Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
"- Jag har fått ifyllt vad som har hänt, det sista är att jag pratade med min syster på msn. "Barnen måste lägga sig", skrev jag."
Intressant eftersom det enligt någon här på forumet inte var på MSN E sa det utan i telefon tidigare.
Det förklarar ju i alla fall varför barnen var vakna om det sades 18:54.
Intressant eftersom det enligt någon här på forumet inte var på MSN E sa det utan i telefon tidigare.
Det förklarar ju i alla fall varför barnen var vakna om det sades 18:54.
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det där är feluppfattat, det var inte på msn som detta sades, vad jag förstår så sa hon detta till denna hon pratade med i telefonen (runt 18-tiden om jag inte missminner mig, jag hinner inte leta efter rätt artikel just nu) och jag har inte sett det i samband med vad de diskuterade. Det var ju det sista livstecknet innan de hittades först, att hon hade kontakt via msn med annan person kom fram långt senare, det hölls först undan av spaningstekniska skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag tror man med relativ stor säkerhet kan utgå ifrån att något "hände" 18:54 då E försvann från msn, och hur vi vet det? Det är väldigt "out of character" av E att bara försvinna från msn utan att meddela något före - mitt i en konversation. Även om det skulle vara något trivialt som något av barnen skulle hon säkert skriva någonting i likhet med "brb" eller liknande. Men det var en fråga som blev hängande och aldrig besvarad..
Dessutom är mottagarparten en väldigt säker källa (nära släkting) som direkt skulle se om något inte stod rätt till.
(som att "ngn annan" (=GM) messade med E:s msn som några tidigare försökt framställa som trovärdigt scenario)
Dessutom är mottagarparten en väldigt säker källa (nära släkting) som direkt skulle se om något inte stod rätt till.
(som att "ngn annan" (=GM) messade med E:s msn som några tidigare försökt framställa som trovärdigt scenario)
Inte för att jag tror det har så stor betydelse i sammanhanget, men detta tyder nog ändå på att vi inte kan vara så säkra på att dådet tog sin början precis klockan 18:54.
"Barnen låste lägga sig", skulle kunna tolkas som ett naturligt avbrott i chatten.