2008-05-13, 11:53
  #7141
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Avsaknad av uppsåt är dock svårt att förena med att hon rimligen med vett och vilje måste ha tagit med sig en hammare till brottsplatsen.

Är det uteslutet att CS kan ha för vana att ha ett vapen i handväskan? Nog för att hammare är att ta i, vanligtvis handlar det väl om kniv eller pepparspray. Och hur länge kan en tillfällig psykos utspela sig, som längst? Är det uteslutet att hon gick in i den några timmar tidigare?
2008-05-13, 11:54
  #7142
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Förklaringen kan vara rimlig utan att den bevisar att hon är oskyldig. Att vi inte vet vad hon gjorde i Arboga är i sig ingenting som talar för att hon är skyldig. Man kan jämföra med om vi inte visste vad T gjorde hemma vid tiden för morden så hade vi undrat. Nu finns det en ytterst plausibel förklaring. Han skulle hämta nycklarna.
Får vi någonsin reda på CS förklaring så kan vi bedöma hur plausibel den är.

Ps. Är nyfiken på Aftonbladets film med Skavstahammaren. Är hammarbilden autentisk tror du?

Om CS har en förklaring som trots övrig bevisning är plausibel så försätts hon rimligtvis på fri fot.
2008-05-13, 11:56
  #7143
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Varför skulle jag skicka pm till någon som kallar mig idiot och pucko? Jag väljer själv vad jag anser trovärdigt liksom du själv. Att det inte finns folk som vill jävlas kanske du ska fundera lite till på? Har suttit och läst vad nyss avstängda medlemmar sagt i sina olika skepnader..jösses säger jag bara
Men, nu har två stycken talat om att EW, INTE har misshandlat E. Och de känner ju tydligen E. Och borde rimligtvis veta det
2008-05-13, 12:02
  #7144
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Varför skulle jag skicka pm till någon som kallar mig idiot och pucko? Jag väljer själv vad jag anser trovärdigt liksom du själv. Att det inte finns folk som vill jävlas kanske du ska fundera lite till på? Har suttit och läst vad nyss avstängda medlemmar sagt i sina olika skepnader..jösses säger jag bara


OT: Ja...det kändes ju som det hade med mej att göra??

Vadå att det inte finns folk som vill jävlas?
Jag fattar 0!

Att jag outat mej om var jag bor o att flera andra oxa verifierar det, att jag kan verifiera andra Arbogabor i tråden som jag inte känner sedan tidigare borde kanske ge mer hint oom var sanningen ligger än från någon som bor i Svappavara o inte vill uppge sina källor..
För mej är det obegripligt hur du, nästan konsekvent väljer att lyssna på folk som inte är från Arboga o tro att de vet mer om allting, men som du säjer, det är din ensak vad du tror på, förtsätt du med det! men låt gärna bli att ljuga in fler oskyldiga, lite nyanser borde man väl kunna avgöra...
2008-05-13, 12:05
  #7145
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men, nu har två stycken talat om att EW, INTE har misshandlat E. Och de känner ju tydligen E. Och borde rimligtvis veta det

Då är det antagligen sant, men efter att ha läst denne EW:s blogg så är det inte konstigt att man tror att han gjort något när man får höra det? Till och med polisen tog ju in honom på grund av hans nattsvarta tankar. Så det finns ytterligare än person kring E som misshandlat henne och som vi inte vet vem det är? Hoppas den personen är hörd av polisen också.
2008-05-13, 12:09
  #7146
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Då är det antagligen sant, men efter att ha läst denne EW:s blogg så är det inte konstigt att man tror att han gjort något när man får höra det? Till och med polisen tog ju in honom på grund av hans nattsvarta tankar. Så det finns ytterligare än person kring E som misshandlat henne och som vi inte vet vem det är? Hoppas den personen är hörd av polisen också.
Ber om ursäkt, jag har inte snokat runt i alla bloggar
Nattsvarta tankar kan väl alla ha, ibland, utan att klubba ihjäl små barn?
2008-05-13, 12:10
  #7147
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
[/b]

OT: Ja...det kändes ju som det hade med mej att göra??

