2008-04-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Japp behöver väl inte fylla i att du som vanligt utger dej för att vara expert inom ännu ett område
Börjar bli väldigt många nu så du måste ha pluggat många program på högskolan!
Sånt ska förtjänas respekt, själv orkade jag knappt ett program

Om du följt media och tråden tidigare så hade du sett att de kunde positionera den men att polisen inte ens bekymrat sej om att ta reda på det innan mobilen slogs av. Hade de bara slagit en signal till mobiloperatören så hade de fixat fram mobilen..men eftersom polisen inte ens följer upp spår från allmänheten som skulle lett fram till AE innan han tog Engla så..

OT: I engla fallet sa väl Tele2 att de hade kunnat köra ut porabla stationer/master för att kunna ta fram positionen. Inte att de kunde göra det med den enda mast som fans i området vid det tillfället..

Jag kan ha fel, men det är väl det som stått i media iaf.
2008-04-26, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Nu är det här riktat till alla, inte enbart till dig.

Det är rätt lustigt att flera som inte ens var på mötet VET när det slutatade och att vi som var där har fel.

De första uppgifterna sa att T hade lämnat jobbet tidigt. Faktum var att han inte ens var på jobbet.

Faktum är att samtliga mötesdeltagare blivit föhörda om tidpunkten för T's avvikelse. De första kontrollerna på detta gjordes innan media snappat upp att det hänt något.

Faktum är att polisen har kollat detta vid flera tillfällen, de hitills senaste förhören skedde med mötesdeltagare så sent som i den här veckan. Det var då förhör med personer som redan har förhörts tidigare. Att polisen lägger ner tid på att dubbelkolla och trippelkolla tycker jag är bra.

Faktum är också att polisen har något mer som styrker T's tidsalibi än mötesdeltagare och mobilpositionering som gjort att de utesluter att han tidsmässigt skulle kunna ha utfört det samt gömma undan vapnet.
Då visar ju polisen ett intresse med Ts tider då dom dubbel, trippelkollas!
2008-04-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Då visar ju polisen ett intresse med Ts tider då dom dubbel, trippelkollas!

Polisen har vad jag vet dubbel och trippelkollat allting. T.ex så slutfördes ju t.ex den tekniska undersökniingen på platsen för dådet under förra veckan. Trots att man varit på platsen vid flera tillfällen.

Vilket också är deras jobb, att verifiera och kolla så att allt blivit rätt.
Någon misstanke mot T's inblandning har inte växts hos polisen före, eller efter dessa förhör.

Det är som sagt formellt polisarbete.

Som vanligt när man lämnar ett vittnesmål "på plats" så blir man kallad till förhör sedan. Inget konstigt med detta.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tror du inte det duger med salivrester?
Jodå. Men jag tog de två ursprung som var mest sannolika just i en sexsituation. Sen finns det iofs naturligtvis många konstiga sätt att ha sexuellt umgänge på.
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RenegadeSoundW.
T är helt avfärdad från misstankar. även om ni VILL att de är han, och leker "mystiska detektivklubben" för att det ska vara han gör ni er bara löjliga.

lite obehagligt nästan. är ni folk från närområdet som känner T och de andra, som är liksom "motståndare" till honom som människa? äckligt

Hur är det med läsförståelsen?
Jag skriver ju att han är helt avförd och att iom att polisen, enligt uppgift, vet när T åkte från Köping och vet när han kom hem och avskrivit honom alla misstankar så är tiderna alla tjatar om helt ointressanta. T kommer inte återinföras som misstänkt bara för att någon mupp på ett forum kan köra sträckan på tre sekunder.
2008-04-26, 12:17
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Hmmm! Tror du - om nu detta är sant - att det är vanligt att man har andra människors blod under naglarna?

saliv eller blod stod det. Hon var ju hos sin älskare i Hannover innan hon inställde sig hos polisen frivilligt.
2008-04-26, 12:20
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
saliv eller blod stod det. Hon var ju hos sin älskare i Hannover innan hon inställde sig hos polisen frivilligt.

