Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men verkar det inte märkligt att åka till ett litet ställe som Arboag för att köpa droger om man bor i Sthlm där det kryllar av drugdealers? Din teori hade varit rimlig annars, med ett undantag, varför har CS inte lämnat något DNA efter sig om morden ej var väldigt välplanerade? Vid ett implusdåd borde det väl funnits mer DNA att lättare finna tänker jag mig iaf.
Pratade med en biolog på SKL. Denne vet INGET om det aktuella ärendet, men jag frågade om orsaker till att det drar ut på tiden.
"Häll ut en liter mellanmjölk och en liter lättmjölk på golvet och kräv sedan att någon ska kunna analysera en enskild droppe och avgöra om det är mellanmjölk eller lättmjölk. Ungefär så svårt kan det vara att sortera ut de olika personernas DNA från varandra", enligt biologen.
Detta skulle kunna vara orsaken till att man ännu inte gått ut med att man hittat CS DNA, trodde denna.
Begriper själv ytterst lite om detta. Kanske Hamilkar kan sprida ljus över detta?
PS. Som vanligt: Ingen med insyn i utredningen har påstått att CS inte lämnat DNA-spår. Det man kan konstatera är att FU-ledaren inte ännu gått ut med uppgifter om att DNA-spår hittats.