2008-05-14, 16:53
  #7285
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
No för att jag tycker att du driver hela Arboga-frågan lite väl långt med dina spekulationer, men det du nämner hände faktiskt också en familj jag känner boendes på Lidingö för något år sedan.

Frun i huset möter en dam i hallen som bara klivit in, frun frågar vem det är och hon uppträder förvirrat och säger att hon bor där. Då hon säger till psykot att det är fel, blir hon aggresiv och plockar upp deras katt och påstår att det är hennes katt också!!

När hon går fram och ska ta katten så börjar psykkvinnan vifta med en vinflaska mot henne. Då kommer mannen nerför trappan ser det hela och kastar ut kärringen så hon flög ut på uppfarten. Sedan försvann hon..

Så visst det kan hända, men det är en liten chans.

Ojdå, det hade jag missat. Då är det inte så himla osannolikt med andra ord att det har kunnat hända i Arboga.

Jag tar upp andra teorier om vad som kan ha hänt så folk inte skall stirra sig blinda på CS som enda alternativ till vad som hände. Sedan tar jag upp sådant jag har fåt höra på omvägar och tar gärna hjälp från det allmänna om det är saker som inte kan bekräftas från mina egna källor. Ibland sitter jag inne med en del kunskap, en annan med annan kunskap men som väl knyter samman det jag har. Tillsammans kan man komma fram till saker som annars inte var allmänt känt.
2008-05-14, 16:57
  #7286
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ojdå, det hade jag missat. Då är det inte så himla osannolikt med andra ord att det har kunnat hända i Arboga.

.

Klart du missat det, antar att du inte känner familjen. Även om inte mannen varit hemma så behöver det inte betyda att psykot skulle slagit ihäl frun trots att hon uppträdde aggresivt.

Men du ger ett intryck av att du är säker på att tyskan är oskyldig och vänder på varje påstående, ibland till hellt orimliga gränser. Var det inte du som la fram knarkteorin ?
2008-05-14, 17:09
  #7287
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Statistiken säger att 100 % av alla journalister är rätt korkade, även generalkorkade - på ren svenska totalidioter, när de hakar upp sig på en felstavning. Du är 100 % bevis på att så stämmer i fallet.

Sedan borde ni passa er för att slå era huvuden ihop. För om det slår gnistor kan sågspånet ta eld.

I Ängbyplan var det en sinnessjuk individ som tog sig in i ett hem, hotade en hemmavarande kvinna och hennes två minderåriga barn. Låter det osannolikt att det skulle kunna hända i Arboga också? Innan polisen kom till plats hade han lyckats få eld i huset som sedan brandkåren kunde släcka. Men jag kan ju inte begära så mycket av någon som inte bryr som realiteten. Hade du någonsin haft kunskap någon gång hade du säkert kunnat ett och annat.

Så spåret random GM bör inte heller vara uteslutet.

På Öland var det ju en sinnesjuk individ som tog sig in i ett hem och slog ihjäl kvinnan som bodde där och skadade hennes man.

Och för en herrans massa år sedan var det en stackare i Linköping som blev mördad i sin lägenhet av en för honom helt okänd person.

Så visst händer det.
2008-05-14, 17:22
  #7288
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
I en webbtidning.

Inget bevismaterial med till Sverige från Tyskland ännu? Vad har de för Transporter? Frakter de det med tåg till Gibraltar, båt till Kairo, kameltransport till Marakesh, ångbåt till Ria de Janeiro, fotbärare till Lima, segelbåt till Sydney, tåg till Darwin, ångbåt till Tokyo, lastbil till Niigata, segelbåt till Vladivostok, tåg till Moskva. lastbil till Minsk, tåg till brest, lastbil till Gdansk, ångbåt till Rostock, tåg till berlin, lastbil till Hannover och slutligen flyg därifrån till Västerås International för det kostade 3 kr mindre än direktflyg?

De här verkar vara en utredning som är långsammare än ett skattesänkarförslag från vänsterpartiet i riksdagen.

Vad är det för bevismaterial som nu finns i Tyskland? Har de inte redan fått en del material?

Hamilkar kan det tekniska bättre, men jag har skrivit om tidigare fall när man fått vänta i månader på bevismaterial från utlandet. Har man börjat processa exempelvis DNA tror jag inte att man avbryter det utan låter tyskarna jobba färdigt.
2008-05-14, 17:23
  #7289
Medlem
miapetters avatar
Singlestar:
" Låter det osannolikt att det skulle kunna hända i Arboga också?"

