2008-05-07, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jamen, sättigång! Vad väntar du på?
Har inte sett Grisöra eller Agatha komma med något nytt om vad CS gjorde.
Presentera något nytt!
Alla skall väl synas. Ni klagar på att inga nya DNAprover presenteras, ni skriver t.om att det inte finns.
Ni har synat Arbogabons alibi till minuten.
Men ni kommer inte med något som kan fria/fälla CS.
Ni bara nobbar som trotsiga barnungar!
Ni snackar om att någon viskar i örat på E (och förutsätter att hon är utan eget tänkande).
Medan det är helt OK att CS häver öl när mamma hennes är döende i cancer.
Ni undrar var T håller hus (är han hos E, är han inte hos E, han bloggar, varför pratar han inte i tidningen, oj varför uttalar han sig i tidningen, varför fotas han inte framifrån) osv osv
Men CS undrar ni ingenting. DÅ är det påhopp
Jag får inte ihop ert resonemang.
Vi har ju inte kunnat få en bild av C eftersom hennes vänner eller mor inte vart här inne på FB och skrivit. Däremot så har Ts och Es anhöriga, grannar, mötesdeltagare, bybor i arboga pratat på en hel del så en viss bild har man därifrån kunnat få.
Och enligt media så har inga DNA än kunnat binda C till villan där morden begicks.
Sen får du väl ta dig ett snack med C om varför hon inte under den korta tiden hon befann sig i Hannover tillbringa mer tid med sin döende mor.
2008-05-07, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Ja vi såg ju hur det gick i Palme-målet. Där fanns bevis för CP men han friades ändå.
Halleluja, där kom ett inlägg jag är enig med dig om. Men i det Palmefallet så gjordes ett antal tabbar som försvaret utnyttjade.
Tabbar har säkert gjorts här med, och med lite otur så kanske gm inte blir fälld. Men vi är inte där än. Den troligaste gm är CS, däremot vet vi inte hur sannolikt det är att hon blir fälld. Det ser väl jag som största problemet, men vi har som sagt inte alla fakta i målet.
2008-05-07, 00:26
Medlem
frökens avatar
Ni damer som verkar vara övertygade om att CS är oskyldig och inte platsar i häktet (AC, suggörat, Sjuka A, SS); vad tror ni om morden och mordförsöket? Jag har inte riktigt fått klart för mig hur ni tänker; vem har begått brottet? Vad har ni för alternativa gm?
2008-05-07, 00:28
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Vi har ju inte kunnat få en bild av C eftersom hennes vänner eller mor inte vart här inne på FB och skrivit. Däremot så har Ts och Es anhöriga, grannar, mötesdeltagare, bybor i arboga pratat på en hel del så en viss bild har man därifrån kunnat få.
Och enligt media så har inga DNA än kunnat binda C till villan där morden begicks.
Sen får du väl ta dig ett snack med C om varför hon inte under den korta tiden hon befann sig i Hannover tillbringa mer tid med sin döende mor.

Fast jag trodde nog hon var din och Grisöras komips eftersom ni är så säkra på hennes oskuld.
Men ni har nog bara tagit det ur luften för att få några att diskutera med.
Helt OK för mig.
Jag har ändå ansett att ni inte är trovärdiga.

Och att nämna att allt kommit från Arboga är att ta i.
Det finns åtminstone en person här som skickar pm med insinuationer som vissa går på. Bara för att roa sig lite. Alltid retar det någon.

Men det är sagt för länge sedan att dessa är troll. Ja ja

En människa kan hamra ihjäl 2 barn och nära på en vuxen kvinna.
En människa umgås hellre med kompisar och super till än umgås med sin mor som är svårt sjuk. Har de något gemensamt?
2008-05-07, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
Jag har ingen som helst aning om vem KTT är om du nu inte menar Knäppa Trollet Tommy? Hur i helvete ska jag kunna svara på ditt inlägg där du refererar till en person jag inte har en ANING om VEM du menar?

