Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Klart du missat det, antar att du inte känner familjen. Även om inte mannen varit hemma så behöver det inte betyda att psykot skulle slagit ihäl frun trots att hon uppträdde aggresivt.
Men du ger ett intryck av att du är säker på att tyskan är oskyldig och vänder på varje påstående, ibland till hellt orimliga gränser. Var det inte du som la fram knarkteorin

?
Borde inte en sådan grej ha polisanmälts och kommit i media?
Nej, det var inte jag som lade fram knarkteorin, jag hörde från min källa att det skulle kunna vara kark inblandat. Men den kunskapen hade jag långt innan det började diskuteras här. När någon sedan lanserade det här så fick det vatten på hjulen så att säga. Sedan fick jag vid ett tillfälle ett antal namn som jag inte visste vart de hörde hemma och då postade jag dessa här lite maskerat. Fast det fanns ju joker med bara för att se vem som svamlade eller inte svamlade bara för att sortera bort trollen. Men nu är ju det spåret droppat av moderatorerna så det kommer inte att följas upp publikt längre. Men det har ju framkommit en intressant sak sedan sist. Jag fick en epost som behandlade ämnet.
Jag säger inte att CS är oskyldig till 100 %. Jag tycker bara det som polisen har presterat hitills inte är skäl för att hålla henne häktad. Jag tycker att deras bevisning mot henne är tunnare än det svenska försvaret. För min del står CS, T och NJ lika mycket misstänkta från min synvinkel.
Jag tycker det är vansinnigt att man skall ha en person häktad bara för häktningens skull. Visserligen är brotet brutlat men när det finns så lite i dag som skulle kunna få henne fälld för brottet så blir häktningen orimlig. Med tanke på hur mycket polisen riktade in sig på enbart vittnen mot henne så missade man säkerligen mycket vittnessäkringar som skulle kunna peka åt annat håll också. Den svenska polisen måste sluta vara så enfaldig. Det var ju inte vidare objektivt när man gick ut och efterfrågade vittnen mot den tyska kvinnan. tänk om GM var en man, har ma då inte vart och bränt några tusne vittnesuppgifter?
De skadestånd en felaktig frihetsberövad får står inte i rimlig proportion till den skada som uppstår för den häktade. Men så länge polis och åklagare slipper rättspåföljd för felaktigt frihetsberövande så bryr de sig inte nämnvärt. Men det skulle kunna komma att ändras om man ändrar rubriceringen felaktigt frihetsberövad till olaga frihetsberövad och dömer efter den brottsrubriceringen. Det skulle inte bara lösa problemet med slentrianhäktningar, det skulle även lösa problemet med för många åklagare nu i besparingstider. Dessutom skulle man får åklagare som gjorde färre fel i sin tjänsteutövning. Fast det är på långa vägar långt från vad en företagare får lida för om han har gjort en felaktig bokföring må vara hur lite fel det än är.
Hur skall polis och åklagare gå till väga om CS inte kan fällas för brottet, skall de beklaga sig över att hon blev friad? Eller skall de göra som i Palmeutrednigen, ta reda på ett gäng lodisar som ingen saknar i samhället m de försvinner, har knappast en släkt som bryr sig om lodisen, saknar familj och skickar ut kallelse till dessa och den första som svarar eller kommer gör man till MT och sedan kör full rulle vetebulle till dess man får ett totalt misslyckande som slutresultat.