Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så länge domare inte riskerar avsked för felaktiga frihetsberövanden så kan de ta det väldigt lätt på det sätt de utövar makt. Att de kränker människans rätt till fritt leverne är för de helt egalt.
När det framkom att inget främmande DNA fanns på brottsplatsen och att den misstänkta hammaren från Skavsta inte kunde påvisa något samband med varken CS, E, M eller S så borde CS ha släppts i brist på bevis.
Halvar Alvgard, Tommie Karim, Joy Rahman, Vera Efron är bara några få fall där myndigheterna har missbrukat sin makt och ingen har ställts till ansvar.
Halvar Alvgard
Tommie Karim fick ynka 150.000:- håller med inte mycket till upprättelse.
Joy Rahman fick väl ändå ett rejält tilltaget skadestånd8,2 milj=upprättelse
Vera Efron vem är det? Författare från Ryssland.
http://www.jf-stockholm.org/verksamhet/kalendarium/kalendarium.php?newsid=450
http://blogg.aftonbladet.se/3659/perma/737072/
#8 Kommentar från SingleStar (svar):
I Sverige är yttrandefriheten mest inskränkt även om det motsatta finns präntat på papper. Men mäktiga byråkratiska kolosser som överlevt sig själv styrs inte längre av politikerna. I dag avrättas du inte i Sverige av gestapo, stasi, securitate, nkvd, etc. Istället blir du skönstaxerad av det korrupta skatteverket och blir isolerad ekonomiskt sett sedan krymper de bidragen för dig med ogiltiga skäl för att kränka dig ytterligare.
Det bara för att du säger vad du tycker och tänker. Än så länge har ingen korrupt skattmas dömts för brottet mot Alvar Halvgard. Det skadestånd han fick betalades av det svenska folket via skattesedeln. Byråkraterna bryter mot lagarna och hela det svenska folket får betala av skulden.
Skrivet 16 februari 2008, klockan 23:
http://blogg.aftonbladet.se/259/perma/750471/Kommentarer
#1 Kommentar från SingleStar (svar):
Alla inom rättsappaaraten som fick honom dömd felaktigt kommer att fortsätta sitt värv att få andra oskyldiga dömda utan något som helst straff.
Vet du vem Alvar Halvgard är? Ringer det en klocka om jag säger bilhandlaren i Vimmerby?
Känner du till Systrarna Efron som av en polis knuten till RPS till media påstod att de hade kopplingar till ryska maffian? Vad hade systrarna gjort för att förtjäna deta? Jo, de hade skrivit en bok om hur de blev behandlade av det svenska skatteverket. Skattmasen tålde inte läsa hur han hade gjort och sjukskrev sig från verklighten och lät skattebetalarna stå för kostnaden. Skattmasen var ju fullt arbetsför men ändå sjukpanning från FK.
Hela rättsapparaten är korrumperad och bloggaren Yrke

olis rycker på axlarna åt sådana här övergrepp i myndighetens tjänst. För honom gäller bara hans kåranda vilket han så självgott beskriver i sin egen blogg.
De sista åren har trakssarierna av skattebverket mot enskilda näringidkare ökat. Frågan är inte om den första skattmasen blir skjuten av någon det slår slint för, frågan är när den första skattemasen blir skjuten. När det sker tänker jag inte vara förvånad ett dugg och jag tänker inte ens vara förfärad över att det sker för fem öre. Är man med och upprätthåller ett sjukt förtryckarssystem så är man en del av den inhumanitära processen.
Det här är inte det enda fallet där en person har dömts för pedofilibrott och sedan frikänts.
Det är heller inte första gången rättsapparaten medvetet och uppsåtligen ljuger eller förvränger en undersökning för att få en icke krimnell person fälld för en kriminell gärning.
Skrivet 29 februari 2008, klockan 13:05
När jag söker vidare hittar jag ett annat inlägg av dig! Då undrar jag:
Du klagar hej vilt på "rättsapparaten som medvetet och uppsåtligen ljuger eller förvränger en undersökning för att få en icke kriminell person fälld för en kriminell gärning"
Olika ställen och du svadar om samma ämne ändå. Svenska staten är skit.
Bevisligen är du inte intresserad av detta Arbogamordet. Du vill bara kasta skit på Svenska staten.
Det är väl OK men skapa en egen tråd för det.
Den här tråden handlar om Arboga morden. Ligger i brott och straff.
Ner med Sverige hör inte hit