Om du menar Togge (Kåta Trubaduren Togge?) så tycker jag du gått alldeles för långt. Människan har säkerligen blivit kollad både två och tre ggr om sina förhavande på morddagen. OM du vill att han ska fällas för att ha skrivit blogginlägg tycker jag du ska ge mer hänvisningar till varför han skrivit ett blogginlägg efter morden/mordförsöken samtidigt som du tydligen tycker att det är hel ok att ENBART besöka sin mor i endast två till tre timmar på fyrtioåtta?! Samtidigt som du anser det vara fruktansvärt att T på sex veckor endast kanske tillbringat ca en timme med sin blogg?

Förmodar att du inte kommer svara på detta inlägg, det gör du liksom fler aldrig när du med fakta osv ställs mot en vägg.

Människor som skriver mor istället för mamma brukar oftast vara med i sekter. Du råkar inte bo i Arboga? Kanske rent utav hemma hos Mor och Far.

Det är väldigt märkligt att du påstår att vi inte svra på direkta frågor. Du har aldig funderat på att svaren kanske blir censurerade så att lille KTT inte blir kränkt. Mina inlägg har en livstid på cirka 25 sekunder oavsett vad jag skriver.

Jag har ingen aning om hur länge hon var hemma hos sin mamma. Men du verkar ha klockat det hela. Kanske samma klocka som var i möteslokalen? 19:00:00 PIP.

Jag lägger inte in några värderingar i hur länge man skall vara hos sin sjuka mamma för att få godkänt, väl godkänt, mycket väl godkänt eller underkänt. Något säger mig att du har gränserna väldigt definerade.

När det gäller KTT:s förehavande så har vi aldrig fått utreda dom här på Flashback. Det finns en massa rykten som vi inte får undersöka av någon anledning. Ett tips är att läsa hans blogg. Sjukt? Javisst! Men betyder det att han är skyldig. Nej. Men det är en indikation på att något är väldigt skumt och sjukt i Arboga. Hur kan en sådan människa betraktas som messias? Vad är det man döljer? Fundera på det.
2008-05-07, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Människor som skriver mor istället för mamma brukar oftast vara med i sekter.

Det är väldigt märkligt att du påstår att vi inte svra på direkta frågor. Du har aldig funderat på att svaren kanske blir censurerade så att lille KTT inte blir kränkt. Mina inlägg har en livstid på cirka 25 sekunder oavsett vad jag skriver.

Men det är en indikation på att något är väldigt skumt och sjukt i Arboga. Hur kan en sådan människa betraktas som messias? Vad är det man döljer? Fundera på det.

Du verkar ha en sund inställning till Arboga. Lite Twin Peaks sådär.
Varför tror du att dina inlägg har så kort livslängd? Det ringer ingen klocka någonstans? Nej?

Sen är det väl inget som är dolt ang T, han har väl fårr sitt liv fullständigt blottat både på FB och i media.

Vad är det för saker du nämner som ni inte får undersöka menar du? Grisöra är ju så nöjd över era prestationer, ni är ju bättre än både polisen och media.
Har ni inte samma åsikter i gruppen?
2008-05-07, 00:48
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Ja vi såg ju hur det gick i Palme-målet. Där fanns bevis för CP men han friades ändå.

bevis för cp, men friades?

finns kanske bevis att cs var i arboga mordkvällen, men inget som knyter henne till mordplatsen.

polisen hoppas nog att hon skall erkänna och rekonstruera mordförloppet.

jag tror cs gjorde det, men polisen har ej de bevis som gör henne skyldig i en rättegång.
2008-05-07, 00:52
Bannlyst
Citat:
Människor som skriver mor istället för mamma brukar oftast vara med i sekter. Du råkar inte bo i Arboga? Kanske rent utav hemma hos Mor och Far.

Nej, jag bor sen många år på egen hand samt med sambo. För att förklara ytterligare:

Jag bor varken nära eller i Arboga till skillnad från dig?

Citat:

Kan ju bero på att du endast skriver en massa skit som är osant? Dessutom och härefter vägrar du svara på vad KTT betyder, vilket får mig att se dig som ytterst oseriös!

