2008-04-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
måste säga att jag hajade till då jag läste i Aftonbladet att inte mindre än fem hammare hittats i skrottunnan på flygplatsen tillsammans med den beslagtagna hammaren och att det tydligen var ett vanligt antal. Till en början tyckte jag det verkade ohyggligt märkligt att ta med en hammare och såg tyskan som den ende som kunde gjort något så dumt ungefär. Men mot bakgrunden fem(!) hammare tedde sig situationen för mig annorlunda.

De tycks väl tömma den där "skrottunnan" relativt fort vanligtvis och det innebär väl(?) att det är inte helt ovanligt att (tyska)resenärer tar med sig hammare i handbagaget eller...? Dvs, för mig ter det sig som inte helt omöjligt att vilken snickare/tavelupphängare som helst ifrån Tyskland kan ha haft med den där hammaren.

Är du yrkesman vill du ha din egen hammare om du skall spika. Man spikar inte med vad som helst. Säg att du ska på ett jobb i Tyskland eller nån annanstans dit man kan flyga från Skavsta så finns ju risken att du har din hammare med i ditt bagage. En såg tar man inte med sig för dom är hyfast lika varandra var du än är i världen. Hammaren är som en förlängning på din arm. Så jag kan förstå om det finns många hammare i skrot-tunnan på en flygplats.
2008-04-06, 00:41
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
T intervjuades i någon tidning, jag tror det var Aftonbladet. Eller också skrev han själv på en blogg, men jag tror det var en intervju. Då sade han ungefär så här, obs ej ordagrant: Nu har jag fått veta av polisen att vi har varit bevakade en lång tid. Om det är så, då finns det verkligen stalkers.

För mig låter detta som att han har varit ovetande om att någon har följt hans liv. Vad bevakningen bestod i framgick inte. Troligen är det ju C som polisen åsyftar, och eftersom man tycker sig veta från övervakningsbilder att hon har varit i Arboga fem dagar före mordet, utan att ha något direkt ärende till just Arboga, och eftersom grannar tycks ha sett en person smyga runt huset, så verkar det troligt att hon har rört sig runt huset.

Hon kan också ha gjort sökningar på nätet efter den nya adressen, hon kan ha läst E:s och T:s bloggar med onormalt intensivt intresse, det kan finnas annat som polisen vet.

Men obs, källan till att polisen har berättat om stalking är T själv. Det vore dock enormt dumt att ljuga om en sådan sak, som i så fall skulle avslöjas som lögn om det går till rättegång.

Just hans citat "Nu har jag fått veta av polisen att vi har varit bevakade en lång tid. Om det är så, då finns det verkligen stalkers." är lite roligt, eftersom han säger det på ett sätt som att han bara tror att det som förkommer i hans liv finns på riktigt. Speciellt "Om det är så, då finns det verkligen stalkers.", tycker jag är ett väldigt märkligt uttalande.

Personlig så vet jag inte om jag har blivit stalkad, men jag förstår ändå att det förekommer att andra människor blir stalkade. Det verkar inte T ha förstått, eller?
2008-04-06, 00:42
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Här är en av de länkar som jag läst där man beskriver spelet
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_109900.svd

Ja, du blandade ihop en häktningsförhandling med en huvudförhandling.
Artiklen visar iaf hur djävla dumt det är att vara tvärsäker.
2008-04-06, 00:43
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Just hans citat "Nu har jag fått veta av polisen att vi har varit bevakade en lång tid. Om det är så, då finns det verkligen stalkers." är lite roligt, eftersom han säger det på ett sätt som att han bara tror att det som förkommer i hans liv finns på riktigt. Speciellt "Om det är så, då finns det verkligen stalkers.", tycker jag är ett väldigt märkligt uttalande.

Personlig så vet jag inte om jag har blivit stalkad, men jag förstår ändå att det förekommer att andra människor blir stalkade. Det verkar inte T ha förstått, eller?

