Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Det finns många exempel på svartsjukemord. Enl The most Evil (program på Discovery) är det den utlösande faktorn just att de blir avvisade.
Att hon inte tog nej som ett svar tyder Gripsholmshistorien på. E och barnen var ivägen för henne.
Jag skrev i ett tidigare inlägg att C verkar vara ganska ensam i tillvaron. Inget fast jobb och alltså ingen fast krets av arbetskamrater, ingen egen fast bostad, en äldre syster som hon inte verkar ha mycket kontakt med, en pappa som hon inte verkar ha mycket kontakt med, ingen pojkvän, inget tidigare fast förhållande vad jag vet, inget barn. Hon har rest runt från plats till plats under flera år. När hon bestämde sig för att flytta till Sverige var det tydligen inget praktiskt jox, inget jobb att begära tjänstledigt från, ingen bostad att hyra ut (som det verkar).
Och så en cancersjuk mamma som håller på att dö. Kanske den enda människa som hon har haft någon slags känslomässig relation med. DET kan nog skapa krisreaktioner. När dessutom, som jag skrev tidigare, den biologiska klockan tickar på. Och hon tydligen har tankar på barn, vilket adoptionshistorien visar.