Sen när vart han hennes älskare???

Det enda som framkommit är ju att hon var hos en manlig bekant, är alla dina manliga/kvinnliga bekanta dina älskare/älskarinnor?
2008-04-26, 12:25
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Sen när vart han hennes älskare???

Det enda som framkommit är ju att hon var hos en manlig bekant, är alla dina manliga/kvinnliga bekanta dina älskare/älskarinnor?

Ja de var tidigare älskare, om du hade kunnat läsa tyska hade du förstått.
2008-04-26, 12:26
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja de var tidigare älskare, om du hade kunnat läsa tyska hade du förstått.

Tidigare och nutida är inte samma sak, OM du hade kunnat läsa tyska så hade DU förstått.
2008-04-26, 12:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Det är bra att det finns så många här som helt saknar självinsikt..
Vi vet inte vem du är miapetter, vi vet inte vem BoISaren är osv och du ska verifiera?
Det är nog du som inte riktigt begriper hur Flashback fungerar. För det första finns det en hel del postare som känner till varandras IRL-identitet, antingen därför att den är uppenbar från vad de postar om och hur de postar, eller för att de har fått reda på det via PM.

Men för det andra funkar ju anonyma fora så att man bildar sig varumärken som postare. Ditt eget varumärke är till exempel, hur ska jag uttrycka saken, inte så oerhört "upscale" i termer av intellektuell förmåga och intellektuella intressen.

Men andra postare har andra varumärken. Somliga begriper man direkt att de vet vad de snackar om, andra får man så småningom verifierat att de vet vad de postar om - eller också inte. Och sen finns det naturligtvis mer negativa varumärken än den lite trubbiga brutalitet som karakteriserar ditt eget. Man kan vara här uteslutande för att trolla, man kan ha en fix idé, och man kan vara allmänt hyperaktiv men aldrig komma med något som på minsta sätt för tråden vidare. Alla dessa typer av varumärken förekommer eller har förekommit här i tråden.

Hursomhelst, detta gör att om en postare med ett trovärdigt varumärke går i god för en viss uppgift, eller för en annan postares trovärdighet här på flashback, så har det betydelse.

Om inte för precis alla postare, så för den överväldigande majoriteten.
2008-04-26, 12:36
Medlem
Citat:
Dessutom har ju Wildone förklarat att han inte är yrkesman inom mobilindustrin, uatn att han vet det han vet, genom en bekant som han jobbat med (ekller nåt liknande)

Han har iallafall aldrig påstått sig vara expert på området.

Håller dock med reproach i att tidsaspekten inte BORDE vara viktig, då T är utesluten som GM av polisen. Detta räcker dock inte för vissa, som tycker att de själva borde få ta del av den bevsning polisen har FÖR T's oskuld.
Jag tvivlar inte en sekund på att Wildone själv kan svara om han var här men till dess kan jag referera till ett tidigare inlägg han gjort i frågan:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10885264&postcount=4324

Citat:
mjoo ungefär så, jag har gått en mobilutbildning med en nätbyggare från tele2 en gång och vi snuddade vid ämnet att triangulera, så jag är långt ifrån en expert. Jag reserverar mig för rena faktafel, försöker bara beskriva tekniker nedan som jag förstod den.
2008-04-26, 12:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Tidigare och nutida är inte samma sak, OM du hade kunnat läsa tyska så hade DU förstått.
Här vill jag nog delvis ge grisöra rätt i att det är en fullt tänkbar möjlighet. Just CS verkar ju vara lite dålig på det där med att hålla skillnad på "nuvarande" och "före detta".

Å andra sidan är det två om som måste vara uppfyllda. För det ena måste CS och hennes hannoveranska ex verkligen ha haft sex. För det andra måste de ha haft sex på ett sådant sätt så att hon verkligen hade fått hans DNA under naglarna. De flesta sexualakter resulterar inte i den typen av spår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in