget till Arboga för att besöka en stad som saknar allt. Det finns ett museum med missiler som har öppet första lördagen varje månad. Det är den enda sevärdheten jag kommer på. Det finns bara en mataffär i centrum som gör att maten är svindyr, ingen restaurang värd namnet, en skidbacke som tar 9,5 sekunder att åka ned för, ja det finns inget att göra, inget att se, inget att uppleva i Arboga.

Har hon varit i Arboga är hon skylldig!
2008-04-01, 21:18
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Vi kommer ju ingen vart eftersom det inte kommer nya uppgifter som talar för en alternativ gärningsman och dom gamla har vi tjatat i snart två veckor. Det är då intressantare att diskutera de nya bevisen eller "bevisen" som kommit upp de senaste dagarna.

Ja då kan vi diskutera vad vi har, mobilsignalen är naturligtvis det mest graverande mot CS, om det stämmer. Att därifrån dra slutsatsen att hon skulle ha mördat dem är att gå för långt. Finns flera möjliga förklaringar.

1. Hon ville tala ut med T eller E innan hon for hem till Tyskland. När hon lämnade hemmet kanske hon inte alls hade skadat dem.

2. Hon kan ha haft ett hemligt möte med T. Togges och CS relation kan ha fortgått bakom ryggen på E. Det vet vi inget om.
2008-04-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
En hammare saknas i Skarpnäck, enligt vem då?, det kan lika gärna vara så att det även saknas en hammare i huset i Arboga. Hammare förekommer lite varstans och iom att familjen var nyinflyttad och säkerligen höll på att fixa och dona, sätta upp tavlor etc, så förefaller det troligt att en hammare även skulle kunna ligga framme där. Jag tvivlar faktiskt på att CS tog med sig tillhygget från Skarpnäck.
Enligt uppgifter i media.
2008-04-01, 21:19
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Hmm, har CS ofrivilligt bosatt sig hos T (och därmed E) i mars -08? Eller vad menar du?
ja menar mars 07 självklart
2008-04-01, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det som du kallar för indicier kallar jag och säkert många med mig, för rena spekulationer.

För övrigt tycker jag att du tar i alldeles för mycket. Tomten har inte sagt att du inte får nämna T och jag tror att vi för en avsevärt bättre diskussion här om vi inte vränger det som andra, med en annan åsikt, säger.

Jag tror du har svårt att hitta inlägg som går ut på att du och andra anhängare av "T är skum/T är gm/T är medskyldig/T är moraliskt skyldig o s v"- teorierna ska tystas/hålla käften/hindras från att uttala er.

Snarare hyser man en stilla förhoppning om att diskussionerna här mer ska handla om polisens huvudmisstänkte, d v s CS och bevisen/indicierna mot henne som nu börjar hopa sig.

D v s "riktigt polisarbete" i jämförelse med vad alla "armchair-detectives" gissar om T: skuld, utan några som helst belägg.

För övrigt tycker jag att det är svårt att lättsamt avfärda det faktum att CS befinner sig i en liten ort som Arboga samtidigt som hennes rival E utsätts för ett brutalt överfall och där E:s barn bli mördade och att hon nästa dag åker/flyr till Tyskland.

Det är svårt att avfärda, och det gör jag inte heller.
Men det finns inget som säger att de som tror att CS är ensam GM inte kan driva den teorin, medans vi som tror att T har med saken att göra SAMTIDIGT kan diskutera vår teori.
Jag kan varmt rekomendera ignorera funktionen för de som inte vill läsa mina eller andra anhängare av T-spåret spekulationer.

Jag har lagt till ungefär 10 pers på min ignorera lista som jag anser inte har något intresssant att komma med , tex räjsersnigeln Tort Smartass mfl mfl.
Det är bara för er att lägga mig och ex. grisöra på er ignorera lista så behöver ni inte läsa våra spekulationer alls.

På det sättet kan dessa två diskussioner drivas parallellt utan en massa bjäbb om det.
Case closed.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in