Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att det lär finnas vittnen från tågstationen är inte detsamma som att CS åkte tåg. Jag har i alla fall inte spikat den uppgiften ännu. Går heller inte att utesluta att hon kan ha åkt bil till stationen (hyrbil från Sthlm). Ska man fara runt och titta på runstenar så förefaller också bil att vara det bästa transportmedlet. - Efterlyst man med bagage har av allt att döma inte hört av sig; ej heller anonym man som lämnat upplysningar om vad en kvinna skulle ha iakttagit vid Arbogaån. - Kort sagt: Ofullständig info lämnar fältet fritt för allehanda gissningar och antaganden. Vittnen är ofta det bästa bevismedlet men vittnesuppgifterna måste vara säkrade.
Hmm, så polisen skulle alltså ha missat att kolla om hon hyrt en bil? Och vari finns logiken i att hyra en bil i Sthlm, åka till Arboga, sen på väg från mordplatsen ta en sväng förbi stationen och kliva ur och ta sig en titt för att sedan fortsätta med bilen?
Eller menar du att hon "dumpade" bilen vid stationen och att ingen hyrfirma eller liknande har lyckas koppla ihop deras bil som saknas sedan > 2 månader och som hyrdes av en tyska med det som hänt i Arboga och därmed meddelat polisen?
Lägg därtill vittnen som har sett någon som stämmer in på CS lämna huset/området till fots. Tror nog samma vittnen (och andra) lättare skulle ha märkt en bil inne i det trånga villaområdet än en gående.
Sen har vi ju personen som tydligen har fått en fråga av någon som bröt på tyska om personen hade en våtservett. Men GM kanske parkerade hyrbilen några kvarter bort, begick morden, gick till bilen, åkte till stationen för att kolla om nån hade en våtservett och sen fortsatte till Sthlm. (glöm inte att polisen helt måste ha missat att hon hyrt en bil)
Finns tydligen fler saker som placerar GM på stationen också. Men nu ska jag glädja SS lite och hålla inne med vad jag vet så h*n kan komma med sitt "hemliga" och "statiska" bevis igen.