Citat:
Ursprungligen postat av Gloria Victis
Det tror inte jag....men om vi säger att det ÄR så....
Det gör knappast T till mördare, inte heller till att vara medskyldig till dådet.....utan det gör bara CS till en ännu större "kaninkokerska"
Det gör knappast T till mördare, inte heller till att vara medskyldig till dådet.....utan det gör bara CS till en ännu större "kaninkokerska"
Ponera scenariot att T har en medhjälpare, alternativt gör det hela innan mötet alternativt han gör det på den korta stund mellan han kommer hem och han ringer på blåljus. Motiven kan vara många och ett tänkbart är en försäkring med honom som förmånstagare kopplat till att T har CS som älskarinna och ämnar leva ett ekonomiskt bekymmerslöst liv med henne.
Hur många försäkringsbolag hann polisen ringa runt på de två timmar innan man avförde T från brottsmisstanke?
När var den sista gången någon såg eller hörde av E och/eller barn utom T räknat? Man vet hon var inloggad på en webbsida strax efter 18. Kan det ha varit så att T kan ha gått ut från mötet, till en bärbar, sedan surfat trådlöst via oreggad mobil och in på sajten och lagt ut ett alibi om att han och E var lång fysisk sträcka från varandra under tiden han var på möte? Varför lämnar man ett möte under en kort tid? Toalettbesök är vanligast alternativt rökpaus.
Det som jag vet har framkommit var telefon till blåljus kl 19:23.
T var på möte mellan 18:00 och 19:00 enligt uppgift.
Enligt uppgift körde T bil hem.
När exakt kom T hem och hur lång tid tog det innan han ringde blåljus?
När exakt åkte T hemifrån?
Det finns många fler frågor man bör ställa sig. Om T nu skulle ha gjort det innan mötet, vad är det då som säger att inte hammaren som eftersöks finns någonstans mellan hemmet och lokalen där mötet hälls.
Det som fångade upp min uppmärksamhet om T var hans allt för perfekta alibi. Hans och Es allt för perfekta kärklekshistoria. Det låter för bra för att var sant.
Sedan slog det mig två saker, båda var faktiskt möjliga, och båda borde ha undersökts av polis och det skulle nog dröja mer än åtta timmar att undersöka det grundligt.
Frågan är hur gick det till och vilka är egentligen inblandade.
Sedan får vi inte blunda för scenariot random sjuk jävel. Jokern polisen inte vill veta av för då famlar de i total blindo.
Att bara gå på CS ingen bra väg att gå som det ser ut just nu.