Jag tolkar det som om han, precis som jag mest hört talats om stalkers i tidningar och på film och har då mest hänt kändisar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkelit
Nähä?? Jag som alltid dragit ut spik med den flata sidan! Alltså köper yrkesmän bara ett verktyg av varje sort för dom vet hur man gör för att skador inte skall uppstå på dem?
Vad jag menade var att yrkesmän kanske har en tendens att tillfoga liknande "ovanliga" skador på sina verktyg

För det första kan du väl läsa rätt innan du skriver. Yrkesmän köper hammare som kostar 300 kronor och vi som ska spika upp en tavla kanske köper en hammare på ÖB för 75 kronor. En yrkesman behöver bara en hammare... liksom bara ett ex. av andra verktyg han behöver. Förutom att de vet hur de ska skydda och bespara sina verktyg kan det förståss ändå hända att deras verktyg går sönder.
Den skada du menar och som är trolig på hammaren det talas om. är förmodligen att ett hörn av ena kofotsbenet är avbrutet. Det visar på en hammare som inte är ett yrkesverktyg och på att skadan uppkommit för att någon använt hammaren på fel sätt. Yrkesmän slår aldrig med kofotssidan på någonting. Duger inte rätta sidan av hammaren finns det bättre alternativ.
Medlem
Om jag förstår det rätt ska hon alltså ha slagit hammaren i b la väggen också och det har då blivit märken på hammaren som givetvis kan matchas mot väggen...låter som ett hyfsat bevisläge om så är fallet. För då spelar det ju ingen roll om hon rengjort hammaren kliniskt....
2008-04-06, 00:45
Medlem
swixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Vågar sätta pengar på att vi en dag kommer få se en bild när åtalet väcks på en hammare som liknar den jag länkade till tidigare. Hade det varit en hammare med rund träffyta så hade det funnits miljoner mer hammare som kunde vara mordvapen. Skulle väl tro att det går 1 murarhammare på 50 vanliga.
Den hammare som visades upp i Efterlyst var en vanlig snickarhammare.
Vilket kanske inte betyder nåt...
2008-04-06, 00:45
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain

Eftersom inte alla stalkare är så farliga. Om det nu är C som är gm
2008-04-06, 00:46
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Är du yrkesman vill du ha din egen hammare om du skall spika. Man spikar inte med vad som helst. Säg att du ska på ett jobb i Tyskland eller nån annanstans dit man kan flyga från Skavsta så finns ju risken att du har din hammare med i ditt bagage. En såg tar man inte med sig för dom är hyfast lika varandra var du än är i världen. Hammaren är som en förlängning på din arm. Så jag kan förstå om det finns många hammare i skrot-tunnan på en flygplats.
Lägger man hammare eller annat verktyg i handbagaget då?
Förvarar man inte det i resväskan som man lämnar ifrån sig? Där får man väl ha andra saker som man inte får ha i handbagaget? Nu har jag inte flugit på 2år
vet ni hur det är?
Låg inte hennes hammare i handbagaget/fickor?
2008-04-06, 00:47
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
För det första kan du väl läsa rätt innan du skriver. Yrkesmän köper hammare som kostar 300 kronor och vi som ska spika upp en tavla kanske köper en hammare på ÖB för 75 kronor. En yrkesman behöver bara en hammare... liksom bara ett ex. av andra verktyg han behöver. Förutom att de vet hur de ska skydda och bespara sina verktyg kan det förståss ändå hända att deras verktyg går sönder.
Den skada du menar och som är trolig på hammaren det talas om. är förmodligen att ett hörn av ena kofotsbenet är avbrutet. Det visar på en hammare som inte är ett yrkesverktyg och på att skadan uppkommit för att någon använt hammaren på fel sätt. Yrkesmän slår aldrig med kofotssidan på någonting. Duger inte rätta sidan av hammaren finns det bättre alternativ.

Kan vara det dummaste jag hört. För det första så skrev du inte det jag fetmarkerat i ditt förra inlägg.. Jag måste höra med mina polare som arbetar som elektriker och golvläggare om dom endast har ett enda verktyg av varje sort! Själv är jag målare men har mer än en pensel faktiskt! Ibland använder jag och mina kollegor på firman en viss sorts kniv till att öppna färgburkar med och då får kniven en viss sorts förslitning. Låter kanske helt otroligt för dig men det är helt sant
Senast redigerad av Bakkelit 2008-04-06 kl. 01:03.
2008-04-06, 00:47
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Lägger man hammare eller annat verktyg i handbagaget då?
Förvarar man inte det i resväskan som man lämnar ifrån sig? Där får man väl ha andra saker som man inte får ha i handbagaget? Nu har jag inte flugit på 2år
vet ni hur det är?
Låg inte hennes hammare i handbagaget/fickor?
Handbagaget tror jag.
2008-04-06, 00:49
Medlem
Murarhammare?

Varför skulle hon/de haft en murarhammare hemma? De tror väl hammaren tagits ifrån lägenheten i Skarpnäck, då en hammare saknas där? Låter väl troligare med en "vanlig" hammare, Murarhammare låter som ett verktyg för murare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in