Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Han inser ju hur löst ute polisen är vilket jag har hävdat länge.
Eller så förstår han att det är domstolen och inte polisen som dömer vilket gör det omöjligt för honom att garantera något
Citat:
Häktad på starkare misstankegrad och frånvaro av spår - statiska bevis - medger han är besvärande. Det är sådant som kommer att göra polisens fall hårdare när man inte kan nagla henne för brottet.
Om polisen faller vilket jag anser ytterst tveksamt med den informationen jag fått (nej inte via media)
Citat:
Man har sökt för mycket och ensidigt mot henne och har därför hamnat i en återvändsgränd.
Med ensidigt antar jag du avser "skuggruppen" som hela tiden jobbat parallellt med att undersöka kända våldsmän.
Citat:
Oj, här borde han lyssna på FBs Arbogagrupp som är mer övertygade om hennes skuld.
Inte bara de som är övertygade utan även de som har mer info än vad so framkommit i media.
Citat:
Men här gör polisen ett klassiskt fel, man undersöker kända våldsmän. Man skulle kunna vinna en hel del på att undersöka folk som inte är kända för att bruka våld och som inte är kända för polisen.
Men du har väl envist hävdat att polisen helt fokuserat på CS och struntat i allt annat? Hur ska du ha det?