2008-05-15, 00:38
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiloop
Hur kommer det sig att du har insyn i den polisutredningen? Stöld?

QUOTE=Letharion_]Det går att hitta ipnummer på FB med ska du se! [/quote]

hoppas att polisen utreder morden på två små barn och mordförsök på deras mamma, istället för att jaga olika internet användares ip adresser.

på internet förekommer en mängd utlagda personliga bilder och personuppgifter utan tillstånd och de flesta får nog mest ses som 'felparkeringar' i polisiert hänseende. leder alltså ej till åtal ungefär som andra stölder och inbrott, cykel och bil. bra cykellås och lösenord är viktigt.

hackaren av mejlen skall väl inte få värre straff än mördaren.

jag hoppas 'någon' koncentrerar och fokuserar sig på viktigare saker i denna situation.

i övrigt hade ju 'någon' bett om råd när det gäller adoptionsbrevet på två olika communities.

det är klart att ingen kan veta att man varit ihop med en kaninkokerska, innan det kastrofala hänt, men så personliga bloggar t.ex. kan skapa blint raseri hos en tidigare psyksjuk person som ...

btw. är luttas blogg uppe utan pw även den just nu. och hon är tillsammans med lw på en bild förra våren innan allt det här.
Senast redigerad av egot 2008-05-15 kl. 00:50.
2008-05-15, 00:49
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag tar upp andra teorier om vad som kan ha hänt så folk inte skall stirra sig blinda på CS som enda alternativ till vad som hände. Sedan tar jag upp sådant jag har fåt höra på omvägar och tar gärna hjälp från det allmänna om det är saker som inte kan bekräftas från mina egna källor. Ibland sitter jag inne med en del kunskap, en annan med annan kunskap men som väl knyter samman det jag har. Tillsammans kan man komma fram till saker som annars inte var allmänt känt.

Jag tror man lika mycket ska akta sig för att stirra sig blind på att CS inte/antagligen inte har gjort de här morden/överfallet.

Hon är fortfarande häktad på sannolika skäl för ovan nämnda brott.

Sen är jag medveten om att du tycker att polisen är värdelös, att bevisen inte håller, att åklagare som häktar fel personer ska straffas o s v.
2008-05-15, 01:27
Medlem
Frixys avatar
Hur mår stackars E nu? Har hon hämtat sig någorlunda fysiskt? Och har hon börjat "klarna" ordentligt? Nu menar jag inte bara minnen från brottet, utan generellt?
2008-05-15, 01:51
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
hoppas att polisen utreder morden på två små barn och mordförsök på deras mamma, istället för att jaga olika internet användares ip adresser.

Vi pratar nog om olika poliser här, de som utreder dataintrång är en grupp och de som utreder mord, är an annan.

Citat:
på internet förekommer en mängd utlagda personliga bilder och personuppgifter utan tillstånd och de flesta får nog mest ses som 'felparkeringar' i polisiert hänseende. leder alltså ej till åtal ungefär som andra stölder och inbrott, cykel och bil. bra cykellås och lösenord är viktigt

hackaren av mejlen skall väl inte få värre straff än mördaren.

Att "låna" någons bild/bilder är en sak - "felparkeringar" är en bra jämförelse - att hacka någons mail är en annan. Där kan finnas känsliga uppgifter av olika art (typ, kreditkorsnummer, koder eller mail om politiska åsikter, sexuell läggning, o s v) och jag vill jämföra det med att lirka upp låset på någons skrivbord och där öppna och läsa dennes privata brev.

Jag tror inte att någon varken påstår eller förväntar sig att man ska få värre straff för dataintrång än för mord.

Citat:
jag hoppas 'någon' koncentrerar och fokuserar sig på viktigare saker i denna situation.

Jag är säker på att dom här två brotten kan utredas samtidigt utan att dataintrånget behöver ha en menlig effekt på mordutredningen.

Citat:
det är klart att ingen kan veta att man varit ihop med en kaninkokerska, innan det kastrofala hänt, men så personliga bloggar t.ex. kan skapa blint raseri hos en tidigare psyksjuk person som ...

Håller med dig till 100%. Visst kan det vara så att bloggandet + en viss oförmåga att säga ifrån på skarpen, när plåstret CS ständigt hörde av sig, och t o m flyttade hit, kan ha sin beskärda del i det hela, men att som vissa har gjort i tråden - dra allt för stora växlar på den saken och börja skuldbelägga T för: "Du borde i förväg ha insett att om du på din blogg tjatar om din och E:s lycka och därigenom indirekt försöker avvisa CS, då kommer hon att bli übergalen av svartsjuka, ta tåget till Arboga och slå ihjäl E och hennes barn", är bara för mycket begärt.
Senast redigerad av DeBaly 2008-05-15 kl. 01:59.
2008-05-15, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
Däremot är både "Himod" och numera även "Letsdoit" under utredning av polis för intrigitetsbrott, stöld och kränkning i samband med de inlägg där de offentligt lagt ut T´s privata mail för publik läsning.