Vadå att det inte finns folk som vill jävlas?
Jag fattar 0!

Att jag outat mej om var jag bor o att flera andra oxa verifierar det, att jag kan verifiera andra Arbogabor i tråden som jag inte känner sedan tidigare borde kanske ge mer hint oom var sanningen ligger än från någon som bor i Svappavara o inte vill uppge sina källor..
För mej är det obegripligt hur du, nästan konsekvent väljer att lyssna på folk som inte är från Arboga o tro att de vet mer om allting, men som du säjer, det är din ensak vad du tror på, förtsätt du med det! men låt gärna bli att ljuga in fler oskyldiga, lite nyanser borde man väl kunna avgöra...

Ja, det hade lite med dig att göra för det var dina "gemensamma avatar" kompisar som bytte skepnad och i ena skepnaden försvarade T in absurdum, i nästa skepnad snackade ner T totalt i termer som "fjant" mm..jag förstår ju att personen antagligen är svårt sjuk då han har så kluvna tankar kring T.
Dina "vänner" sa sig känna väl till de inblandade och jag trodde dem. Vad är det som säger att inte du sitter i Svappavara och snackar skit?
Jag behöver inte få något bevisat för mig. Jag väljer att tro på det som låter rimligt, kan inte göra annat i detta anonyma forum.
2008-05-13, 12:12
  #7148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Då är det antagligen sant, men efter att ha läst denne EW:s blogg så är det inte konstigt att man tror att han gjort något när man får höra det? Till och med polisen tog ju in honom på grund av hans nattsvarta tankar. Så det finns ytterligare än person kring E som misshandlat henne och som vi inte vet vem det är? Hoppas den personen är hörd av polisen också.

Var det verkligen därför han förhördes?
2008-05-13, 12:13
  #7149
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Ber om ursäkt, jag har inte snokat runt i alla bloggar
Nattsvarta tankar kan väl alla ha, ibland, utan att klubba ihjäl små barn?
Hans blogg var inkopierad här på FB. Den finns kvar att läsa. Visst kan man ha nattsvarta tankar utan att klubba ihjäl småbarn. Men det finns också folk som blir övergivna av den de älskar utan att de för den delen slår ihjäl andras barn också. Söker man motiv så finns det en hel del runt E förutom CS.
2008-05-13, 12:14
  #7150
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Var det verkligen därför han förhördes?
Enligt media så var det hans blogg ja..sen om det fanns annat också kan jag inte svara på.
2008-05-13, 12:14
  #7151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Enligt media så var det hans blogg ja..sen om det fanns annat också kan jag inte svara på.

Länk?
2008-05-13, 12:17
  #7152
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Då är det antagligen sant, men efter att ha läst denne EW:s blogg så är det inte konstigt att man tror att han gjort något när man får höra det? Till och med polisen tog ju in honom på grund av hans nattsvarta tankar. Så det finns ytterligare än person kring E som misshandlat henne och som vi inte vet vem det är? Hoppas den personen är hörd av polisen också.


Vad får du alltifrån?? EW har inte blivit intagen av polisen pga "några nattsvarta tankar" i sin blogg! Däremot förhördes han kanske därför att han är vän till dem? Det vet jag inte.
Mina gemensamma avartarvänner - DET VAR EN GEMENSAM AVATAR DAG SOM GÄLLDE ÖVER HELA FLASHBACK! (LAIDBACK OM DU MISSAT DET..)
Ja, herregud, med din inställning till "sanning" eller "trovärdighet" kan du väl inte ens vara säker på att din mamma fött dej? Eftersom du inte såg det...o även om du gjort det kan du ju sett fel...
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-13 kl. 12:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in