Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
T intervjuades i någon tidning, jag tror det var Aftonbladet. Eller också skrev han själv på en blogg, men jag tror det var en intervju. Då sade han ungefär så här, obs ej ordagrant: Nu har jag fått veta av polisen att vi har varit bevakade en lång tid. Om det är så, då finns det verkligen stalkers.
För mig låter detta som att han har varit ovetande om att någon har följt hans liv. Vad bevakningen bestod i framgick inte. Troligen är det ju C som polisen åsyftar, och eftersom man tycker sig veta från övervakningsbilder att hon har varit i Arboga fem dagar före mordet, utan att ha något direkt ärende till just Arboga, och eftersom grannar tycks ha sett en person smyga runt huset, så verkar det troligt att hon har rört sig runt huset.
Hon kan också ha gjort sökningar på nätet efter den nya adressen, hon kan ha läst E:s och T:s bloggar med onormalt intensivt intresse, det kan finnas annat som polisen vet.
Men obs, källan till att polisen har berättat om stalking är T själv. Det vore dock enormt dumt att ljuga om en sådan sak, som i så fall skulle avslöjas som lögn om det går till rättegång.
Just hans citat "Nu har jag fått veta av polisen att vi har varit bevakade en lång tid. Om det är så, då finns det verkligen stalkers." är lite roligt, eftersom han säger det på ett sätt som att han bara tror att det som förkommer i hans liv finns på riktigt. Speciellt "Om det är så, då finns det verkligen stalkers.", tycker jag är ett väldigt märkligt uttalande.
Personlig så vet jag inte om jag har blivit stalkad, men jag förstår ändå att det förekommer att andra människor blir stalkade. Det verkar inte T ha förstått, eller?