Eftersom du verkar vara en jäkel på det här med statistik tycker jag att du ska jämföra detta, o de ev. andra fall du hittar som är liknande, med övriga fall av dödligt våld i hemmet. Då kan vi se den statistiska sannolikheten för att det skulle kunna hända i Arboga.
Sedan får vi även till på befolkningsmängd i Arboga/ fall med dödligt våld i hemmet för att kunna avgöra hur sannolikt det är att det skulle ske ett mord till i Arboga snart..

Svaret på din fråga är Nej! från mej. Jag tycker inte det låter sannolikt att det sker ett mord med en random gm inom den närmaste tiden i Arboga. Men chansen finns naturligtvis! Om du till äventyrs menar de mord som redan skett här med din fråga ovan så är mitt svar Nej! Jag tycker det verkar sannolikare att den tyska kvinna som sitter häktad på sannolika skäl är gm...

Kanske en statistisk undersökning är på sin plats?
Det 2 frågorna till minst 1000 personer (i varierande städer):
Har du mördat någon i Arboga den senaste tiden?
Skulle du kunna mörda någon i Arboga inom ett år (exempelvis)
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-14 kl. 17:30.
2008-05-14, 18:48
  #7290
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Klart du missat det, antar att du inte känner familjen. Även om inte mannen varit hemma så behöver det inte betyda att psykot skulle slagit ihäl frun trots att hon uppträdde aggresivt.

Men du ger ett intryck av att du är säker på att tyskan är oskyldig och vänder på varje påstående, ibland till hellt orimliga gränser. Var det inte du som la fram knarkteorin ?

Borde inte en sådan grej ha polisanmälts och kommit i media?

Nej, det var inte jag som lade fram knarkteorin, jag hörde från min källa att det skulle kunna vara kark inblandat. Men den kunskapen hade jag långt innan det började diskuteras här. När någon sedan lanserade det här så fick det vatten på hjulen så att säga. Sedan fick jag vid ett tillfälle ett antal namn som jag inte visste vart de hörde hemma och då postade jag dessa här lite maskerat. Fast det fanns ju joker med bara för att se vem som svamlade eller inte svamlade bara för att sortera bort trollen. Men nu är ju det spåret droppat av moderatorerna så det kommer inte att följas upp publikt längre. Men det har ju framkommit en intressant sak sedan sist. Jag fick en epost som behandlade ämnet.

Jag säger inte att CS är oskyldig till 100 %. Jag tycker bara det som polisen har presterat hitills inte är skäl för att hålla henne häktad. Jag tycker att deras bevisning mot henne är tunnare än det svenska försvaret. För min del står CS, T och NJ lika mycket misstänkta från min synvinkel.

Jag tycker det är vansinnigt att man skall ha en person häktad bara för häktningens skull. Visserligen är brotet brutlat men när det finns så lite i dag som skulle kunna få henne fälld för brottet så blir häktningen orimlig. Med tanke på hur mycket polisen riktade in sig på enbart vittnen mot henne så missade man säkerligen mycket vittnessäkringar som skulle kunna peka åt annat håll också. Den svenska polisen måste sluta vara så enfaldig. Det var ju inte vidare objektivt när man gick ut och efterfrågade vittnen mot den tyska kvinnan. tänk om GM var en man, har ma då inte vart och bränt några tusne vittnesuppgifter?

De skadestånd en felaktig frihetsberövad får står inte i rimlig proportion till den skada som uppstår för den häktade. Men så länge polis och åklagare slipper rättspåföljd för felaktigt frihetsberövande så bryr de sig inte nämnvärt. Men det skulle kunna komma att ändras om man ändrar rubriceringen felaktigt frihetsberövad till olaga frihetsberövad och dömer efter den brottsrubriceringen. Det skulle inte bara lösa problemet med slentrianhäktningar, det skulle även lösa problemet med för många åklagare nu i besparingstider. Dessutom skulle man får åklagare som gjorde färre fel i sin tjänsteutövning. Fast det är på långa vägar långt från vad en företagare får lida för om han har gjort en felaktig bokföring må vara hur lite fel det än är.

Hur skall polis och åklagare gå till väga om CS inte kan fällas för brottet, skall de beklaga sig över att hon blev friad? Eller skall de göra som i Palmeutrednigen, ta reda på ett gäng lodisar som ingen saknar i samhället m de försvinner, har knappast en släkt som bryr sig om lodisen, saknar familj och skickar ut kallelse till dessa och den första som svarar eller kommer gör man till MT och sedan kör full rulle vetebulle till dess man får ett totalt misslyckande som slutresultat.
2008-05-14, 18:51
  #7291
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Singlestar:
" Låter det osannolikt att det skulle kunna hända i Arboga också?"

