2008-05-13, 11:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det vore onekligen intressant, om CS åtalades för morden och mordförsöket, genomgick rättspsykiatrisk(a) undersökning(ar) och tingsrätten kom fram till att hon var sjuk i mars men är frisk idag. Inga jämförelser i övrigt.
Det är inte orimligt, naturligtvis - även om man ska ha klart för sig att den typen av bedömningar är mycket sällsynta, och att det för det första måste vara ett väldigt tydligt och abrupt psykosgenombrott, och att man för det andra ska ha god information om vad som triggat psykosen för att vara säker på att den verkligen är tillfällig. Det är också svårt att få ihop ett kortvarigt plötsligt psykosgenombrott med att hon säger sig ha varit i Arboga i andra ärenden. När skulle psykosen ha brutit ut? Och hur fick hon tag på en hammare efter det? (Vad jag begriper har det uteslutits att hon plockade upp en hammare på brottsplatsen.)
2008-05-13, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men för CS-hatarna så spelar det ingen roll, de anser att polisen har alla bevis och att dessa är hemliga och att hemligheten i sig är ett bevis på hennes skuld. Att CS är häktad ser CS-hatarna som skäl för att hon är skyldig.
Är nog snarare så att (ja det är jättesynd om dig som inte får veta) det finns personer som har mer information om läget än vad som har framkommit i media. Bara för att du inte har tillgång till den informationen så är den inte hemlig.
2008-05-13, 11:31
Medlem
miapetters avatar
Det här är det svar du fick från 00000 när du frågade vilken mer pojkvän som ska ha slagit E:
"Jag känner E men inte T. Och så känner jag misshandlande pojkvän nr 1, men NJ känner jag bara till eftersom han har vart tillsammans med ytterligare 2av mina vänner."

Om du fått något pm som säjer något annat så inte är det från 00000
det är jag övertygad om! I så fall kanske du borde omvärdera dina "källor"? Skicka mej gärna det pm som utpekar EW som misshandlande pojkvän!

Så du tycker att, att N blev oskyldigt anklagad av bl a mej så ger det dej rätt att anklaga fler? Logiskt..
2008-05-13, 11:34
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nja. Inte om han har yppandeförbud. Men vore det så bra som han säger hade CS nog varit hemma i Hannover och käkat schweinehackse nu.

Även om han inte hade yppandeförbud skulle det, som någon nämnde tidigare, kunna vara frågan om ett ärende till Arboga som CS inte vill ska komma ut. Jag tänker inte på langning eller dylikt, utan det kan vara något som är pinsamt för henne helt enkelt. Att hon fortfarande sitter häktad beror på att hon saknar alibi gissar jag.

Bor inte CS i Skarpnäck?
2008-05-13, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det här är det svar du fick från 00000 när du frågade vilken mer pojkvän som ska ha slagit E:
"Jag känner E men inte T. Och så känner jag misshandlande pojkvän nr 1, men NJ känner jag bara till eftersom han har vart tillsammans med ytterligare 2av mina vänner."

Om du fått något pm som säjer något annat så inte är det från 00000
det är jag övertygad om! I så fall kanske du borde omvärdera dina "källor"? Skicka mej gärna det pm som utpekar EW som misshandlande pojkvän!

Nej, det var inte från 00000, det har du rätt i. Men det finns andra som säger sig veta mycket eftersom de bor i Arboga och känner till kretsen. Jag ställde en fråga och fick svar. Sen om det är han eller du som snackar skit det vet inte jag.
2008-05-13, 11:36
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det känns alltmer som polisen har gripit tag i det sista halmstrået och hoppas CS är GM. Jag är väldigt förundrad över att det saknas statiska bevis. Ju längre tiden går och desto mer uppgifter polisen får och man inte får något mer hållbart mot CS desto mindre blir sannolikheten att hon skall kunna ställas till ansvar för brottet. Nu närmar vi oss tiden två månader efter brottet. Nu blir det alltmer osannolikt att man skall kunna påträffa en GM om man inte lyckas får fram något hållbart mot CS som kan binda henne till dådet. Om polisen slåss mot klockan eller mot väderkvarnarna kommer snart ett facit på.

Men för CS-hatarna så spelar det ingen roll, de anser att polisen har alla bevis och att dessa är hemliga och att hemligheten i sig är ett bevis på hennes skuld. Att CS är häktad ser CS-hatarna som skäl för att hon är skyldig.

Nä, hon är säkert häktad för att de hade en ledig plats i häktet. Kan ju aldrig vara så att de har några bevis mot henne.
2008-05-13, 11:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Eller ännu hellre att hon var så sjuk att hon inte hade uppsåt att döda...
Avsaknad av uppsåt är dock svårt att förena med att hon rimligen med vett och vilje måste ha tagit med sig en hammare till brottsplatsen.
2008-05-13, 11:47
Medlem
eloges avatar
Citat:
Nja. Inte om han har yppandeförbud. Men vore det så bra som han säger hade CS nog varit hemma i Hannover och käkat schweinehackse nu.

Förklaringen kan vara rimlig utan att den bevisar att hon är oskyldig. Att vi inte vet vad hon gjorde i Arboga är i sig ingenting som talar för att hon är skyldig. Man kan jämföra med om vi inte visste vad T gjorde hemma vid tiden för morden så hade vi undrat. Nu finns det en ytterst plausibel förklaring. Han skulle hämta nycklarna.
Får vi någonsin reda på CS förklaring så kan vi bedöma hur plausibel den är.

Ps. Är nyfiken på Aftonbladets film med Skavstahammaren. Är hammarbilden autentisk tror du?
2008-05-13, 11:48
Medlem
ooooos avatar
Marioo: Det är inte EW som har misshandlat E, den källa som sagt det ska du nog inte lita på.
2008-05-13, 11:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, det var inte från 00000, det har du rätt i. Men det finns andra som säger sig veta mycket eftersom de bor i Arboga och känner till kretsen. Jag ställde en fråga och fick svar. Sen om det är han eller du som snackar skit det vet inte jag.

Tror jag inte ett skit på, finns ingen här som skulle vilja jävlas så mycket, vare sig med E eller Ew, tror nog mer på att det är din fantasi ja, men det fick jag ju nästan bekräftat eftersom du inte har skickat nåt pm som visar var du fick det ifrån! Trovärdigt...

I så fall...HAN(?) eller JAG O 00000!
2008-05-13, 11:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nja. Inte om han har yppandeförbud.
Fast det tror jag inte att han har. Alla advokater som får yppandeförbud brukar vara mycket noga med att skitsurt tala om för pressen att de har yppandeförbud, och därför inte kan tala om hur vansinnigt svagt bevisläget mot deras huvudman är.
2008-05-13, 11:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Även om han inte hade yppandeförbud skulle det, som någon nämnde tidigare, kunna vara frågan om ett ärende till Arboga som CS inte vill ska komma ut. Jag tänker inte på langning eller dylikt, utan det kan vara något som är pinsamt för henne helt enkelt.
Så kan det naturligtvis vara. Men båda han och hon måste ju isåfall vara beredda att likafullt låta denna pinsamhet nå offentlighetens ljus vid en rättegång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in