2008-05-06, 18:54
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Att hon förnekat att hon har varit i Arboga vet vi inte. Det kanske till slut blir hennes enda brott.

http://vasteras.expressen.se/nyheter/2.2429/1.1100752/nytt-vittne-fran-arboga-station-trader-fram

Du gör den här tråden väldigt tungrodd om du tar på dig att förneka det som sägs i media. Det blir
m a o väldigt lite kvar att prata om.

Om du vill förhålla dig neutral och se förutsättningslöst på det hela, varför ifrågasätter du exempelvis
inte då knark-spåret som just nu diskuteras. Det spåret är ju helt gripet ur luften och är inte förankrad i
media alls?
2008-05-06, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men verkar det inte märkligt att åka till ett litet ställe som Arboag för att köpa droger om man bor i Sthlm där det kryllar av drugdealers? Din teori hade varit rimlig annars, med ett undantag, varför har CS inte lämnat något DNA efter sig om morden ej var väldigt välplanerade? Vid ett implusdåd borde det väl funnits mer DNA att lättare finna tänker jag mig iaf.

Pratade med en biolog på SKL. Denne vet INGET om det aktuella ärendet, men jag frågade om orsaker till att det drar ut på tiden.
"Häll ut en liter mellanmjölk och en liter lättmjölk på golvet och kräv sedan att någon ska kunna analysera en enskild droppe och avgöra om det är mellanmjölk eller lättmjölk. Ungefär så svårt kan det vara att sortera ut de olika personernas DNA från varandra", enligt biologen.
Detta skulle kunna vara orsaken till att man ännu inte gått ut med att man hittat CS DNA, trodde denna.
Begriper själv ytterst lite om detta. Kanske Hamilkar kan sprida ljus över detta?

PS. Som vanligt: Ingen med insyn i utredningen har påstått att CS inte lämnat DNA-spår. Det man kan konstatera är att FU-ledaren inte ännu gått ut med uppgifter om att DNA-spår hittats.
2008-05-06, 19:11
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
http://vasteras.expressen.se/nyheter/2.2429/1.1100752/nytt-vittne-fran-arboga-station-trader-fram

Du gör den här tråden väldigt tungrodd om du tar på dig att förneka det som sägs i media. Det blir
m a o väldigt lite kvar att prata om.

Om du vill förhålla dig neutral och se förutsättningslöst på det hela, varför ifrågasätter du exempelvis
inte då knark-spåret som just nu diskuteras. Det spåret är ju helt gripet ur luften och är inte förankrad i
media alls?

Om hon ändrar sina redogörelser efter hand som hon blir överbevisad så är det ett misstänkt beteende. Så det är viktigt vad hon har sagt från början. Detta är något viktigt att prata om.

Den dagen jag ser att det finns någon som helst substans i ett spår diskuterar jag det gärna. Svarar jag på ett inlägg så beror det på att det handlar om något som intresserar mig.
2008-05-06, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men sedan blev hon glad igen, när hon kom på att hon kunde åka till langaren på Arboga torget och pigga upp sig

Jag har ingen aning om ifall CS träffa en dealer på Arboga torg, men kan bekräfta att T spåret om att han skulle pyssla med droger kommer från AQ håll och är rena lögner. De är rädda för vad CS kan tänkas kläcka ur sig under pressade förhör och vill därför att hon ska släppas så fort som möjligt. För att sedan "fixa" henne på egen hand.
2008-05-06, 19:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
Jag tänker inte svara på osmakliga påhopp på offer i detta drama. Det är under min nivå. Beviset är himods publicering av mail från den påstådda adoptivpappan som kunde spåras till en router i Skarpnäck. Det säger väl en hel jävla del?

Var kommer uppgiften om att det var en router i Skarpnäck som det kom ifrån?
2008-05-06, 19:23
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Om hon ändrar sina redogörelser efter hand som hon blir överbevisad så är det ett misstänkt beteende. Så det är viktigt vad hon har sagt från början. Detta är något viktigt att prata om.

Den dagen jag ser att det finns någon som helst substans i ett spår diskuterar jag det gärna. Svarar jag på ett inlägg så beror det på att det handlar om något som intresserar mig.

Ja och eftersom hon nu har erkänt att hon var i Arboga på mordkvällen, så har hon ljugit.

Så du ser ingen "substans" som helst i polisens huvudspår, eftersom du snarare ifrågasätter än diskuterar det spåret?
2008-05-06, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Var kommer uppgiften om att det var en router i Skarpnäck som det kom ifrån?

De spårade den dit.
2008-05-06, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
De spårade den dit.
Frågan löd varifrån den uppgiften kommer ifrån.
2008-05-06, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Frågan löd varifrån den uppgiften kommer ifrån.

Himod
2008-05-06, 19:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag undrar varför moderatorn Carl Hamilton låter detta OT få florera fritt som bara är en massa svammel?

Han postade inlägget efter 4 minuter senare.
Det hela är mycket enkelt. Jag har hela tiden försökt att hålla tråden någorlunda ren från trams och helt orimliga spekulationer, men då tycker ett antal medlemmar att jag raderar för mycket och att jag är med i en konspiration: http://www.flashback.org/showthread.php?t=647279

Jag kan inte säkert säga att Al-Quidaspåret är felaktigt på samma sätt som jag inte kan säga att diverse andra påståenden om E, T och CS är felaktiga. Jag har gjort mina bedömningar av vad som för diskussionen framåt och hur man ska försöka att undvika att tråden hela tiden spårar ur, men det hjälper inte.

Nu kommer "båda sidor" med mer eller mindre välbyggda påståenden och vilka som är rätt eller fel lär väl visa sig när/om vi får GM bakom lås och bom...

Jag har för 30 minuter sedan bett övriga mods här i Krim att titta på den här tråden och de kommer att rensa det de bedömmer är OT.

// Mod
2008-05-06, 19:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW McCoy
Och ännu gladare blir hon när hon är ute ur häktet och inkasserar ett rekordskadestånd för den tiden

Betalas av skattebetalarna, dock inte av polis, åklagare eller domare som var med och beslutade om att frihetsberöva henne.

När någon blivit felaktigt frihetsberövad genom rättsväsendets försorg borde de myndighetspersonerna blir personligt betalningsansvariga samt åtalas för olaga frihetsberövande.
Senast redigerad av SingleStar 2008-05-06 kl. 19:48.
2008-05-06, 19:54
Medlem
DeBalys avatar
Undrar hur länge polisens erfarna förhörsledare ska behöva lirka med CS innan erkännandet kommer.

Med Engla-mördaren Anders Eklund tog det en vecka, men då talade DNA-bevis sitt språk.

Det vore också väldigt intressant att se reaktionerna hos CS när hon vallas på brottsplatsen och om/när hon få se polisens intervjuer med E, under förutsättningen att de nu är filmade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in