Eftersom du verkar vara en jäkel på det här med statistik tycker jag att du ska jämföra detta, o de ev. andra fall du hittar som är liknande, med övriga fall av dödligt våld i hemmet. Då kan vi se den statistiska sannolikheten för att det skulle kunna hända i Arboga.
Sedan får vi även till på befolkningsmängd i Arboga/ fall med dödligt våld i hemmet för att kunna avgöra hur sannolikt det är att det skulle ske ett mord till i Arboga snart..

Svaret på din fråga är Nej! från mej. Jag tycker inte det låter sannolikt att det sker ett mord med en random gm inom den närmaste tiden i Arboga. Men chansen finns naturligtvis! Om du till äventyrs menar de mord som redan skett här med din fråga ovan så är mitt svar Nej! Jag tycker det verkar sannolikare att den tyska kvinna som sitter häktad på sannolika skäl är gm...

Kanske en statistisk undersökning är på sin plats?
Det 2 frågorna till minst 1000 personer (i varierande städer):
Har du mördat någon i Arboga den senaste tiden?
Skulle du kunna mörda någon i Arboga inom ett år (exempelvis)

Hur många mördare har det fötts i Arboga?
Hur många stora män har det fötts i Arboga?
Hur många knarklangare har det fötts i Arboga?

Svaret är noll. Kan du gissa varför?
2008-05-14, 19:39
  #7292
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Hur många mördare har det fötts i Arboga?
Hur många stora män har det fötts i Arboga?
Hur många knarklangare har det fötts i Arboga?

Svaret är noll. Kan du gissa varför?

Det finns inget BB i Arboga, så den var ju enkel
2008-05-14, 19:39
  #7293
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Hur många mördare har det fötts i Arboga?
Hur många stora män har det fötts i Arboga?
Hur många knarklangare har det fötts i Arboga?

Svaret är noll. Kan du gissa varför?


Japp! Det kan jag! därför att statistik går att använda precis som man vill, det gäller bara att ställa de rätta frågorna o vinkla resultaten rätt!
Det var just det som var min poäng med inlägget innan!

(Sorry wildone...Det HAR funnits BB i Arboga!)
Min syster är född där...
Mig veterligen är hon ingen mördare, ingen stor man eller en knarklangare...
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-14 kl. 19:49.
2008-05-14, 20:00
  #7294
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Jag säger inte att CS är oskyldig till 100 %. Jag tycker bara det som polisen har presterat hitills inte är skäl för att hålla henne häktad.

Och du vet förstås exakt vad dom har presterat?

Det verkar som om du har svårt att läsa innantill och att tänka logiskt.

<LÄTTLÄST>

Polisen har tillräckligt med material för att hålla CS fortsatt häktad, men dom vill än så länge hålla detta material för sig själva.

</LÄTTLÄST>

Det är därmed INTE sagt att CS är slutgiltigt och definitivt skyldig, men i dagsläget verkar det mest sannolikt av de alternativ som har undersökts.
2008-05-14, 20:18
  #7295
Medlem
Arabesques avatar
Jämför

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag tror mer på publika källor än partsinlagor.

med

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Statistiken säger att 100 % av alla journalister är rätt korkade, även generalkorkade - på ren svenska totalidioter, när de hakar upp sig på en felstavning. Du är 100 % bevis på att så stämmer i fallet.

Sedan borde ni passa er för att slå era huvuden ihop. För om det slår gnistor kan sågspånet ta eld.

Du har varken förtroende för polisen eller för journalister eller för de Arbogabor som har personliga erfarenheter och upplevelser?

Eftersom du nu verkar så insatt i hela bevisningsbristproblematiken, så vore det intressant att få veta exakt vad det är du baserar alla dina åsikter på?
2008-05-14, 20:58
  #7296
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Jämför

med

Du har varken förtroende för polisen eller för journalister eller för de Arbogabor som har personliga erfarenheter och upplevelser?

Eftersom du nu verkar så insatt i hela bevisningsbristproblematiken, så vore det intressant att få veta exakt vad det är du baserar alla dina åsikter på?

Du får nog studera först vad som är en partsinlaga och vad som är en publik källa så kanske du förstår vad som avses och vilken relevans det har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in