2008-05-19, 14:57
  #7861
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
15 slag träffade E i huvudet, däremot har vi inte en aning om hur många slag som utdelats, således vet vi inget om precisionen.
15 Slag och hon dog inte? H*n kan inte ha slagit så hårt då med andra ord. Däremot måste personen varit ganska ursinnig som slår 15 gånger.

Och varför slå med klon? Känns bakvänt.
2008-05-19, 14:59
  #7862
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
15 Slag och hon dog inte? H*n kan inte ha slagit så hårt då med andra ord. Däremot måste personen varit ganska ursinnig som slår 15 gånger.

Och varför slå med klon? Känns bakvänt.


Min tanke är att precisionen inte var den bästa, att välja sida på en hammare om man slår besinningslöst är nog svårt?

smålandstintin o 0000:
Det är slut mellan oss...HENKE går att äta, mums!
2008-05-19, 15:13
  #7863
Bannlyst
Precision

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Min tanke är att precisionen inte var den bästa, att välja sida på en hammare om man slår besinningslöst är nog svårt?

smålandstintin o 0000:
Det är slut mellan oss...HENKE går att äta, mums!

Jag tror att det är mycket noga uttänkt att använda den spetsiga sidan. Om jag skulle misshandla någon ordentligt skulle jag absolut använda spetsarna. Att slå in pannbenet är något man talar om, men det fodras ofta mycket kraft. En kvalificerad gissning är att spetsen är betydligt dödligare.
För det adnra har man väl använt båda sidorna - men jag tror nog inte att man av misstag får fel sida. Att använda klosidan tror jag är ett medvetet val, eftersom 99% av alla hobbysnickare instinktivt skulle använda slagsidan (eller vad den nu heter.)
Någon annan skrev innan att alla slag träffade barnens huvud och att det inte finns avvärjningsskador. Finns det någon källa på det? För övrigt är det nog rätt vanligt. Om du slår någon ordentligt en gång i huvudet med en hammare blir denne liggande , ofta relativt livlös. Då är det inte svårare än att träffa ett spikhuvud.
E har ju avvärjningsskador för övrigt.
2008-05-19, 15:14
  #7864
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag bar 18 flyttlådor med böcker. Därför har jag en mycket liten hjärna idag. Jag glömde skriva exakt du skrev: att något har säkert fått polisen att utesluta kofot.
Vem fan behöver Henke förresten. Vi har ju Zlatan!
Skillnaden är att Henke spelar boll och Zlatan divar sig

Men visst har en kofot "plattare" klor, än en hammare. Iofs ingen betydelse i detta fallet, eftersom det använts en hammare.
2008-05-19, 15:16
  #7865
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror att det är mycket noga uttänkt att använda den spetsiga sidan. Om jag skulle misshandla någon ordentligt skulle jag absolut använda spetsarna. Att slå in pannbenet är något man talar om, men det fodras ofta mycket kraft. En kvalificerad gissning är att spetsen är betydligt dödligare.
För det adnra har man väl använt båda sidorna - men jag tror nog inte att man av misstag får fel sida. Att använda klosidan tror jag är ett medvetet val, eftersom 99% av alla hobbysnickare instinktivt skulle använda slagsidan (eller vad den nu heter.)
Någon annan skrev innan att alla slag träffade barnens huvud och att det inte finns avvärjningsskador. Finns det någon källa på det? För övrigt är det nog rätt vanligt. Om du slår någon ordentligt en gång i huvudet med en hammare blir denne liggande , ofta relativt livlös. Då är det inte svårare än att träffa ett spikhuvud.
E har ju avvärjningsskador för övrigt.

Enl. Wildone 69, hade barnen "bara" skador i huvudet o ansiktet
2008-05-19, 15:18
  #7866
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Enl. Wildone 69, hade barnen "bara" skador i huvudet o ansiktet
Bra källa! Har missat det.
Min andra poäng kvarstår dock. Ett litet barn som får ett kraftigt hammarslag i huvudet gör tyvärr inte så mycket avvärjning.
2008-05-19, 15:22
  #7867
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Bra källa! Har missat det.
Min andra poäng kvarstår dock. Ett litet barn som får ett kraftigt hammarslag i huvudet gör tyvärr inte så mycket avvärjning.
Nej, de föll nog ganska fort. Fi f-n när man tänker på det.
2008-05-19, 15:24
  #7868
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Bra källa! Har missat det.
Min andra poäng kvarstår dock. Ett litet barn som får ett kraftigt hammarslag i huvudet gör tyvärr inte så mycket avvärjning.


Vad har Herr "jag-begriper-mej-inte-på-fotboll" att säja om AB´s skriverier om CS "plausibla anledning att ha varit i Arboga" då? Kan vi ta det bokstavligt? Har hon sagt att hon var här o tittade på runstenar?
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-19 kl. 15:29.
2008-05-19, 15:54
  #7869
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad har Herr "jag-begriper-mej-inte-på-fotboll" att säja om AB´s skriverier om CS "plausibla anledning att ha varit i Arboga" då? Kan vi ta det bokstavligt? Har hon sagt att hon var här o tittade på runstenar?

Beror på vad man menar med frågan:
Tror jag att CS sagt detta? Definitivt. Något så långsökt kan ingen på bladet hitta på sedan Lennart Hård gått i pension.

Är det sant? Absolut inte. Vad domstolen tror om förklaringen visar väl om inte annat de många omhäktningarna.

PS. har ni hört att Zlatan avgjorde Italienska ligan i helgen. Vad gjorde Henke? HIF förlorade visst mot Valsta?
2008-05-19, 16:01
  #7870
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Psykologiskt har SingleStar rätt.
Om ett av åklagarens huvudpåståenden visar sig vara falskt efter några häktningar eller ännu hellre under en huvudförhandling så ökar det misstron mot bevisningen som helhet.

Min favoritadvokat Leif Silbersky ( ja, nu kommer det 1 000 kommentarer om kroknäsan igen. Att ni bara ids... ) har närmast satt detta i system. Han presenterar så ofta han kan ny bevisning i huvudförhandlingen, eller ifrågasätter en nyckelpunkt. Om han får rätten att tvivla på den kan hela målet vackla - särskilt i ett indiciemål.

Då vore det ju naturligt bättre att kunna hävda att man aldrig ens hållit i en hammare tycker jag. Tummen mitt i handen osv.
Villospår känns som en dålig B-deckare för att vara helt ärlig.
2008-05-19, 16:01
  #7871
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Beror på vad man menar med frågan:
Tror jag att CS sagt detta? Definitivt. Något så långsökt kan ingen på bladet hitta på sedan Lennart Hård gått i pension.

Är det sant? Absolut inte. Vad domstolen tror om förklaringen visar väl om inte annat de många omhäktningarna.

PS. har ni hört att Zlatan avgjorde Italienska ligan i helgen. Vad gjorde Henke? HIF förlorade visst mot Valsta?


Att det inte kan vara sant vet jag redan, det jag menar är om hon sagt ordagrant runstenar, dvs inte medeltida stadskärna, medeltida källare eller något annat liknande? Hur noga är bladet då de refererar sina "hemliga källor"? Vad tror du, var det exakt så hon sa?

Ps. En del är lagspelare, andra vill bara köra solonummer...
Fotboll är en lagsport...
2008-05-19, 16:04
  #7872
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Henke Larssons vara eller inte vara i landslaget avhandlas här...

http://www.flashback.org/showthread.php?t=630764

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in