2008-04-29, 15:51
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
"- Jag har fått ifyllt vad som har hänt, det sista är att jag pratade med min syster på msn. "Barnen måste lägga sig", skrev jag."
Intressant eftersom det enligt någon här på forumet inte var på MSN E sa det utan i telefon tidigare.

Det förklarar ju i alla fall varför barnen var vakna om det sades 18:54.

Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det där är feluppfattat, det var inte på msn som detta sades, vad jag förstår så sa hon detta till denna hon pratade med i telefonen (runt 18-tiden om jag inte missminner mig, jag hinner inte leta efter rätt artikel just nu) och jag har inte sett det i samband med vad de diskuterade. Det var ju det sista livstecknet innan de hittades först, att hon hade kontakt via msn med annan person kom fram långt senare, det hölls först undan av spaningstekniska skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag tror man med relativ stor säkerhet kan utgå ifrån att något "hände" 18:54 då E försvann från msn, och hur vi vet det? Det är väldigt "out of character" av E att bara försvinna från msn utan att meddela något före - mitt i en konversation. Även om det skulle vara något trivialt som något av barnen skulle hon säkert skriva någonting i likhet med "brb" eller liknande. Men det var en fråga som blev hängande och aldrig besvarad..

Dessutom är mottagarparten en väldigt säker källa (nära släkting) som direkt skulle se om något inte stod rätt till.
(som att "ngn annan" (=GM) messade med E:s msn som några tidigare försökt framställa som trovärdigt scenario)

Inte för att jag tror det har så stor betydelse i sammanhanget, men detta tyder nog ändå på att vi inte kan vara så säkra på att dådet tog sin början precis klockan 18:54.

"Barnen låste lägga sig", skulle kunna tolkas som ett naturligt avbrott i chatten.
2008-04-29, 16:05
Medlem
fruktiss avatar
Artiklarna i Aftonbladet och VLT (tack BoISaren resp. flurpo!) ger mig gåshud. Den fina bilden av Max och Sagas mamma bekräftas, och jag får positiva vibbar om att detta hemska brott kommer att lösas, och att mördaren åker dit!
2008-04-29, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon
Jag tror att vill inte/kan inte är samma sak i det här fallet.
Det står ju tydligt att hon inte minns något av mordkvällen och har fått den ifyllt av andra.
Då kan E inte vara något huvudvittne, utan hoppet från polisen att lösa detta mord med gmC står och faller på lösa indicier.
Fortfarande minns hon ingenting av den kvällen som förändrade hennes liv. Kvällen då hennes barn mördades, och hon misshandlades svårt.
- Jag har fått ifyllt vad som har hänt, det sista är att jag pratade med min syster på msn. "Barnen måste lägga sig", skrev jag.

http://vlt.se/artikelmall.asp?version=757226
2008-04-29, 17:24
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det står ju tydligt att hon inte minns något av mordkvällen och har fått den ifyllt av andra.
Då kan E inte vara något huvudvittne, utan hoppet från polisen att lösa detta mord med gmC står och faller på lösa indicier.
Fortfarande minns hon ingenting av den kvällen som förändrade hennes liv. Kvällen då hennes barn mördades, och hon misshandlades svårt.
- Jag har fått ifyllt vad som har hänt, det sista är att jag pratade med min syster på msn. "Barnen måste lägga sig", skrev jag.

Men hallå, knack, knack, nån hemma?
INGEN KAN FYLLA I NÅGOT AV VAD SOM HÄNDE EMMA,
DE KAN FYLLA I VAD SOM HÄNDE FRÅN DET ATT DE HITTADE HENNE
INGEN VAR LIKSOM MED VID SJÄLVA BROTTET FÖRUTOM GM!!!!!
2008-04-29, 17:36
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Naturligtvis kan människor i omgivningen (medvetet eller omedvet) påverka E när luckorna i minnet skall fyllas i. Det är ju oundvikligt att omgivningen färgas av vad de själva tror hände. Vittnen kan ju inte hållas isolerade från omvärlden.
2008-04-29, 18:20
Medlem
eloges avatar
Citat:

Ja, hallå.

Varför ropar du?

Det är ju E:s egna ord. Tycker du AC har förvanskat dem?
2008-04-29, 18:30
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, hallå.

Varför ropar du?

Menar väl på att ingen kan säga till E vad som hände efter att hon gick från msn tills T kom hem, det vet ju bara Gm och E. Ingen som kan berätta vad som hänt där i mellan
2008-04-29, 18:34
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Menar väl på att ingen kan säga till E vad som hände efter att hon gick från msn tills T kom hem, det vet ju bara Gm och E. Ingen som kan berätta vad som hänt där i mellan

Nej, självlart. Men AC har ju inte påstått det heller.

Tycker man skall bedömma ett inlägg efter vad det står i det och inte efter vem som har postat det.
2008-04-29, 18:39
Bannlyst
[quote=Agatha Christie]Det står ju tydligt att hon inte minns något av mordkvällen och har fått den ifyllt av andra.

Naturligtvis har man fyllt i. Exempelvis detaljen att hennes två barn blivit mördade.
Hon har inte vetat något och så fort man vågat har man berättat.
Hennes vittnesmål kan ha ett rätt begränsat värde, men det är inte alldeles ovanligt att människor som blir överfallna av okända gärningsmän träffar den misstänkte vid en häktningsförhandling och därför riskerar få förutfattade meningar.
2008-04-29, 18:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, hallå.

Varför ropar du?

Hallå själv!
Jag tycker att AC satt orden i fel sammanhang o menar att E inte kan vara vittne därför att familjen fått hjälpa henne att fylla i vad som hände den kvällen FÖRE o EFTER hon var ensam med gm!
Att hon fått hjälp med att fylla i vad som hände då betyder inte att OM hon minns vad som hände den tid hon var ensam med gm o barnen hennes vittnesmål skulle vara "förstört"!
2008-04-29, 18:50
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie

Ja, det står tydligt, men vem säger att det är sant? Man kan veta saker, utan att babbla om allt i media. Blir kanske en överraskning för CS, när hon väl kommer hit!
2008-04-29, 18:53
Bannlyst
Citat:
Hallå själv!
Jag tycker att AC satt orden i fel sammanhang o menar att E inte kan vara vittne därför att familjen fått hjälpa henne att fylla i vad som hände den kvällen FÖRE o EFTER hon var ensam med gm!
Att hon fått hjälp med att fylla i vad som hände då betyder inte att OM hon minns vad som hände den tid hon var ensam med gm o barnen hennes vittnesmål skulle vara "förstört"!
E kan ju inte i nuläge vara huvudvittne om hon inte ens minns mordkvällen.
Sen att hon nu läser ikapp det som står i media kan tyda på att hon påverkas av den bild polisen och massmedia har gett.
Så troligtvis är hon inget huvudvittne, tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in