2008-05-17, 16:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Här har vi en som polisens skuggrupp bör ha kollat. Är det en känd galning i Arboga?
http://magazin24.se/arboga/2008/04/07/kedjebevpnad-man-anfll-frbipasserande

Nyinflyttad...
Kollad = JA!
(undrar hur många tips polisen fick in om honom..)
2008-05-17, 16:45
Medlem
SingleStars avatar
Om Arbogas historia:
http://zenker.se/Historia/Arbogakroenikan/arbogakroenikan.shtml
2008-05-17, 16:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Är det helt otroligt att CS har varit och kollat på runstenar då? Hon var ju intresserad av sådana saker, geologi och sådana saker. Tänk om Cs är oskyldig vi leker med tanken bara, jag tror hon är skyldig men OM hon inte skulle vara det vad ska polisen göra då?

Ja, det är helt otroligt! Fel årstid, minst 2 mil att gå till närmaste runsten, i det väder som rådde o i de skorna... Däremot kan det vara så att ordet "runstenar" är en tidningsanka o att CS i detalj beskrivit de fornminnen hon besökt. (vilka hon kan ha tittat på vid ett tidigare besök i staden om det inte finns vittnen som sett henne..) Konstigt att hon inte valde ett besök i Arboga när museet var öppet..
2008-05-17, 16:53
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om Arbogas historia:
http://zenker.se/Historia/Arbogakroenikan/arbogakroenikan.shtml

Lohman räknas nu inte till den tillförlitligaste källan vad gäller Arbogas historia, det var en man men god fantasi..
De "fornlämningar" som angives här:
http://zenker.se/Historia/Arbogakroenikan/fornminnen_fornfynd.shtml
ligger inte på gångavstånd från city.

Med det menar jag att om nu CS var så intresserad av vår historia har hon INTE haft Lohman som källa...
Senast redigerad av miapetter 2008-05-17 kl. 16:59.
2008-05-17, 16:59
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det har inte dykt upp några nyhuggna runstenar på sista tiden i Arboga? Kanske någon som säger "I framtiden bör den som heter T bli ihop med den som heter C".

Att fotografera människor och runstenar ger ganska oliak bildkvalitéer i mörkt väder, kanske var därför som bilderna inte blev som hon hade tänkt sig. Fast jag skulle ha ganska svårt att köpa hennes förklaring till att det bara var därför hon var i Arboga. Om hon hade sagt att hon hade hoppats springa på T och få umgås med honom lite så skulle det nog vara en rimlig anledning varför hon åkte dit och då skulle formlämningarna vara ett svepskäl. Vem har inte i sin ungdoms synder råkat vara på samma plats som en person man gillade ganska mycket bara för chansen att få prata lite och kanske bli upptäckt? Och att man råkade vara där var då inte något uträknat eller utstuderat.
Var f.ö. in på en kartbutik på Västerlånggatan i Gamla Stan i Stockholm under gårdagen. Hittade en gammal karta över Arboga från jag tror det var 1741. Kyrkan och begravningsplatsen var väl ca 25 % av staden. Den kostade 900 bagis att köpa om man var intresserad av den. Hade jag haft kosingen på mig så hade jag köpt kartan och scannat av den.

Just av denna anledningen tycker jag att hennes förklaring inte är så orimlig. Vi människor ägnar oss åt självbedrägeri i mycket större omfattning än vi vill medge. Vi hittar på en logisk anledning till att göra någonting, men i själva verket är det en inre önskan, som vi knappt vill medge för oss själva, som får oss att göra det.
Jag tror att hennes förklaring till att hon varit i Arboga kan visa sig stämma, åtminstone delvis. Sen är det en annan fråga om förklaringen ger henne alibi för tiden när morden begicks.
2008-05-17, 17:10
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
De "fornlämningar" som angives här:
http://zenker.se/Historia/Arbogakroenikan/fornminnen_fornfynd.shtml
ligger inte på gångavstånd från city.

Det där med gångavstånd...vad är det för dig? Jag har ibland hört vana bilburna säga att det ena eller det andra inte är på gång- eller cykelavstånd, när jag går eller cyklar aktuella sträckor flera gånger i veckan. T ex cykla Stockholm-Södertälje. CS har varit maratonlöpare, hon har inte bil. Kan vara van att promenera längre sträckor.