Citat:
Jag har ingen aning om hur länge hon var hemma hos sin mamma. Men du verkar ha klockat det hela. Kanske samma klocka som var i möteslokalen? 19:00:00 PIP.

Jag talade fortfarande inte om mordkvällen, UTAN om hennes tid I Tyskland. Hur svårt är det att förstå? En sekund hit eller dit gör ingen skillnad, hon påstås ändå bara befinna sig vid mammans sida i två till tre timmar AV fyrtioåtta. Samtidigt som ni anser det vara skandal att tillbringa en timme på sex veckor i sin blogg? SKENHELIGT OCH YTTERST MÄRKVÄRDIGT. Samt skandal att offer inte ens ska få spendera en timme vid datorn på sex veckor. Fortfarande har du inte gett ens en förklaring, hur orimlig den än må vara på detta!

Citat:
Jag lägger inte in några värderingar i hur länge man skall vara hos sin sjuka mamma för att få godkänt, väl godkänt, mycket väl godkänt eller underkänt. Något säger mig att du har gränserna väldigt definerade.

Samtidigt som du lägger ner mycket värde i hur pass mycket tid en person det vill säga ungefär en timme på sex veckor? Är han i såna fall Icke godkänd? Konstigt att det är INTE ok att lägga ner en timme på en blogg över sex veckor medans det är helt ok att endast tillbringa tre timmar som högst med sin döende förälder?

Citat:
När det gäller KTT:s förehavande så har vi aldrig fått utreda dom här på Flashback. Det finns en massa rykten som vi inte får undersöka av någon anledning. Ett tips är att läsa hans blogg. Sjukt? Javisst! Men betyder det att han är skyldig. Nej. Men det är en indikation på att något är väldigt skumt och sjukt i Arboga. Hur kan en sådan människa betraktas som messias? Vad är det man döljer? Fundera på det.

Du har fortfarande inte sagt vem KTT är. Frågan är om du är rädd eller bara efterbliven, för många har vid flera tillfällen frågat dig om just detta.
Senast redigerad av miffin 2008-05-07 kl. 00:57.
2008-05-07, 01:08
Bannlyst
Jag vill fortfarande veta exakt vad KTT står för? Eftersom Sjuka Arboga forfarande vägrar förklara detta vänder jag mig till gruppen "Fritänkande"!
2008-05-07, 01:08
Bannlyst
Citat:
Allvarligt talat så dementerar alla drogrykten t o m dom som har en söndersnorklad näsa med puder under. Vem vill skaka galler med att erkänna detta innan man grips av polis.
Det betyder alltså att det spelar ingen som helst roll vad ni får för bevis under näsan ang drogsnacket eftersom alla ljuger ang droger i vilket fall?
Bevis och logiskt tänkande är fullständigt åsidosatt av er.
2008-05-07, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Det betyder alltså att det spelar ingen som helst roll vad ni får för bevis under näsan ang drogsnacket eftersom alla ljuger ang droger i vilket fall?
Bevis och logiskt tänkande är fullständigt åsidosatt av er.
Vad finns det för bevis och logiskt tänkande att så inte är?
Lutten skrev väl i sin blogg att droger fanns.
2008-05-07, 01:22
Bannlyst
Citat:
Vad finns det för bevis och logiskt tänkande att så inte är?
Lutten skrev väl i sin blogg att droger fanns.
Men hur kan ni sammankoppla detta till morden? Vad ska det finnas för anledning att slå ihjäl barn för något sådant? Det hade ju med T att göra, vilken drugdealer skulle ge sig på barnen för det?
Där kommer det logiska tänkandet in i bilden.

Nu när du sitter här ensam i natt och inte har dina vingklippta vänner med dig så kanske du kan ta någon minut och redogöra för alla hur ert scenario ser ut?

Jag tror att fler än jag är intresserade. Du kan börja historien med att T åkte till jobbet på morgonen, men vad hände sen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in