2008-04-07, 15:56
Medlem
jamenvaddårås avatar
Bara att toffla ner till ån så kan ni få se snutarna bada:

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1313820&wpa=polisen-dyker-efter-mordvapen-i-arbogaan
2008-04-07, 15:56
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Efter ett misstänkt mordvapen uppfattade jag det som att polisen sa.

Aftonbladet:
Vi ska inom kort dyka i Arbogaån och se om det har med mordet att göra, säger pressansvarige Börje Strömberg
2008-04-07, 15:57
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Sade polisen det eller påstod en tidning att polisen sade det?
Tidning
2008-04-07, 15:57
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror fortfarande på min teori. OM det nu är CS som gjort detta? Då har hon garanterat gjort sig av med mordvapnet. Hon hade väl antagligen två? Kanske så är den stulna hammaren hos rumskompisen det riktiga mordvapnet? Hon ville visa världen att hennes privata hammare inte varit nära någon brottsplats. Därför såg hon till att den omhändertogs, kanske i någon desperat tro att hon skulle bli rentvådd? Det kanske också var därför hon med glädje berättade för vännen i Tyskland att tullen tog hennes hammare?

Någon har i tråden introducerat det i mitt tycke mycket roliga begreppet dubbeldupera utan att närmare definierad det. I din teori passar begreppet bra in. Cs dubbelduperar polisen.
2008-04-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Aftonbladet:
Vi ska inom kort dyka i Arbogaån och se om det har med mordet att göra, säger pressansvarige Börje Strömberg
Vilket givetvis betyder "vi ska dyka efter ett mordvapen"......eller inte :-)
2008-04-07, 16:00
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Tidning
Kolla rapport svt1 NU
2008-04-07, 16:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Bara att toffla ner till ån så kan ni få se snutarna bada:

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1313820&wpa=polisen-dyker-efter-mordvapen-i-arbogaan

Ser ut som åkanten brevid Villabadet/ ena bron, tycker jag.
2008-04-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ser ut som åkanten brevid Villabadet/ ena bron, tycker jag.

Ja det ser ut som den bron som ligger närmast huset, även villabadsbron som den kallas i folkmunn, men jag kan ha fel!
2008-04-07, 16:10
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Vilket givetvis betyder "vi ska dyka efter ett mordvapen"......eller inte :-)
Var tydligen inte så viktigt, för de sa inte ett pip i rapport kl. 16.
2008-04-07, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Någon har i tråden introducerat det i mitt tycke mycket roliga begreppet dubbeldupera utan att närmare definierad det. I din teori passar begreppet bra in. Cs dubbelduperar polisen.

Ja, vad kan vara bättre än att äga ett misstänkt mordvapen som sen inte på något vis kan knytas till någon brottsplats?
2008-04-07, 16:11
Medlem
SingleStars avatar
Ingen som kan springa dit och kolla? Ta med er badkläder och bada så har ni ett alibi till varför ni är där.
2008-04-07, 16:12
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Om vi förutsätter att GM kastade något i ån så kanske GM kastade något som GM visste att h*n inte skulle kunna få rent (t ex ett par handskar). Om GM sedan antog att hammaren gick lätt att få rent, typ bara skölja av den så den ser ren ut så kanske inte GM såg någon anledning att kasta bort den.

Sen är jag inte riktigt med på vad du menar med polisens utredningsarbete. Menar du att det är bra eller dåligt att de kollar upp eventuella tips trots att de kommit in sent? (efter påträffandet av ett misstänkt mordvapen)

Utan att vara expert, eller kanske just därför, det har känts som om fynden o
spåren dyker upp lite väl mycket av ren tur. Men det är säkert lätt att vara efterklok i en brottsutredning som inte verkar följa gängse "regler".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in