Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Var det inte så gossen ropade i den sedelärande sagan - Kejsarens nya kläder? Även en saga kan innehålla stor visdom. Kanske dags för omläsning.
Det gäller bara att läsa rätt saga. Det finns en annan saga om en pojke som ropade någonting, som har helt annan sensmoral. Envar måste bedöma själv om SS är pojken i "kejsarens Nya Kläder" eller herdepojken som ropade "Varg!" hela tiden.
Citat:
Det allmäna intrycket man har fått är att tysk polis har visat effektivitet i sin del av handläggandet av fallet.
Detta allmänna intryck beror dock i väldigt stor utsträckning på det ryckiga mediahanterandet i den svenska delen av utredningen. Under den första veckan läckte utredningen som ett såll. Sedan, när den väl fick förstärkning, har det i stället varit den tejpade munnens politik som har gällt. (Hela SingleStars argumentation bygger ju på att han inte har insett, eller vill inse, att det där kommunikationsskiftet har ägt rum, utan kan bara tänka sig att den plötsliga, och nu mycket långa, tystnaden beror på att det inte har kommit in någon som helst bevisning.)
Tyskarna har däremot varit något mer pratsamma. Det är lättare att få det att framstå som man gör nåt om man pratar om vad man gör.
Citat:
Svensk polis väntan på en sko för att komma vidare i en utredning ger inte det intrycket.
Jag får erkänna att jag inte begriper skon ett enda dugg, men jag är inte lika intellektuellt högmodig som SingleStar. Följaktligen tar jag inte, utifrån det faktum att jag inte begriper, för givet att polisen är ena kompletta lallare som inte har nån bevisning alls.