2008-04-27, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Att T har haft en flickvän CS, som på morddagen befinner sig i Arboga och som sedan, dagen efter mordet, ertappas med en hammare på Skavsta, innan hon ska lämna landet, är då inget som får dig att bli lite fundersam?

Ok!

Vilka spekulationer från det motsatta lägret är det som har gjort intryck på dig?

Jag är inte överbevisad om att hon var i Arboga den dagen. Mobilen hade pejlats till i närheten av Arboga. Och övervakningsfilmerna som visar någon som KAN vara hon är från den 12/3.
Hennes advokat påstår att hon förnekar att hon var där den dagen.
Klart jag är fundersam på hammaren..men även om det nu skulle vara CS som är gm så tvivlar jag på att just den hammaren är mordvapnet. Varför skulle hon då glatt berätta för sin vän i Tyskland att de tog den av henne? I så fall tror jag på min tidigare teori att hon försöker rentvå sig genom att se till att hennes hammare omhändertas och att den inte kan bindas till brottsplatsen.
Jag har också haft funderingar på om någon vill ge henne skulden? Kanske är hon känd för att bära med sig sin hammare överallt då hon studerar geologi? Men det är kanske lite långsökt?
2008-04-27, 09:55
Bannlyst
Citat:
Jag vill bara påminna om att vi här pratar om en person som under det gångna året har försökt begå självmord och som har varit intagen på psyk både i Sverige och Tyskland.

Ja det är sant. Men det är också allmänt känt att en person med svåra störningar sällan eller aldrig inser att de är sjuka. De har ingen sjukdomsinsikt. CS verkar medveten om att hon har problem, annars skulle hon inte söka hjälp. Det är väldigt många som lider av depression mm. Folk tuggar lyckopiller överallt. Tjejer "stalkar" ex som övergett dom, det händer ganska ofta att övergivna flickvänner låtsas vara gravida i ren desperation för att försöka få tillbaka pojkvännen. Man hör ju om sånt här ganska ofta. Men att sen ta det enorma steget att mörda? Det är inte vanligt. Tack och lov.
2008-04-27, 10:00
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag är inte överbevisad om att hon var i Arboga den dagen. Mobilen hade pejlats till i närheten av Arboga. Och övervakningsfilmerna som visar någon som KAN vara hon är från den 12/3.
Hennes advokat påstår att hon förnekar att hon var där den dagen.
Klart jag är fundersam på hammaren..men även om det nu skulle vara CS som är gm så tvivlar jag på att just den hammaren är mordvapnet. Varför skulle hon då glatt berätta för sin vän i Tyskland att de tog den av henne? I så fall tror jag på min tidigare teori att hon försöker rentvå sig genom att se till att hennes hammare omhändertas och att den inte kan bindas till brottsplatsen.
Jag har också haft funderingar på om någon vill ge henne skulden? Kanske är hon känd för att bära med sig sin hammare överallt då hon studerar geologi? Men det är kanske lite långsökt?

1 CS har inte berättat att de tog hammaren från henne, hon har berättat att en annan kvinna blev fråntagen en hammare på Skavsta.

2 CS Studerade inte geologi, hon studerade arkeologi och jag tror inte att varken du eller jag har hört talas om en "arkeologhammare". Det skulle inte bli så särskilt många antika lerkrus upphittade om arkeologerna grävde sig fram med en hammare.
2008-04-27, 10:12
Bannlyst
Citat:
1 CS har inte berättat att de tog hammaren från henne, hon har berättat att en annan kvinna blev fråntagen en hammare på Skavsta.

2 CS Studerade inte geologi, hon studerade arkeologi och jag tror inte att varken du eller jag har hört talas om en "arkeologhammare". Det skulle inte bli så särskilt många antika lerkrus upphittade om arkeologerna grävde sig fram med en hammare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2195340.ab

Här står det att det var hon som blev ifråntagen hammare.
Jag läste någonstans att hon var intresserad av geologi och geologihammare stämmer in på det beskrivna mordvapnet. Men det kan vara rykten det här med hennes intresse för geologi..
2008-04-27, 10:13
Medlem
eloges avatar
Citat:
Att T har haft en flickvän CS, som på morddagen befinner sig i Arboga och som sedan, dagen efter mordet, ertappas med en hammare på Skavsta, innan hon ska lämna landet, är då inget som får dig att bli lite fundersam?

Ok!

Vilka spekulationer från det motsatta lägret är det som har gjort intryck på dig?

