2008-05-06, 22:24
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det låter väl, för att citera en viss advokat, plausibelt.
Det sista du skriver kan ju ersättas med att hon ville tala med T men finner bara E och barnen hemma och det slår slint.

Jag tror inte att hon ville tala med dem, varken E eller T.
Just det att hon hittat på detta med att ha fött T:s barn är för att bräcka E med hennes barn. Så T ska tycka att ett eget barn är mycket bättre än E:s ungar. Men T reagerar inte som hon vill.

Då blir det eleminering, bortstädning av de hinder hon inte kan bräcka. DE DÄR UNGARNA. Så sticker hon till Tyskland som hon sagt.

Planerar nog att åka tillbaka till Sverige och trösta T och så blir de lyckliga igen.
I historien finns det massor av svartsjukemord. Det som triggar igång dem är just att de blir ratade. CS blev ratad när T inte ville ha

Något jag funderat på är: Varför har inte hyresvärdinnan sagt något om CS:s dödssjuka mor? Har inte CS pratat om det? Brydde inte CS sig om det?
Varför var CS hos sin tandläkarkompis istället? Satt och ölade på en sportsbar när hon inte träffat sin sjuka mor på så länge?
Det var ju mamman som ringde till CS och sa att hon skulle gå till polisen för de ville prata med henne. Efter att reportrarna varit hos modern.
2008-05-06, 22:30
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Något jag funderat på är: Varför har inte hyresvärdinnan sagt något om CS:s dödssjuka mor? Har inte CS pratat om det? Brydde inte CS sig om det?Varför var CS hos sin tandläkarkompis istället? Satt och ölade på en sportsbar när hon inte träffat sin sjuka mor på så länge?
Det var ju mamman som ringde till CS och sa att hon skulle gå till polisen för de ville prata med henne. Efter att reportrarna varit hos modern.

Det skulle förklara mammans ord, enligt Aftonbladet:

"Jag trodde hon kom hem för att hjälpa mig. Jag är svårt, svårt sjuk. Jag orkar inte med det här längre".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2391744.ab
2008-05-06, 22:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, jag håller inte med dig där, huruvida hon någonsin har förnekat detta är inte belagt. Visst du har en tidningsartikel som påstår det, men samtidigt gick åklagaren ut och sa att hon hade bekräftat det i det första förhöret i Tyskland. /.../
Javisst, så var det! - Betr. detta kan i övrigt sägas att det hade varit mycket oklokt av CS att förneka en närvaro som hon borde ha vetat förr eller senare skulle kunna bevisas. - Givetvis har hon inte gjort det!
2008-05-06, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det skulle förklara mammans ord, enligt Aftonbladet:

"Jag trodde hon kom hem för att hjälpa mig. Jag är svårt, svårt sjuk. Jag orkar inte med det här längre".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2391744.ab

Jag är med en av dom som inte förstår CS reaktion efter att hon åkt till Tyskland igen. Om nu hyresvärdens ord är rätt, att enbart vistas ett par timmar hos sin mor, under de cirka fyrtioåtta timmar hon befann sig i Tyskland är YTTERST konstigt. När jag åkte iväg för att hälsa på min morförälder på dödsbädden (då på sjukhus). Var vi där betydligt mer än två timmar på fyrtioåtta timmar. VÄLDIGT MÄRKLIGT, om hon nu inte ljög igen.
2008-05-06, 22:43
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
Jag är med en av dom som inte förstår CS reaktion efter att hon åkt till Tyskland igen. Om nu hyresvärdens ord är rätt, att enbart vistas ett par timmar hos sin mor, under de cirka fyrtioåtta timmar hon befann sig i Tyskland är YTTERST konstigt. När jag åkte iväg för att hälsa på min morförälder på dödsbädden (då på sjukhus). Var vi där betydligt mer än två timmar på fyrtioåtta timmar. VÄLDIGT MÄRKLIGT, om hon nu inte ljög igen.

Hennes plikt var att inställa sig hos polisen. Vilket hon också som en god samhällsmedborgare gjorde frivilligt. Därav frånvaron från moderns dödsbädd.
2008-05-06, 22:46
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Hennes plikt var att inställa sig hos polisen. Vilket hon också som en god samhällsmedborgare gjorde frivilligt. Därav frånvaron från moderns dödsbädd.
Skitsnack. Hon var på sportsbar i stan. Gick till en polisbil och sa att ni letar efter mig. Mamman hade ringt henne
Medlem
airbags avatar
Citat:

Långt ifrån genast.
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Nu ljuger du. Hon var hos sin mor, sen pep hon hem till tandläkarnissen och sov över där. Inte hos sin mor.
2008-05-06, 22:48
Bannlyst
Citat:

FEL, hennes plikt var inte känd för tyskarna förns på torsdag eftermiddag. Vilket gjorde att CS var i tyskland utan plikt på att dyka upp hos polisen:

tisdag kväll

tisdag natt

onsdag morgon

onsdag eftermiddag

onsdag kväll

onsdag natt

torsdag morgon

och mestadels av torsdag eftermiddag

Det vill säga omkring 48 timmar.

Så din så kallade ursäkt är för fan så jävla snedvriden så det inte finns. Precis som dina tidigare påståenden.
2008-05-06, 22:48
Bannlyst
Rätt

Citat:
Ursprungligen postat av miffin
Jo jag vet, men om hon har en livstids utvisning gör iallafall det lättare för myndigheter att kasta ut henne om de upptäcker henne inom Sveriges gränser? Eller är mitt resonemang förjävla naivt? Det hoppas jag verkligen inte

Sjukt alltihop, hur kommer E känna sig OM det skulle bli så att CS släpps? Vågar inte ens tänka på det.
Om hon får livstids utvisning och återvänder till Sverige kan hon få ett års fängelse.
(utlänningslagen §98)
2008-05-06, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Nu ljuger du. Hon var hos sin mor, sen pep hon hem till tandläkarnissen och sov över där. Inte hos sin mor.
Vem säger att man ska behöva sova skavfota med en döende mor för att visa medmänsklighet och kärlek?
Om C nu sov hos sin vän då hon kom till Hannover är väl inte helt fel.
2008-05-06, 23:00
Medlem
grisöras avatar
OT, för att alla skall hänga med i tråden.

Statisk; något som är stilla, utan förändring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in