2008-04-04, 20:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria Victis
Det tror inte jag....men om vi säger att det ÄR så....
Det gör knappast T till mördare, inte heller till att vara medskyldig till dådet.....utan det gör bara CS till en ännu större "kaninkokerska"

Ponera scenariot att T har en medhjälpare, alternativt gör det hela innan mötet alternativt han gör det på den korta stund mellan han kommer hem och han ringer på blåljus. Motiven kan vara många och ett tänkbart är en försäkring med honom som förmånstagare kopplat till att T har CS som älskarinna och ämnar leva ett ekonomiskt bekymmerslöst liv med henne.

Hur många försäkringsbolag hann polisen ringa runt på de två timmar innan man avförde T från brottsmisstanke?

När var den sista gången någon såg eller hörde av E och/eller barn utom T räknat? Man vet hon var inloggad på en webbsida strax efter 18. Kan det ha varit så att T kan ha gått ut från mötet, till en bärbar, sedan surfat trådlöst via oreggad mobil och in på sajten och lagt ut ett alibi om att han och E var lång fysisk sträcka från varandra under tiden han var på möte? Varför lämnar man ett möte under en kort tid? Toalettbesök är vanligast alternativt rökpaus.

Det som jag vet har framkommit var telefon till blåljus kl 19:23.

T var på möte mellan 18:00 och 19:00 enligt uppgift.

Enligt uppgift körde T bil hem.

När exakt kom T hem och hur lång tid tog det innan han ringde blåljus?

När exakt åkte T hemifrån?

Det finns många fler frågor man bör ställa sig. Om T nu skulle ha gjort det innan mötet, vad är det då som säger att inte hammaren som eftersöks finns någonstans mellan hemmet och lokalen där mötet hälls.

Det som fångade upp min uppmärksamhet om T var hans allt för perfekta alibi. Hans och Es allt för perfekta kärklekshistoria. Det låter för bra för att var sant.

Sedan slog det mig två saker, båda var faktiskt möjliga, och båda borde ha undersökts av polis och det skulle nog dröja mer än åtta timmar att undersöka det grundligt.

Frågan är hur gick det till och vilka är egentligen inblandade.

Sedan får vi inte blunda för scenariot random sjuk jävel. Jokern polisen inte vill veta av för då famlar de i total blindo.

Att bara gå på CS ingen bra väg att gå som det ser ut just nu.
2008-04-04, 20:25
Medlem
Otto Flicks avatar
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1312689&wpa=viktiga-uppgifter-saknas-om-arbogamorden

Antar att det inte framkommer något nytt i den länken egentligen. Men postar den ändå.
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Den tiden som angivits kring den 12:mars så vet jag var T höll hus och nej, han träffade inte CS då. Har man hört vad T har sagt om CS så finner jag (samt de jag pratat med som känner t) det högst osannoligt att han skulle ha haft henne som älskarinna. Grejen att han skulle ha haft någon alls som älskarinna är för den delen väldigt långsökt den också.

Det blir inte första gången någon snackar om att älskare/älskarinna skulle vara helt omöjlig att tänka sig bara för att få bort misstankarna om vad som faktikst försigår bakom kulisserna.
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Du behöver inte pass inom schengen. Fungerar bra med ett vanligt ID-kort.

Visst men hennes plånbok var också borta enligt T. Människor brukar oftast ha ID-kort där.
2008-04-04, 20:30
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Diamanten är ful. Diamanten är vacker. Diamanten är för liten. Diamanten är för stor. Det är sanningar.

Nej, det är åsikter.

Kan du plocka fram din källhänvisning nu, den jag bad om tidigare idag?
2008-04-04, 20:33
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vad skrevs på hennes Wall igår kväll??