Vi har som sagt bara tredjehandsinformation om CS:s plausibla förklaring till varför hon var i Arboga och vet inte vad hon kan ha sagt ordagrannt.
Senast redigerad av Tuesday 2008-05-17 kl. 17:13.
2008-05-17, 17:13
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det där med gångavstånd...vad är det för dig? Jag har ibland hört vana bilburna säga att det ena eller det andra inte är på gång- eller cykelavstånd, när jag går eller cyklar aktuella sträckor flera gånger i veckan. CS har varit maratonlöpare, hon har inte bil. Kan vara van att promenera längre sträckor.

Vi har som sagt bara tredjehandsinformation om CS:s plausibla förklaring till varför hon var i Arboga och vet inte vad hon kan ha sagt ordagrannt.

Tjock text=Absolut!

I övrigt: Närmaste runsten 2 mil, svår att hitta, fel väder, fel skor!
Nej hon har i alla fall INTE tittat på runstenar, garanterat!
Närmaste fornminne i övrigt som nämndes i länken som jag lade upp ligger även de en bra bit utanför staden. Halvardsborg - typ en halvmil? Efter stora vägen, man GÅR inte dit...
Senast redigerad av miapetter 2008-05-17 kl. 17:15.
2008-05-17, 17:21
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Hela familjen Jangestig verkar ju otroligt mediakåta. Har de inget privatliv de vill värna om? Bloggar och synas i TV. Det är otroligt att man kan göra så när man mist sina barn.

På Emma lät det nästan i intervjun som att ja ja mina barn är döda det är hemskt men vi måste gå vidare. Vi planerar redan nya barn. Låter ju inte riktigt friskt.
Här vill jag bara påminna om en sak

Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin på T's blogg den 29 mars
Fan jag vill bara du ska veta Togge att jag är på din sida 110%.Helt rätt anmäla Boisaren och Himod de leker maffiabossar och tror de är roliga. Jag var också med på FB och spånade för man tyckte det var spännande. Men jag har hoppat av för det har spårat ur något det grövsta. Påhoppen haglar så man nästan kräks.

Jag har blivit hotad av folk via pm hit och dit.

Ps. Skönt att din älskling har vaknat. Jag tänker på er.

/Beccis
Jo, påhoppen haglar så man nästan kräks din jävla idiot!
Att du kan skriva som du gör om E visar bara att du är ett stort jävla praktarsel utan nån som helst koll på nånting om nånting!

Du har två hjärnceller... Och dom är ovänner. Stackars sate.

Du ska veta att inlägget blev bra mycket snällare innan jag postade jämfört med vad jag skrev först.
2008-05-17, 17:25
Medlem
Citat:
Hela familjen Jangestig verkar ju otroligt mediakåta. Har de inget privatliv de vill värna om? Bloggar och synas i TV. Det är otroligt att man kan göra så när man mist sina barn.

På Emma lät det nästan i intervjun som att ja ja mina barn är döda det är hemskt men vi måste gå vidare. Vi planerar redan nya barn. Låter ju inte riktigt friskt.

När har hon sagt det menar du?
2008-05-17, 17:42
Bannlyst
Hon kanske var och kolla runstenar med sin geologhammare men eftersom bilderna på mobilen inte blev bra så flippa hon ur och drog till T:s hem och slakta
hans familj i ren frustration. Låter ju inte så troligt faktiskt.
2008-05-17, 17:55
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
[/b]

Tjock text=Absolut!

I övrigt: Närmaste runsten 2 mil, svår att hitta, fel väder, fel skor!
Nej hon har i alla fall INTE tittat på runstenar, garanterat!
Närmaste fornminne i övrigt som nämndes i länken som jag lade upp ligger även de en bra bit utanför staden. Halvardsborg - typ en halvmil? Efter stora vägen, man GÅR inte dit...
Vet vi vad hon hade för skor, eller utgår du från att hon hade de där tygskorna som polisen vill ha ett tjog av...?
2008-05-17, 17:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Hon kanske var och kolla runstenar med sin geologhammare men eftersom bilderna på mobilen inte blev bra så flippa hon ur och drog till T:s hem och slakta
hans familj i ren frustration. Låter ju inte så troligt faktiskt.

Låter ungefär lika troliga som dina andra inlägg faktiskt...

Någon som har koll på hur länge man får vänta tills "pappers-AB" blir nät-AB?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in