Gång på gång på gång beskriver du obekräftade uppgifter som sanningar. Det finns ingen bekräftad koppling mellan hammaren och CS. Försök förstå det, eller vet du det och försöker lura andra. Du får gärna tro, hoppas och önska att det är en bit av polisens hemligheter. Var och en blir salig på sin tro, men presentera inte dina önskningar som en sanning.
2008-04-27, 10:26
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Ok!

Hennes mobil var uppkopplad mot en mast i Arboga enligt uppgift.

Det finns inget som knyter CS till hammaren. Det finns inga presenterade bevis för att hon lämnade av en hammare i Skavsta. Det finns inget på den aktuella hammaren som knyter den till varken CS eller offren.

Det enda som får mig att bli fundersam är polisens ageranden.
2008-04-27, 10:33
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2195340.ab

Här står det att det var hon som blev ifråntagen hammare.

Japp! Och jag har läst en artikel som påstår motsatsen, att hon lade fram berättelsen som en anekdot och pratade då om en annan kvinna som blivit fråntagen en hammare och att det sedan var väninnan som lade ihop ett och ett och sedan gick till polisen.

Men det ändrar i grund och botten ingenting, oavsett vem av oss som har rätt.

Du tolkar händelsen med den fråntagna hammaren som en bekräftelse på att hon skulle vara ärlig.

Jag tolkar det som en allvarlig felbedömning av henne, d v s att hon trodde att hon, på ett säkert sätt, skulle kunna göra sig av med hammaren väl hemma i Tyskland, men missade det faktum att hammaren omfattas av säkerhetsföreskrifter.
2008-04-27, 10:35
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Gång på gång på gång beskriver du obekräftade uppgifter som sanningar. Det finns ingen bekräftad koppling mellan hammaren och CS. Försök förstå det, eller vet du det och försöker lura andra. Du får gärna tro, hoppas och önska att det är en bit av polisens hemligheter. Var och en blir salig på sin tro, men presentera inte dina önskningar som en sanning.

Ertappades inte CS med en hammare på Skavsta?

Undrar vem det är som försöker lura vem.
2008-04-27, 10:35
Medlem
eloges avatar
[quote=DeBaly]1 CS har inte berättat att de tog hammaren från henne, hon har berättat att en annan kvinna blev fråntagen en hammare på Skavsta./QUOTE]

Nu är vi där igen. Du är otrolig. Denna uppgiften har sitt ursprung i en spekulation. Min spekulation! Och du presenterar den som en sanning!

Jämför:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10817512&postcount=3164
2008-04-27, 10:40
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Men du tycker det är tjatigt att jag anser att T borde kollas upp mer?

Jag tycker det är tjatigt att du inte inser att det redan är gjort. Ja.
2008-04-27, 10:49
Medlem
Banning på högsta nivå!!!

[quote=SjukaArboga]En våldsverkare har fått sina barn netraliserade. Han hade inga problem med att försöka att döa andras barn. Ett våldverkarluder har fått sina barn dödade. Hon hade inga problem att understöda våldsverkaren som gillade att försöka att döda andras barn. En knullmaskin har fått sina Bonusbarn dödade. Han drog sig inte för att tvinga Tyskan till abort.[quote]

Att ni spekulerar här på forumet kan vi ta, att ni disskuterar gärningsman är helt ok men när du SjukaArboga börjar slänga ur dig saker om "Våldsverkarluder, Knullmaskin" Då är jag fan inte med längre!

/ T
2008-04-27, 10:55
Medlem
DeBalys avatar
[quote=eloge]
Citat:
1 CS har inte berättat att de tog hammaren från henne, hon har berättat att en annan kvinna blev fråntagen en hammare på Skavsta./QUOTE]

Nu är vi där igen. Du är otrolig. Denna uppgiften har sitt ursprung i en spekulation. Min spekulation! Och du presenterar den som en sanning!

Jämför:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10817512&postcount=3164

Nu tror jag att det är du som får lugna ner dig lite.

1 Att jag blandar ihop vad jag läst här på FB med vad jag har läst i tidningarna kanske ännu inte är belagt med dödstraff. Utan i bästa fall både förståligt och förlåtligt.

Att jag säger att jag har läst det i en tidning är inte precis samma sak som att presentera det som en "sanning".

2 Du skriver att jag "luras" när jag talar om att CS har blivit fråntagen en hammare på Skavsta. Det är starka anklagelser. Kan du utveckla lite närmare på vilket sätt jag "luras"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in