2008-05-16, 00:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sa de en högersko? Det uppfattade inte jag, men kan ha missat det. Jag fattade det som att de sökte skor av den modellen som visades på Efterlyst.
Har sett inslagen igen och dom säger ingenting om vänster/höger.
2008-05-16, 00:25
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Jovisst har Emma gråtit och snackat med vänner, men man klarar nog inte av den här sortens händelse med bara gråt och "snacka" med vänner. Det krävs mer än så. Det är tre trauman, två barn som mördats+ hennes eget "tillstånd".
Det är inte 2 barn som dött utan mördats vilket gör det ännu värre. Det är förluster vi talar om, även hennes egen förlust (inte då bara barnen).

Det handlar inte om styrka hos en person, det handlar om sårbarhet och vilka försvar man har! (Johan Kullberg har skrivit en suverän bok "Kris och utveckling".)

Hon är fortf. inne i den akuta/chok krisen/fasen. Det "värsta" brukar komma efter ung. 6 månader (nyorienteringsfasen? tror jag den heter) och ofta händer det tyvärr att "man" låser sig i denna fas och inte kommer vidare utan utvecklar olika tråkiga symtom.

Naturligtvis hoppas jag att detta inte händer Emma, men att vara så klar, konkret, verbal, redig mm 2 mån efter den händelsen är iaf för mig ganska oroväckande.

Länk till delar av de olika faserna:http://www.hrf-sthlmsdistrikt.org/meniere/krisinfo.htm

Jag ser i nuläget ingen anledning till oro, E om någon kommer att få adekvat vård och verkar ha många nära och kära att stödja sig på.
2008-05-16, 00:25
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Jag blev imponerat av E i i slaget i Efterlyst. Hon är stark, verkar
vara en väldigt stabil person som står med båda fötterna på jorden.
Hon är endast 24 år och verkar mycket mer mogen än så. Hon kommer
att kunna gå vidare i livet trots detta tragiska som hänt.

De skador hon har fått kan ge följdverkningar framåt i livet. Jag blev brutalt misshandlad för några år sedan där ett gäng fick in ett antal sparkar mot mitt huvud. Bara lite blodförlust, knäckt näsa, totalförstörda glasögon samt en polis och sjukvård som inte gjorde många knop. Efter ett drygt år märkte jag att jag hade börjat tappa datum. Nu kan jag minnas vissa datum men kan helt ha glömt bort årtalet. Själva händelserna kommer jag ihåg, varje fall de flesta, om jag gjort något brottsligt så måste jag ha totaltglömt allt, men det är just bara datum som jag inte minns längre mer exakt.

Dessutom kanske Emma inte har kommit in i chocken ännu. Själv blev jag bara förbannad efteråt. Jag har läst att för vissa kan en chock över att ha utsatts för ett brott komma år efteråt. Läste någon gång för en masa år sedan, 1990-talet någon gång, om en kvinna som hade brutit ihop en dag för en våldtäkt som hade begåtts mot henne 20 år tidigare men hon hade förträngt den. Så jag tror man skall vara försiktig med att säga att Emma har klarat det här bra.

Nu skall jag bli politiker och komma ihåg att glömma bort vallöfterna så fort valet är över om jag minns så långt.
2008-05-16, 00:31
Medlem
SingleStars avatar
Jag har fått ett namn via min epost från någon som inte vill uppge vem han/hon är. Namnet låter tyskt, det skulle tydligen röra sig i relation till dådet i Arboga.

M*rt*n H**bl T*tz*ng

Är det någon som har avhandlats? Är det någon som vet vart man kan söka på personer i Tyskland? Han finns inte med i birthday.se när jag sökte.
2008-05-16, 00:37
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sa de en högersko? Det uppfattade inte jag, men kan ha missat det. Jag fattade det som att de sökte skor av den modellen som visades på Efterlyst.

Det kan ju exempelvis vara så att de vill ha en likadan sko till att utföra experiment på, kanske med och utan blodstänk, eller något liknande.
2008-05-16, 00:38
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag har fått ett namn via min epost från någon som inte vill uppge vem han/hon är. Namnet låter tyskt, det skulle tydligen röra sig i relation till dådet i Arboga.

M*rt*n H**bl T*tz*ng

Är det någon som har avhandlats? Är det någon som vet vart man kan söka på personer i Tyskland? Han finns inte med i birthday.se när jag sökte.
Jag har fått samma information.

Jag kan dessvärre ingen tyska alls, så jag har svårt att söka uppgifter.
2008-05-16, 00:42
Medlem
SingleStars avatar
Hur har skorna kunnat dyka upp och varför är det just den typen av skor man söker? Varför är det bara en sko som söks och är det vänster eller högerskon som söks?
2008-05-16, 00:47
Medlem
Det här med skon de nu eftersöker förbryllar mig ordentligt och jag hade förhoppningen att ni redan hade knäckt det men jag blev tyvärr inte ett dugg klokare när jag läste ikapp mig i tråden.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-05-16 kl. 00:49.
2008-05-16, 00:51
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här med skon de nu eftersöker förbryllar mig ordentligt och jag hade förhoppningen att ni redan hade knäckt det men jag blev tyvärr inte ett dugg klokare när jag läste ikapp mig i tråden.

Jag tror mig veta varför nu. Man har troligen hittat ett spår i villan och avtrycket är från en sko från just den tillverkaren. Och ingen i familjen har en sådan sko.

Fast nu har tiden sprungit ifrån rejält att kunna hitta den sko som eftersöks. Troligen är den redan bränd på en sopstation någonstans.
2008-05-16, 00:58
Medlem
Citat:
Jag tror mig veta varför nu. Man har troligen hittat ett spår i villan och avtrycket är från en sko från just den tillverkaren. Och ingen i familjen har en sådan sko.

Fast nu har tiden sprungit ifrån rejält att kunna hitta den sko som eftersöks. Troligen är den redan bränd på en sopstation någonstans.

Ja det är helt klart en möjlighet, jag tänker att de kanske har hittat en utav skorna (eftersom de bara sökte en nu) på eller i anslutning till brottsplatsen men ingen i familjen äger sådana skor?

Men om de har den ena skon så borde de veta vilket märke det är på skon de söker och inte säga att de tror att skon är utav märket Vans?

Eller så fanns det ett par sådana skor i huset men endast en utav skorna fanns kvar i huset efter attacken?

Men även då borde man veta vilket märke det är man söker.

CS kanske hade en sådan sko i bagaget när hon greps?

En sådan sko har hittats i hennes lägenhet?

Senast redigerad av Rock N Roll 2008-05-16 kl. 01:00.
2008-05-16, 01:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja det är helt klart en möjlighet, jag tänker att de kanske har hittat en utav skorna (eftersom de bara sökte en nu) på eller i anslutning till brottsplatsen men ingen i familjen äger sådana skor?

Men om de har den ena skon så borde de veta vilket märke det är på skon de söker och inte säga att de tror att skon är utav märket Vans?

Eller så fanns det ett par sådana skor i huset men endast en utav skorna fanns kvar i huset efter attacken?

CS kanske hade en sådan sko i bagaget när hon greps?

En sådan sko har hittats i hennes lägenhet?

De kanske bara har avtrycket av skon i villan. Och då kommer vans märke fram.
2008-05-16, 01:07
Medlem
Troians avatar
Citat:

M*rt*n H**bl T*tz*ng

M*rt*n H**bl är ett namn på en person, som bor i T*tz*ng vilket är en mindre ort i Bayern. Troligen är det denna som avses. Vad nu han har med något att göra...
Senast redigerad av Troian 2008-05-16 kl. 01:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in