Grattis...era d-a idioter

Jag förstår att man känner sig kränkt, absolut. Men tänk då hur kränkt CS måste känt sig över att få sitt liv och leverne uthängt till höger och vänster i bloggar och communitys? Det är väl ändå henns mail som visats upp? Tyvärr är det lätt att förstå hur kränkt, med facit i hand..
2008-05-15, 06:37
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion
Däremot är både "Himod" och numera även "Letsdoit" under utredning av polis för intrigitetsbrott, stöld och kränkning i samband med de inlägg där de offentligt lagt ut T´s privata mail för publik läsning.

Grattis...era d-a idioter

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag förstår att man känner sig kränkt, absolut. Men tänk då hur kränkt CS måste känt sig över att få sitt liv och leverne uthängt till höger och vänster i bloggar och communitys? Det är väl ändå henns mail som visats upp? Tyvärr är det lätt att förstå hur kränkt, med facit i hand..

Vilket/vilka mail från CS har offentliggjorts "till höger och vänster i bloggar och communitys" innan morden in Arboga?
2008-05-15, 06:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vilket/vilka mail från CS har offentliggjorts "till höger och vänster i bloggar och communitys" innan morden in Arboga?Vilket/vilka mail från CS har offentliggjorts "till höger och vänster i bloggar och communitys" innan morden in Arboga?
Du glömde "liv och leverne"... Och hur kränkt ska inte NJ ha känt sig - innan morden? Vid den tidpunkt NJ satt anhållen hade jag inga som helst svårigheter att föreställa mig hur dödligt sårad jag själv skulle ha känt mig om en annan man på ett så översvallande "kärleksfullt" men utstuderat sätt tog över mina barn.
2008-05-15, 07:17
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.1161689/jag-holl-min-hand-pa-kistan-och-sa-hejda

Finns en del att läsa om Emma här.

Mycket stark tjej måste jag säga som mist så mycket men ändå är med i allt runtomkring.
2008-05-15, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du glömde "liv och leverne"... Och hur kränkt ska inte NJ ha känt sig - innan morden? Vid den tidpunkt NJ satt anhållen hade jag inga som helst svårigheter att föreställa mig hur dödligt sårad jag själv skulle ha känt mig om en annan man på ett så översvallande "kärleksfullt" men utstuderat sätt tog över mina barn.

Vad menar du med att jag glömde "liv och leverne?" Det var inga mail som hängdes ut men däremot uppgifter om henne så som självmordsförsök och den här adoptionshistorian. T skrev ju om henne i skämtsam ton och dessutom att han inte ville ha någon kontakt med den här pojken även om han fanns. Kan tänka mig att det var väldigt sårande för henne att höra även om barnet inte ens existerade.

NJ har också anledning att känna sig kränkt. Det håller jag absolut med om.
T såg sig även som det största offret efter händelsen. Jag förstår att N kände sig bortglömd på många sätt.

Jag menade att det var CS:s mail som visades här, Inte T:s...dom var till honom men var ändå skrivna av henne.
2008-05-15, 08:21
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttan65
http://www.expressen.se/nyheter/1.1161689/jag-holl-min-hand-pa-kistan-och-sa-hejda

Finns en del att läsa om Emma här.

Mycket stark tjej måste jag säga som mist så mycket men ändå är med i allt runtomkring.

När jag läser den artiklen så förstärks min önskan att det framkommer teknisk bevisning som kan fria eller fälla CS bortom all rimligt tvivel. Det låter inte bra när någon vill göra allt för att fälla. Som jag ser symboliken med att rättvisan är blind, så skall den inte döma på känslor.
Senast redigerad av eloge 2008-05-15 kl. 08:27.
2008-05-15, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
När jag läser den artiklen så förstärks min önskan att det framkommer teknisk bevisning som kan fria eller fälla CS bortom all rimligt tvivel. Det låter inte bra när någon vill göra allt för att fälla. Som jag ser symboliken med att rättvisan är blind, så skall den inte döma på känslor.

E verkar väldigt säker på att det blir rättegång? Hoppas som du att det kommer fram bevis som verkligen utelämnar alla tvivel. Men just nu ser det inte så hoppfullt ut såvida det inte finns säkra bevis någonstans? men då undrar man varför de har begärt förlängd häktningstid?
2008-05-15, 08:37
Medlem
Tuesdays avatar
Varför detta stoooora behov för nästan alla i familjen att gå ut och synas/höras i media? Stoooor intervju med E i Efterlyst ikväll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in