2008-05-18, 22:16
Medlem
Flyktväg

Jag försöker igen

OM gm blev avbruten av T´s ankomst är altanvägen intressant.
Finns en väg bakom huset som gm kan fly till, eller måste h*n ta sig till framsidan igen?

Nån borde även reagera om en lite halvstressad och svettig person passerar på gatan. Liksom jag kan inte föreställa mig en gm som inte är svettig i pannan av både fysisk och psykisk stress.
Det bryter ju mot normalbilden.
2008-05-18, 22:16
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
För mig är det självklart att de inte tänkte: Nej, men nu går CS där och rotar i soptunnorna igen.

Somliga tar information alldeles för bokstavligt.

För mig låter det också som typisk efterhandskonstruktion. Medveten eller omedveten låter jag vara osagt.
2008-05-18, 22:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Sen vad är sannolikheten för CS är oskyldig om man beaktar följande följande:
  1. CS åker till Arboga för att kolla på runstenar (som inte finns i Arboga, i alla fall inte inom gångavstånd).
  2. CS säger sig ha tagit kort på dessa stenar men raderat bilderna för att vädret var fel.
Det borde bara vara att undersöka minneskortet till CS kamera för att se om detta är möjligt eller ej. Plus att det borde gå att avgöra från mobilloggarna om hon har varit i närheten av några kända runstenar eller ej.
2008-05-18, 22:20
Medlem
Stackars lilla tyska som måste leta mat i t:s soptunna =)
2008-05-18, 22:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det borde bara vara att undersöka minneskortet till CS kamera för att se om detta är möjligt eller ej. Plus att det borde gå att avgöra från mobilloggarna om hon har varit i närheten av några kända runstenar eller ej.

Fan! Där satt den! Bra jobbat Hamilkar! OM CS nu påstår att hon besökt någon av runstenarna här, OCH även raderat fotona...
Så borde det synas på mobilloggarna, mobilen lär ju varit på om hon fotat med den... Tack för den!
2008-05-18, 22:22
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
För mig låter det också som typisk efterhandskonstruktion. Medveten eller omedveten låter jag vara osagt.

Det troliga är att polisen frågat runt i området och flera grannar har då sagt att de sett en lång och smal kvinna snoka runt i området, kanske de just sett henne runt T och Es hus men trott att hon snokat lite allmänt överallt? Kanske de rentav tog henne för en baglady med tanke på soptunneintresset.

Tidigt sades det ju också att någon sett en person med "rätt" signalement vid tiden för morden också.
2008-05-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fan! Där satt den! Bra jobbat Hamilkar! OM CS nu påstår att hon besökt någon av runstenarna här, OCH även raderat fotona...
Så borde det synas på mobilloggarna, mobilen lär ju varit på om hon fotat med den... Tack för den!

Det värsta är att hon måste skicka bilderna hon inte var nöjd med till någon. Annars får du ingen logg
2008-05-18, 22:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Det värsta är att hon måste skicka bilderna hon inte var nöjd med till någon. Annars får du ingen logg

Det räcker att mobilen är påslagen och att det finns flera master i närheten.
2008-05-18, 22:25
Medlem
airbags avatar
Citat:

De kan finnas kvar i mobilen. Förutsatt att den platsen på kortet inte är överskrivet med annat. Så hittade de Knutby-smsen.
2008-05-18, 22:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamozymandias
OJ Simpsons försvarare gjorde detta mycket skickligt. Genom att ifrågasätta allt, varje steg, minsta grej (en polis har uttalat sig rasistiskt? Hela DNA bevisningen är ogiltig!) flyttar man fokus från helheten till detaljerna.
Den taktiken fungerar bättre när det är en samling människor som är uttryckligen utvalda för att inte ha koll som ska avgöra om den tilltalade är skyldig eller oskyldig. Det är svårare att köra samma trick med en erfaren lagfaren domare och en van nämnd, som har varit med om de flesta advokattricken många gånger om.
2008-05-18, 22:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Vad menar du låter som en efterkonstruktion? Att någon med CS utseende setts i området? I så fall skulle det ju knappast gå att använda några vittnen? De lär ju oftast berätta sin version efteråt...
Dessutom, var det väl så att grannar etc förhördes tidigt? Innan CS s a s var offentligt misstänkt?
2008-05-18, 22:27
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Jag försöker igen

OM gm blev avbruten av T´s ankomst är altanvägen intressant.
Finns en väg bakom huset som gm kan fly till, eller måste h*n ta sig till framsidan igen?

Nån borde även reagera om en lite halvstressad och svettig person passerar på gatan. Liksom jag kan inte föreställa mig en gm som inte är svettig i pannan av både fysisk och psykisk stress.
Det bryter ju mot normalbilden.

Det kan finnas flera förklaringar:

1 Det var mörkt, det vet vi.

2 Om tidsangivelerna stämmer, så rör gm sig genom kvarteren strax efter klockan 19, d v s när folk oftast har ätit kvällsmat och det är både barnprogram och nyheter på TV.

3 Gm har kanske munkjacka och går säkert in för att dölja ansiktet och man kan misstänka att gm tar en snabb omväg/avvikare om någon dyker upp på håll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in