2008-07-30, 22:17
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Vilka är det som är källorna till TV4:as missvisande inslag ikväll? Inser ni inte att ni kan skada utredningen samt den pågående rättegången med era korkade uttalanden? Har god lust att ringa till TV4 själv samt meddela felen i era uppgifter dit, så att ni inte får några "nyhetspengar".

Vad i inslaget var missvisande bästa Åsna?
Det var relevant fakta eftersom E faktiskt har svarat på inlägg här.
2008-07-30, 22:17
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hon har inte sagt något om något! Javisst men även om man HAR tystnadsplikt kan väl även dom gå in här samt läsa.

Är det inte mer intressant vad hon har läst och sett?
2008-07-30, 22:19
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msms
"Tyvärr" är inte rätta ordet. Alla vet vi hur "murvlarna" söker snaskigheter.
Och självklart är det helt oacceptabelt att E varit inloggad kvällen före hennes eget vittnesmål. Det kan ju inte direkt bli plus-poäng för offren?

Jag vill bara förtydliga att jag personligen också tror (och hoppas) att rätt GM sitter på stolen i rättegångs-salen, men det jag befarar allra mest är att detta faktum att E varit inloggad kan komma att snappas upp utav försvaret och att det då kan göra att avsaknad utav teknisk bevisning tillsammans med detta även kan kompletteras såsom att E kan ha snappat upp "idéer" om hur detta brott blev "genomfört".
Hemska tanke!!!!!!!!!!!
I så fall har alltså E själv bidragit till att GM blir fälld!Kan hon någonsin förlåta sig ett sådant scenario - ställer jag mig själv frågan.

"INTE blir fälld" menar jag förstås.
Sorry......
2008-07-30, 22:19
Medlem
Citat:
"Tyvärr" är inte rätta ordet. Alla vet vi hur "murvlarna" söker snaskigheter.
Och självklart är det helt oacceptabelt att E varit inloggad kvällen före hennes eget vittnesmål. Det kan ju inte direkt bli plus-poäng för offren?

Jag vill bara förtydliga att jag personligen också tror (och hoppas) att rätt GM sitter på stolen i rättegångs-salen, men det jag befarar allra mest är att detta faktum att E varit inloggad kan komma att snappas upp utav försvaret och att det då kan göra att avsaknad utav teknisk bevisning tillsammans med detta även kan kompletteras såsom att E kan ha snappat upp "idéer" om hur detta brott blev "genomfört".
Hemska tanke!!!!!!!!!!!
I så fall har alltså E själv bidragit till att GM blir fälld!
Kan hon någonsin förlåta sig ett sådant scenario - ställer jag mig själv frågan.

Som någon annan påpekade måste man få leva sitt liv även i en situation som denna. Hon lär ju läsa tidningar, se TV och prata med bekanta och vänner om det hela...varken det eller Flashback kan rimligen minska hennes trovärdighet så länge hon inte skriver något riktigt tokigt.
2008-07-30, 22:22
Bannlyst
Citat:
Vad i inslaget var missvisande bästa Åsna?
Det var relevant fakta eftersom E faktiskt har svarat på inlägg här.
Hon må ha svarat på inlägg här, men bildlänkarna är en helt annan sak och krävs inget geni för att hålla sig undan ifrån.
2008-07-30, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Vad är det som är fel?

Att hon sett bilder kanske?!
2008-07-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Nej. Eller menar du att E skulle ha isolerats från omvärlden även efter att hon kom hem från det där pensionatet/hotellet (alltså långt efter hennes vittnesmål)
2008-07-30, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Tycker inte det framkommit mer här än det har i media samt byn hon kommer ifrån. I detta fall är det enbart de första dagarna/veckorna efter händelsen då det kom fram nya och ej välkänt fakta på Flashback. Allt är dessutom redan sånt hon vet, t.ex. adoptionsbrevet. Att den misstänkta varit i Arboga bara tre dagar innan morden samt mordförsöket, för att då verkställa sin plan finns inte på Flashback förns efter FU släppts till allmänhet.
2008-07-30, 22:26
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Hur lätt som helst att lura någon att se något som de kanske inte vill se. Bara att skapa en länk som ser ut att gå till något helt annat än vad det verkligen gör.

Och avatarmöjligheten också, att ha CS som avatar samtidigt som man förklarar tydligt att det är just CS. Finns hur många sätt som helst.

Och om det hela inte vore ett problem, varför har då polisen bett henne att inte befinna sig på FB?

Hur som helst, hon har brutit mot lagen pga att hon har yppandeförbud.

SKANDAL!
2008-07-30, 22:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Grove up!
E är satt med yppandeförbud och har av egen fri vilja sökt sig till ett diskussionsforum som handlar om fallet och debatterat om det.
Hur många fler vittnen finns här inne och skriver?
2008-07-30, 22:27
Medlem
Vilsens avatar
Ni får ursäkta då jag inte hängt med i det här fallet alls, men jag har en fråga.
Finns det en möjlighet att mamman är skyldig till morden och sen skadat sig själv?
Det har säkert tagits upp förut.
2008-07-30, 22:29
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Skillnaden mellan dom som du rabblat upp ovanför är att dessa personer hade tystnadsplikt vid detta tillfälle medan FB är ett helt öppet forum där alla som vill kan registrera sig och därefter ta del utav denna information.

Emmas inlägg om att hon minns är skrivet den 8 juni.

I expressen stod det att läsa den 28 maj att hon börjat återfå minnet, så det var redan känt.

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1178725/emma-borjar-minnas-mordkvallen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in