Se inlägg #957.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10660727&postcount=957

Innan det är bevisat att C är skyldig, dvs hon har dömts, tycker jag att det är dumt att sprida hat på hennes facebook. Jag följer devisen behandla andra som du själv vill bli behandlad. Försök att föreställa er hur det skulle kännas om ni blev oskyldigt anklagade för något ni inte är skyldig till, utan möjlighet att kunna försvara er på nätet eller i media. Ingen höjdare.

Visst blir det tjatigt att i varje inlägg upprepa ifall hon är skyldig men jag brukar försöka lägga till det. Tror alla har förstått var jag står nu, när jag varken uttalat mig tvärsäkert om NJ eller CS. Time will tell.
2008-04-04, 20:35
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1312689&wpa=viktiga-uppgifter-saknas-om-arbogamorden

Antar att det inte framkommer något nytt i den länken egentligen. Men postar den ändå.

Jisses, man blir ju nästan mörkrädd när man läser det. Skall polisen nu gå ut och leta i soptunnor och sopkärl efter bevis. Jag vet inte vad jag skall tro om polsien nu, men mitt förtroende har dock inte stärkts.

Varför skall man just bara ha vittnen till att ha sett en lång kvinna? Kan inte alla som har befunnit sig på stationen efter morden vara av intresse. Varför får polisen så få vittnen?
2008-04-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vem säger att T är skyldig?

Jag vet att några säger att CS är skyldig.

Några tyckte NJ var skyldig när polis och åklagare hade sytt in honom.

Visst ligger CS risigt till i polisens och åklagarens ögon, men än så länge har det inte framkommit så mycket bindande bevisning som talar emot henne i mina ögon. I onsdags sades det att DNA-biten skulle vara klar. Skall jag misstänka att de saknas korrelationer?

Det är mycket som polisen säger ha som bevis men det är inte mycket de kan säga att det bevisar något i fallet som kan föra det framåt.

Så det är inte så att T behöver vara mördaren, men han ska misstänkliggöras just för sakens skull......nej, det kanske inte är CS /trots att det mesta tyder på det).....Men vad är orsaken att försöka få T att framstå som allt möjligt, utom att få vara en pojkvän som säkert mår så jävla dåligt som den som varit med om ett sånt här trauma.....och tro mig, jag VET hur folk mår vid olyckor och händelser.....och jag tycker han ska lämnas ifred......Vaddå försäkring??? Lever du i nån amerikansk såpa , eller?
2008-04-04, 20:45
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vad skrevs på hennes Wall igår kväll??

En vän skapade ett facebookkonto enbart för att kunna skicka en låt till CS men tydligen så måste man vara med på hennes kompislista för att kunna göra något sådant. Nu kommer hon aldrig att få reda på att han ville skicka "Can't touch this" till henne.
2008-04-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Jag går på er sannolikhetslära.

Jag anser att det är troligare att en kvinna beger sig till Arboga flera gånger för att träffa sin älskare i smyg, än att hon gör det för att mörda hans sambos barn.
Sannolikheten att man väljer att träffa sin älskarinna i hemlighet i sin egen stad där många känner en ser jag som väldigt låg... I synnerhet om älskarinnan inte bor i den staden.
2008-04-04, 20:46
Bannlyst
Cicero

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag tolkar det som att medlemmen syftar på det kända citatet För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras. På latin Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Cicero ansåg verkligen att Khartago borde förstöras. Jag undrar fortfarande om det är det SS anser om Arboga
2008-04-04, 20:50
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria Victis
Så det är inte så att T behöver vara mördaren, men han ska misstänkliggöras just för sakens skull......nej, det kanske inte är CS /trots att det mesta tyder på det).....Men vad är orsaken att försöka få T att framstå som allt möjligt, utom att få vara en pojkvän som säkert mår så jävla dåligt som den som varit med om ett sånt här trauma.....och tro mig, jag VET hur folk mår vid olyckor och händelser.....och jag tycker han ska lämnas ifred......Vaddå försäkring??? Lever du i nån amerikansk såpa , eller?

Till dess att en GM har befunnits skyldig anser att även T bör utredas grundligt så även NJ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in